הנתונים נכונים ל-15 לאפריל 2019 ע״פ המידע של ארגון CAPA (סמכות בתחומו).

הנתונים מתייחסים לשלוש קטגוריות של מטוסים: רחבי-גוף, צרי-גוף ומטוסים קטנים (בדר״כ עם פחות מ-100 מושבים וכמובן טסים בקוים קצרים בלבד).

ספויילר קטן: אם הנתונים של שלושת חברות התעופה הראשונות לא מסתדרים לכם עם נתונים אחרים שאתם מכירים – המשיכו לקרוא עד שתגיעו למקום השמיני, ואז הכל יהיה ברור יותר.

זו הרשימה:

במקום ה-1: American Airlines

חברת התעופה הגדולה בעולם, כנראה בכל מדד, שתפסה את המקום הראשון לאחר שמיזגה לתוכה את יו-אס איירוויס ז״ל לפני כמה שנים. באופן טבעי לאמריקן יש נוכחות דרמטית בשוק האמריקני והבסיסים העיקריים שלה הם שדות התעופה ניו-יורק קנדי (JFK), מיאמי (MIA), פילדלפיה (PHL) דאלאס (DFW) ולוס-אנג׳לס (LAX).

סה״כ מטוסים בצי החברה: 935
מספר מטוסים רחבי-גוף: 154
מספר מטוסים צרי-גוף: 761
מספר מטוסים קטנים: 20

במקום ה-2: Delta Airlines

נחשבת לחברת התעופה הטובה ביותר בצפון-אמריקה. במיוחד בשל נתוני פעילות (דיוק מבצעי), נתונים פיננסיים מוצלחים יותר ממתחרותיה וחדשנות. מרבית השינויים המגמתיים המשמעותיים ביותר בשוק האמריקני מקורם בדלתא, בעוד אמריקן ויונייטד מחקות אותה. דלתא מפעילה קו אחד לת״א. הבסיסיים העיקריים שלה הם שדות התעופה אטלנטה (ATL), דטרויט (DTW), ניו-יורק קנדי (JFK), מיניאפוליס (MSP), סיאטל (SEA) ולוס-אנג׳לס (LAX).

סה״כ מטוסים בצי החברה: 898
מספר מטוסים רחבי-גוף: 152
מספר מטוסים צרי-גוף: 737
מספר מטוסים קטנים: 9

במקום ה-3: United Airlines

מניח שניחשתם. יונייטד מוכרת יותר לקהל הישראלי מאמריקן ודלתא בשל העובדה שיש לה נוכחות די גבוהה בנתב״ג עם שני קוים כיום (ניו-יורק וסן-פרנסיסקו) וקו שלישי שיתחיל פעילות בקרוב (וושינגטון). סביר להניח שיונייטד שוקלת גם קו רביעי לת״א (שיקגו) לאור התחרות מצד אלעל. הבסיסיים העיקריים שלה הם שדות התעופה ניוארק ליברטי (EWR), שיקגו אוה׳רה (ORD), וושינגטון דולס (IAD), יוסטון (IAH), דנבר (DEN) ןסן-פרנסיסקו (SFO).

סה״כ מטוסים בצי החברה: 758
מספר מטוסים רחבי-גוף: 187
מספר מטוסים צרי-גוף: 571
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-4: Southwest Airlines

כן, חברות תעופה אמריקניות מחזיקות בכל ארבעת המקומות הראשונים בדירוג העולמי. לא במקרה. שוק התעופה האמריקני הוא עצום, אם כי אנליסטים מעריכים שבתוך כמה עשורים השוק הסיני יהיה הגדול ביותר (אם כי כיום ההפרש עצום לטובת האמריקני). סאות׳ווסט היא חברת הלואוקוסט הגדולה בעולם ומבחינה פיננסית ושיווקית היא צריכה להיות דוגמה מובילה בקורסים לכלכלה וניהול בבתי הספר הטובים בעולם. גם בזכות העובדה שהחברה הזאת המציאה את תחום הלואוקוסט, הלכה למעשה, אבל בעיקר בזכות העובדה שהחברה הזאת רווחית, שנה אחר שנה, כבר קרוב ל-50 שנים. זה הישג מדהים בכל תעשייה, ובפרט בתעשיית התעופה.

סה״כ מטוסים בצי החברה: 719
מספר מטוסים רחבי-גוף: 0
מספר מטוסים צרי-גוף: 719
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-5: China Southern Airlines

חברת התעופה הסינית הגדולה ביותר, ע״פ רוב המדדים, היא גם חברת התעופה הגדולה בעולם מחוץ לארה״ב. החברה הייתה אמורה להפעיל קו לת״א אבל ברגע האחרון הוא בוטל עד להודעה חדשה. לא מעט שינויים עוברים על החברה בחודשים האחרונים ובפרט שהיא עזבה את ברית סקיי בינואר השנה.

סה״כ מטוסים בצי החברה: 582
מספר מטוסים רחבי-גוף: 96
מספר מטוסים צרי-גוף: 467
מספר מטוסים קטנים: 19

במקום ה-6: FedEx

כן, ברשימה מופיעות גם חברות תעופה שמטיסות הרבה יותר מטען מנוסעים. כמו שאתם בטח מנחשים FedEx מטיסה יותר מטען מכל חברת תעופה אחרת – בהפרש ניכר. החברה מפעילה מגוון מטוסים בצי, ובין השאר היא מפעילה יותר מטוסים מדגם 757 של בואינג מכל חברה אחרת בעולם.

סה״כ מטוסים בצי החברה: 570
מספר מטוסים רחבי-גוף: 269
מספר מטוסים צרי-גוף: 111
מספר מטוסים קטנים: 190

במקום ה-7: China Eastern Airlines

בהפרש די קטן מאחותה התאומה בשוק הסיני. האחות השלישית, Air China, הגיעה למקום ה-10. בניגוד לאחותה התאומה היא לא פרשה מברית סקיי (בינתיים…).

סה״כ מטוסים בצי החברה: 537
מספר מטוסים רחבי-גוף: 82
מספר מטוסים צרי-גוף: 455
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-8: SkyWest Airlines

חברת תעופה אמריקנית שסביר להניח שמעולם לא ראיתם את שמה על לוח טיסות, על מטוס או בכלל. איך זה יכול להיות? כי מודל הפעילות של סקיי-ווסט הוא להפעיל טיסות אזוריות עבור חברות תעופה אחרות באופן קבוע. כלומר, גם תחת הקוד שלהן וגם תחת הצביעה שלהם. אם יצא לכם לטוס בטיסות פנימיות קצרות בארה״ב – יש סיכוי טוב שטסתם במטוס של סקיי-ווסט ופשוט לא ידעתם על זה. החברה מפעילה טיסות עבור אמריקן תחת המותג ״America Eagle״, עבור דלתא תחת המותג ״Delta Connection״, עבור יונייטד תחת המותג ״United Express״ ועבור אלסקה תחת המותג ״Alaska SkyWest״.

סה״כ מטוסים בצי החברה: 499
מספר מטוסים רחבי-גוף: 0
מספר מטוסים צרי-גוף: 0
מספר מטוסים קטנים: 499

במקום ה-9: Ryanair

חברת הלואוקוסט הגדולה באירופה. מוכרת היטב לקהל הישראלי לאור הנוכחות הגבוהה שלה בנתב״ג (שהולכת ומעצמת…) והמחירים הנמוכים-במיוחד. מנכ״ל החברה, מייקל אולירי, הוא אחד האנשים הכי פחות שיגרתיים בתעשייה ולא פעם הוא אמר בפומבי הרבה יותר ממה שמנכ״ל אמור להגיד. אבל, מדובר באדם שממשיך להצעיד את החברה שלו להצלחה כלכלית בשוק לא פשוט.

סה״כ מטוסים בצי החברה: 434
מספר מטוסים רחבי-גוף: 0
מספר מטוסים צרי-גוף: 434
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-10: Air China

האחות הסינית השלישית. היא אומנם קטנה יותר מאחיותיה אבל היא נושאת הדגל של סין. בסיסה הראשי הוא שדה התעופה של בייג׳ינג (PEK) ובאופן תמוה היא לא צפויה לעבור לשדה התעופה החדש של העיר שנבנה בימים אלו. כלומר, כשייפתח השדה החדש תועבר אליו הפעילות של חברות תעופה שונות, והוא יהפוך הלכה למעשה לבסיס של ברית סקיי, בעוד חברת התעופה הסינית היחידה שבסיסה בבייג׳ינג תישאר עם מתקנים מיושנים בשדה הנוכחי.

סה״כ מטוסים בצי החברה: 403
מספר מטוסים רחבי-גוף: 114
מספר מטוסים צרי-גוף: 289
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-11: Turkish Airlines

סה״כ מטוסים בצי החברה: 296
מספר מטוסים רחבי-גוף: 103
מספר מטוסים צרי-גוף: 193
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-12: Lufthansa

סה״כ מטוסים בצי החברה: 288
מספר מטוסים רחבי-גוף: 102
מספר מטוסים צרי-גוף: 184
מספר מטוסים קטנים: 2

במקום ה-13: British Airways

סה״כ מטוסים בצי החברה: 274
מספר מטוסים רחבי-גוף: 132
מספר מטוסים צרי-גוף: 142
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-14: Emirates

סה״כ מטוסים בצי החברה: 268
מספר מטוסים רחבי-גוף: 268
מספר מטוסים צרי-גוף: 0
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-15: JetBlue Airways

סה״כ מטוסים בצי החברה: 253
מספר מטוסים רחבי-גוף: 0
מספר מטוסים צרי-גוף: 193
מספר מטוסים קטנים: 60

במקום ה-16: Aeroflot

סה״כ מטוסים בצי החברה: 253
מספר מטוסים רחבי-גוף: 41
מספר מטוסים צרי-גוף: 162
מספר מטוסים קטנים: 50

במקום ה-17: UPS

סה״כ מטוסים בצי החברה: 248
מספר מטוסים רחבי-גוף: 173
מספר מטוסים צרי-גוף: 75
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-18: Alaska Airlines

סה״כ מטוסים בצי החברה: 237
מספר מטוסים רחבי-גוף: 0
מספר מטוסים צרי-גוף: 237
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-19: Hainan Airlines

סה״כ מטוסים בצי החברה: 227
מספר מטוסים רחבי-גוף: 76
מספר מטוסים צרי-גוף: 151
מספר מטוסים קטנים: 0

במקום ה-20: All-Nippon Airways

סה״כ מטוסים בצי החברה: 227
מספר מטוסים רחבי-גוף: 152
מספר מטוסים צרי-גוף: 75
מספר מטוסים קטנים: 0

3 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      כן, היא פועלת רק בצפון-אמריקה. אז בעצם כל המטוסים שלה קטנים יחסית, פועלים בקוים קצרים יחסית ומבצעים הרבה טיסות יומיות יחסית. ומספר המטוסים בצי שלה לא כולל את מספר המטוסים של SkyWest שמפעילים עבורה טיסות. וכן, זה מפתיע שהיא אחת מעשרים חברות התעופה הגדולות בעולם מבחינת גודל הצי.

      הגב

השאר תגובה