נתחיל מפרטי המבצע הכלליים:

  • לשהיות בין ה-15 לינואר וה-30 לאפריל.
  • נדרשת הרשמה עד ה-15 למרץ. לחצו כאן.
  • כל חבר מועדון מקבל ׳הצעה אישית׳ שמורכבת ממספר משימות. השלמת כל משימה מזכה בנקודות בונוס והשלמת מספר מסוים של משימות מזכה בבונוס נוסף. חברי מועדון לאפעילים לרוב זוכים להצעה גנרית ופחות אטרקטיבית.

לאותיות הקטנות של המבצעלחצו כאן.

ההצעה שליוהניתוח שלה

השהייה האחרונה שלי ב-2018, במלון אינטרקונטיננטל במנדוזה, זיכתה אותי בסטטוס ספייר של מועדון IHG Rewards. לא שמדובר בסטטוס אטרקטיבי במיוחדאבל הוא עדיף על סטטוס פלטינום, בו החזקתי עד אז במשך שנים. אולי זאת הסיבה שבמבצע הראשון של 2019 קיבלתי הצעה אטרקטיבית המאפשרת לי לצבור מעל 100,000 נקודות בונוס.

ההצעה כוללת כביכול תשע משימות. האחרונה מבטיחה 2,000 נקודות בונוס לשהייה במהלך פברואר וזאת שלפניה מציעה שימור סטטוס פלטינום לאחר שהייה אחת בלבד (והיא כמובן לארלוונטית כי אני מחזיק בסטטוס גבוה יותר). אתמקד בשבע ההצעות הראשונות:

במבט ראשון מבצע כזה תמיד נראה מורכב מדי. יותר מדי דרישות, יותר מדי תנאים, יותר מדי מספרים. אז אנסה לעשות קצת סדר בבלאגן בבחינת ההצעה שליובתקווה שזה יעזור גם לכם לבחון את ההצעה שלכם.

נתחיל מהמשימה האחרונה: אם אשלים 6 מ-7 המשימות שקודמות לה אקבל בונוס נוסף של 49,100 נקודות (בשווי ריאלי של קרוב ל-250$). מן הסתם ההצעה כולה תהפוך לאטרקטיבית רק במידה ואצליח לקבל את הבונוס הזה, ובעצם אם אצליח להשלים 6 מ-7 משימות ראשונות. נשאלת השאלה: האם אוכל, והאם כדאי לי, לוותר על אחת מ-7 המשימות ולהתמקד ב-6 האחרות? ואם כןעל איזו משימה לוותר?

כמובן שלא כדאי לוותר על הראשונה כי היא מבטיחה בונוס נדיב למדי של מעל ל-20,000 נקודות אחרי השלמת 4 שהיות (במינימום). גם על השלישית לא כדאי לוותר כי היא פשוטה מאוד ודורשת שהייה אחת בלבד. זאת ועוד, כבר הזמנתי לילה אחד בתעריף כסף+נקודות שבוודאות ישלים את המשימה הזאת, כך שהיא שקופה להמשך הדיון. ארבעת האחרות נשארות בסימן שאלה, אבל השאיפה היא להשלים שלוש מהן לפחות.

מהו התרחיש האופטימלי? או, בשאלה אחרת: בהנחה שיש לי גמישות מוחלטת בבחירת הלילות שבהם אתארח במלון של הקבוצהמהו מינימום השהיות/הלילות שיידרשו לי כדי להשיג מקסימום נקודות?

מתמטיקה

  • אם אוותר על המשימה השישית אוכל להשלים את השאר ב-10 לילות (6 שהיות). זה אומר החזר ממוצע של 9,410 נקודות ללילה.
  • אם אוותר על המשימה החמישית אוכל להשלים את השאר ב-13 לילות (6 שהיות, מתוכן לפחות שהייה אחת של ארבעה לילות ולפחות שלוש שהיות נוספות של שני לילות כל אחת). זה אומר החזר ממוצע של 7,040 נקודות ללילה.
  • אם אוותר על המשימה הרביעית אוכל להשלים את השאר ב-10 לילות (4 שהיות, אחת מהן של ארבעה לילות ושלוש מהן של שני לילות כל אחת). זה אומר החזר ממוצע של 9,530 נקודות ללילה.
  • אם אוותר על המשימה השנייה אוכל להשלים את השאר ב-9 לילות  (6 שהיות, אחת מהן של ארבעה לילות וכל השאר של לילה אחד). זה אומר החזר ממוצע של 9,920 נקודות ללילה.

קל לזהות את המנצח. אבללא בטוח שהלו״ז שלי יאפשר לי את המינימום הזה ויש כל סיכוי שבסופו של דבר אדרש ליותר מ-9 לילות במלונות הקבוצה במהלך תקופת המבצע, ואז לכאורה ייאבד מיקסום המבצע. כך, לדוגמה, מתוכנן לי לפחות סופ״ש אחד (שני לילות) שבו תכננתי להישאר במלון אחד בעוד מיקסום המבצע לפי התיאור האחרון ידרוש ממני, כביכול, לפצל את השהייה לשתי שהיות נפרדות (מה שלא יקרה כנראה….). ריאלית ייתכן שבהחלט אוותר על המשימה השנייהכי לכוון לארבעה סופ״שים זה אופטימי מדי כרגעאבל כנראה שלא אשלים את כל המשימות האחרות ב-9 לילות בלבד.

בכל מקרה, למבצעים כאלו תמיד יש ׳עלות נסתרת׳. הם כופים על הנוסע להעדיף מלונות שאחרת אולי לא היה בוחר בהם, להשתמש בתעריפים שאחרת אולי לא היה משתמש בהם, לפצל שהיות שאחרת אולי לא היה מפצל, לנסות מלונות מרשתות שפחות נוחות לו ואולי אפילו להוסיף לילות (או להאריך שהיות) שאחרת לא היה מוסיף. חשוב להתייחס לאותן עלויות נסתרות למול הבונוס הכללי של המבצע על מנת לבחון את כדאיותו. גמישות, כרגיל, היא המפתח.

אטרקטיביות יחסית

שנת 2019 החלה בדממה של מבצעים. למעט מועדון HHonors (קבוצת הילטון), וכמובן מועדון IHGR עם המבצע לעיל, אף מועדון מלונות גדול לא הציע מבצע גלובלי. מאכזבמשהו אבל חשוב לזכור שהחודשים הראשונים של השנה לרוב מאופיינים בנסיעות עסקיות לא מעטות אז למועדונים אין תמריץ מיוחד להיות נדיבים כי החדרים מתמלאים גם ככה.

המבצע של הילטון, לו הקדיש החסכן פוסט לפני כשבועיים, מציע בונוס של 2,000 נקודות לכל שהייה ובונוס נוסף של 10,000 נקודות לאחר כל 5 שהיות (או 10 לילות, לפי המוקדם). כלומר, במיקסום המבצע הזהלנוסעים שמבלים לילה בודד בכל שהייהניתן לצבור 4,000 נקודות בונוס ללילה בשווי ריאלי של כ-14$ עד 20$ (תלוי אם אתם שואלים אותי או את החסכן…). נבחר בממוצע ונקרא לילד 17$. אם נניח שלילה עולה 100$ בממוצע, סתם לצורך הדיון, אז מדובר בהחזר של 20% לכל היותר.

ומה באשר למבצע החדש של IHGR? במקסום ההצעה שלי, תוך וויתור על המשימה השנייה כאמור, אני יכול להנות מהחזר ממוצע של 9ֿ,920 נקודות ללילה. כמו במבצע של הילטוןגם במבצע הזה הבונוס לא נגזר עלות הלילות. אז אם נניח, כאמור, שלילה עולה 100$ בממוצע ואם נניח שנקודה של המועדון שווה בערך 0.5 סנטהרי שמדובר על החזר ממוצע בשווי ריאלי של קרוב ל-50$ (ובתרגום: קרוב ל-50% מההוצאה). החזר פנטסטי שיותר מכופל את זה של מועדון HHonors.

אגב, לא מדובר בהחזר עדכדיכך חריג. במבצע אחר של המועדון, לפני כמעט שנתיים, השלמתי את ההצעה שלי ב-5 שהיות (5 לילות) וצברתי מעל ל-52,000 נקודות. כלומר, בממוצע של יותר מ-10,000 נקודות ללילה. בזמנו נתתי לנקודה שווי של 0.6 סנט ולאור עלות הלילות וצבירת הנקודות הרגילה בנוסף למבצע חישבתי החזר של קרוב ל-60% על ההוצאה.

לסיכום

בשנים האחרונות מועדון IHG Rewards מטפח בעקביות את ׳המבצעים הממוקדים׳ שלו כשכביכול כל חבר מועדון נהנה מהצעות שמתאימות לו (אם כי בפועל זה נראה חצי אקראי). זוהי גמיפיקציה שפועלת היטב לטובת נוסעים תכופים שיש להם את הגמישות לבחור את השהיות שלהם עד רמת התעריף. אבל עבור השאר המבצעים האלו בעיקר יוצרים כותרות יפות כשהם מבטיחים בונוסים נדיבים (שרבים פשוט לא יכולים להשיג…). לתחושתי מרבית הנוסעים העסקיים, או הנוסעים בכלל, מעדיפים מבצעים כמו זה של הילטון שבהם הבונוסים ברורים יותר ולא דורשים מהם לשנות את הרגלי הנסיעות שלהם כדי לצבור עוד כמה אלפי נקודות.

משזה נאמר, אישית אני שמח מדי פעם לקבל הצעה אטרקטיבית מספיק שתגרום לי לאתגר את הלו״ז שלי ולהשלים את המשימות הדרושות למען בונוס נדיב במיוחד. אם אצליח להתקרב לבונוס ממוצע של 10,000 נקודות ללילה משהיות שאני ממילא זקוק להןזה יהיה מדהים מבחינתי.

אז, איזו הצעה קיבלתם במבצע הנוכחי? האם תשלימו אותה? שתפו!

תגובה אחת

השאר תגובה