על חלק מהתעריפים שאציג כאן כתבתי בעבר בבלוג, אם בצורה ישירה ואם בהערת אגב, אז הפוסט הזה הוא בחלקו תזכורת.

במחלקת עסקים לבוסטון, שיקגו וניויורק

של איזו חברה התעריף? איבריה.

עם אילו חברות תוכלו לטוס? איבריה, בריטיש ואמריקן.

כמה יעלה הכרטיס? החל מ-2080$.

IB Fare

התעריף המעניין והמוזל הזה של איבריה לבוסטון, במחלקת כרטוס I, מאפשר שתי עצירות בחינם בארה״ב לרבות בשיקגו ובניויורק. כלומר, התעריף מאפשר להגיע לשני יעדים, ואפילו שלושה, בנסיעה אחת בלי להקפיץ את המחיר. איבריה מפעילה חלק מהטיסות בקו לת״א עם מטוסי איירבאס A330 שמציעים מחלקת עסקים בינ״ל ובהחלט כדאי להעדיף את הטיסות האלו.

את הכרטיס שבחרתי כדוגמה, שאינו כולל עצירה בארה״ב אבל כן כולל קונקשיין אחד בלונדון, כדאי יהיה לקרדט למועדון אקזקיוטיב קלאב (בריטיש). לפחות למי שאינו מחזיק בסטטוס גבוה בברית OneWorld. הכרטיס הזה יצבור 600 נקודות סטטוסמספיק לסטטוס סילבר במועדון (ספיר בברית) – ומעל 18,000 אוויוס כולל הבונוס לסטטוס ברונזה (שיושג כבר עם הנחיתה בארה״ב).

במחלקת עסקים ליעדים שונים באירופה

של איזו חברה התעריף? אייר פראנס.

עם אילו חברות תוכלו לטוס? אייר פראנס.

כמה יעלה הכרטיס? החל מ-580$.

AF Fare

אומנם מדובר במחלקת עסקים פניםאירופית, עם מושבים כמו במחלקת התיירים, אבל התעריפים של אייר פראנס עדיין אטרקטיביים מאוד. ניתן גם לעצור בפריס בשני הכיוונים ללא עמלה (אם כי יהיה בדר״כ שינוי קל במסים, אז, בערך 25$ לעצירה). כלומר, תמורת קצת יותר מ-600$ ניתן לבקר בשתי ערים מרכזיות באירופה ולהנות כל הדרך מטיסות נוחות, טרקלינים בשדות תעופה, מסלולים מהירים ובסוף גם צבירת מיילים ונקודות גבוהה למדי. עם התעריפים המוזלים האלו של אייר פראנס תוכלו להגיע למגוון רחב של יעדים באירופה וביניהם: ונציה, פראג, מדריד, ברצלונה, הלסינקי, וורשה, ג׳נבה, וינה ובודפשט. תמורת כמה עשרות דולרים יותר תוכלו להגיע גם ליעדים כמו לונדון, פרנקפורט, ברלין, רומא, ליון ומלאגה.

כדוגמה בחרתי כרטיס שיעדו ונציה והוא כולל עצירה בפריס למספר ימים. כלומר, בפועל, פריס הוא היעד העיקרי עם גיחה קצרה לונציה (בזמן לשבוע האחרון של פסטיבל המסכות המפורסם). אם תקרדטו את הכרטיס למועדון FlyingBlue (אייר פראנס ק.ל.מ) תקבלו כמעט 13,000 מיילים לסטטוסמחלקת כרטוס Z מקנה צבירה של 250% ממרחק הטיסהוזה יותר מחצי הדרך לסטטוס סילבר.

במחלקת תייריםפרימיום לארה״ב

של איזו חברה התעריף? אליטליה.

עם אילו חברות תוכלו לטוס? אליטליה ודלתא.

כמה יעלה הכרטיס? החל מ-980$.

AZ Fare

אליטליה, חברת תעופה שלא בטוח תשרוד במתכונתה הנוכחית עוד זמן רב, מציעה כבר שנים תעריפים נוחים מאוד במחלקות הפרימיום ליעדים רבים בעולם (מחלקת כרטוס A). אולי זו אחת הסיבות למצבה הכלכלי. בפרט ישנם תעריפים אטרקטיביים במחלקת פרימיוםאקונומי ליעדים בצפוןאמריקה: ניויורק קנדי, שיקגו, מיאמי, טורונטו, בוסטון ולוסאנג׳לס. התעריפים האלו מעניינים גם משום שהם ׳משדרגים׳ את הטיסות הקצרות בכרטיס, טיסות הקישור (ת״א לרומא וחזרה), למחלקת העסקים (מחלקת כרטוס J). כרטיסים שיעדם לוסאנג׳לס, ומחירם מתחיל מ-1150$, יכולים לכלול גם טיסות של דלתא בתוך ארה״ב אבל טיסות אלו יהיו במחלקת התיירים (מחלקת כרטוס Y).

כדוגמה בחרתי לכרטיס לניויורק עם קונקשיינים קצרים. אם תקרדטו את הכרטיס למועדון FlyingBlue (אייר פראנס ק.ל.מ) תקבלו כמעט 18,500 מיילים לסטטוס.

במחלקת העסקים לברזיל

של איזו חברה התעריף? לופטהנזה.

עם אילו חברות תוכלו לטוס? לופטהנזה וסוויס.

כמה יעלה הכרטיס? החל מ-1880$.

LH Fare

בעצם מדובר במספר תעריפים שונים, של לופטהנזה וסוויס, לסאופאולו וריו דה ג׳נרו. התעריפים של סוויס יקרים יותר אבל ניתן לבחור בטיסות של סוויס (בקוד LH) במסגרת כרטיס של לופטהנזה. מורכב, אני יודע, אבל אלו עדיין תעריפים אטרקטיביים למדי. מחלקת העסקים של סוויס משמעותית טובה יותר מזו של לופטהנזה ולכן אני ממליץ בחום לבחור בקונקשיין נוסף אם צריך, ובשעות פחות נוחות אם צריך, והעיקר שהטיסה הארוכה תבוצע ע״י סוויס ולא לופטהנזה.

כדוגמה בחרתי כרטיס לא נוח במיוחד, שדורש שני קונקשיינים בכל כיוון וטיסות של לופטהנזה בין ת״א לגרמניה, אבל לפחות המחיר נמוך והטיסות הארוכות מופעלות ע״י סוויס. מחלקת כרטוס P של לופטהנזה מאפשרת צבירת קרדיט של 100% ממרחק הטיסה במספר מועדונים שונים בברית סטאר וביניהם המועדונים Miles&More (קבוצת לופטהנזה) ו-MileagePlus (יונייטד). הקרדיט יהיה בערך 16,500 מיילים לסטטוס.

במחלקת העסקים לסין

של איזו חברה התעריף? צ׳יינה סאות׳רן.

עם אילו חברות תוכלו לטוס? צ׳יינה סאות׳רן, ק.ל.מ ואייר פראנס.

כמה יעלה הכרטיס? החל מ-1590$.

CZ Fare

צ׳יינה סאות׳רן, חברת התעופה הגדולה בסין ושותפה בברית סקיי, מציעה תעריפים אטרקטיביים מאוד בין ת״א לערים רבות בסין. בעבר שותפות אחרות שלה בברית, ובפרט ק.ל.מ, הציעו תעריפים נמוכים אף יותראך הם לא קיימים כיום. הכרטיסים של צ׳יינה סאות׳רן כוללים טיסות עם ק.ל.מ ואייר פראנס, שהרי החברה הסינית לא נוחתת כלל בת״א, והמחירים מתחילים מ-1590$. תוכלו להגיע למגוון רחב של ערים: צ׳אנגשה, האנגז׳ו, ווהאן, צ׳ונג׳צ׳ינג, צ׳נגדו ועוד. ניתן לבצע קונקשיין בערים מרכזיות אחרות כמו בייג׳ינג, גואנגזו ושנגחאי.

את הכרטיסים האלו אפשר וכדאי לקרדט למועדון FlyingBlue. הכרטיס שבחרתי כדוגמה, הכולל טיסות של ק.ל.מ אשר מציעה מחלקת עסקים טובה יותר מזו של צ׳יינה סאות׳רן, יניב בערך 15,000 מיילים לסטטוס.

17 תגובות

  1. עוז

    התעריפים שאתה מציג בדרך כלל מועתקים מתוך ה-ita matrix. אני מוצא שקשה עד בלתי אפשרי להשיג את המחירים האלה בפועל באתרי הזמנות שונים, כולל book with matrix ודומיו

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני דווקא לא שותף לקושי הזה. התעריפים האלו כן זמינים לרכישה.

      בתעריף של איבריה השתמשתי לאחרונה עבור כמה לקוחות. התעריף של לופטהנזה פורסם באתר החברה כמבצע. התעריף של צ׳יינה איסתרן קיים כבר נצח והתחיל בזמנו ממחיר של 1200$. בתעריף של אלאיטליה השתמשתי בעצמי מוקדם יותר השנה בטיסה לניו-יורק. התעריף של אייר פראנס, לטיסות פנים-אירופיות, זמין למגוון רחב של יעדים ואפשר להעלות אותו בקלות בגוגל-פלייטס.

      אם אתה זקוק לעזרה בחיפוש של אחד התעריפים האלו אתה מוזמן לשלוח לי מייל או הודעה בפייסבוק ואשמח לעזור.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את תהעריף של צ'יינה קצת קשה למצוא, אבל אם אתה מפרט את כל הנתיב ב-multi city אתה מצליח לרוב. אורביטס הוא ממש מוצלח בשביל זה.
    ליאור, היכן ראית קונקשן בשנגחאי? אני מתכנן נסיעה לינואר, ושנגחאי יכולה להיות אופציה טובה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      ייתכן שניתן לכפות קונקשיין בשנגחאי רק בטיסה ליעדים מסוימים בגלל מגבלות MPM. בהכנת הפוסט עשיתי חיפושים רחבים מאוד אז נתקלתי באפשרות אבל כרגע לא מצליח לשחזר אותה בקלות.

      בכל מקרה, אם היעד העיקרי שלך הוא שנגחאי אז אני ממליץ לך לבחון תעריפים אחרים. יש כרגע שני תעריפים מצוינים ליציאה מפראג – אחד של היינאן (סביב 1200$) ואחד של קטאר איירוויס (סביב 1100$). כמובן שתצטרך להוסיף טיסות קישור לפראג וחזרה אבל זה סיפור של עד 200$ בחודשי החורף. כך בתמורה למסלול מעט ארוך יותר תוכל גם לחסוך כסף וגם לטוס עם חברות טובות יותר שמציעות מחלקות עסקים מתקדמות יותר (ונקודות בעלות ערך גבוה יותר).

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה, אם תיתקל בקונקשן בשנחאי, תשתף 🙂
        אני מעדיף את סקייטים משיקולי מיילים וסטאטוס. הניסעה הבאה כנראה תגיע לגואנג'ו ומשם לסינגפור וחזור דרך הונג קונג (בכרטיסים נפרדים).
        איזה עוד יעדים בסין ראית במסגרת התעריף? אני מכיר את:
        CAN, CTU, HGH, XMN

  3. מאיר

    ליאור, האם יש אתר שאינו של חברת תעופה (דוגמת קיאק וכו) שמאפשר הזמנה צד אחד אקנומי צד שני ביזנס?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא מכיר מנוע חיפוש שמאפשר לבחור את מחלקת השירות לכל קטע טיסה בנפרד אבל יש שתי דרכים לבצע את המשימה מבלי להיכנס לאתר של חברת תעופה:

      (1) למצוא את הכרטיס במטריקס, בבחירת מחלקות כרטוס ספציפיות כדי לכפות טיסות במחלקת העסקים, ואז שימוש באתר BookWithMatrix (קישור למטה).

      (2) לעבור דרך סוכן אנושי.

      https://bookwithmatrix.com/

      הגב
  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממליץ להמנע מטיסות באליטליה.
    חזרתי לפני שבועיים מניו יורק בטיסה עימם בתיירים פרמיום.
    בהלוך – העבירו אותי לטיסה מאוחרת יותר (תמורת תו לשימוש עתידי בסך 250 יורו) והיה בסוף איחור נוסף ברומא.
    בחזור- ביום הטיסה הוחלף המטוס לאחד בלי תיירים פרמיום ולכן שונמכתי לתיירים רגיל. לציין כי שינו את הכרטיס ללא ידיעתי. לא ברור אם אקבל פיצוי ולא קיבלתי את המיילים עבור הטיסה (אחת הסיבות בגללם טסתי איתם).
    הטיסות עצמם סבירות ביותר, ורוב המוצר שהם משווקים כחלק משירות המחלקה בכלל לא קיים.
    מוצר לא יציב בחברה לא יציבה- כדאי להמנע
    אלעד

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      מצטער לשמוע על החוויה השלילית. אני טסתי עם החברה לניו-יורק מוקדם יותר השנה, גם כן במחלקת תיירים-פרימיום, והיה בסדר גמור.

      ראשית – דע להבא שאתה יכול לדרוש פיצוי משמעותי יותר מ-250 אירו עבור שינוי כפוי של מועד הטיסה. אם הטיסה המקורית שלך בוטלה או שמועד המראתה שונה ע״י חברת תעופה אז החברה מחוייבת לתת לך פיצוי כספי, בנסיבות מסוימות, כתלות בזמן ההגעה שלך ליעד. זה יכול להגיע עד 600 אירו לפי התקנה האירופית (EU261).

      שנית – גם על שנמוך מחלקת שירות אתה כמובן זכאי לפיצוי כספי שגם הוא מוגדר בחוק. יש פסיקה בישראל בעניין הזה כך שהנושא לא זר לבתי המשפט. אבל אין צורך להגיש תביעה בשלב ראשון אלא כדאי לפנות לחברת התעופה ולהתעקש לקבל פיצוי הוגן.

      שלישית – ברור שמגיע לך לקבל את כל המיילים ואפילו לפי הכרטיס המקורי (כלומר, שתי הטיסות הארוכות בתיירים-פרימיום). זה נקרא Original Routing Credit או בקיצור ORC. שלח מייל לשירות הלקוחות עם כל הפרטים של ההזמנה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        היות והעבירו אותי במקור לטיסה שיוצאת שעה מאוחר יותר זה היה נראה לי סביר פיצוי של 250 יורו (שהבטיחו וכאמור קיבלתי שובר בהמשך). היה עיכוב נוסף ברומא.
        אני במגעים במייל עם אליטליה בארץ שאומרים שהפיצוי יקח חודשיים…הנציג שלהם טען הניו יורק בע"פ שאני זכאי לפיצוי של 75% ממחיר הכרטיס (לכיוון אחד).
        יש לי שאלה עקרונית ליאור- האם כשחברה מציעה םיצוי היא לא חייבת לתת את השובר מיידית בשדה?

      • Lior @ FlyingOut

        הפיצוי לא תמיד מגיע מיידית, לא. במיוחד כשמדובר בשדה שאינו שדה הבית של החברה.

        75% ממחיר הכרטיס נשמע הוגן כפיצוי. הפיצוי הראשון, 250 אירו, בהחלט הוגן אם במקור שונה מועד הטיסה רק בשעה אחת.

  5. אנונימי

    שלום ליאור. האם אתה מצא שקיימים כרטיסים אטרקטיביים במחלקות הפרימיום גם לאזור הפסיפיק?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      לא זכור לי תעריף מעניין כלשהו במחלקות פרימיום-אקונומי מת״א לפסיפיק.

      לפעמים צצים תעריפים מעניינים מאירופה לפסיפיק (בפרט לסידני ומלבורן). בדוק קודם כל תעריפים של קתאי, בריטיש, תאי ואייר צ׳יינה.

      הגב

השאר תגובה