תמונת הפוסט מוקדשת לאיירבאס שהשיקה לאחרונה את מטוס המטען Baluga XL. התפלץ הזה הוא אחד המטוסים הגדולים ביותר שאי פעם המריאו וצורתו קיצונית וחריגה. תא המטען של המטוס נועד להכיל חלקים גדולים שנבנו כמקשה אחת ואף גופי-מטוסים צרי-גוף בשלמותם. המטוס מבוסס על ה-A330 ויכול לשאת מטען במשקל מקסימלי של 50.5 טון.

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

25 תגובות

  1. שי

    שלום ליאור. שתי שאלות:
    1.אפשר לקבל מלונות מומלצים בהונג קונג?
    2.יש לך בלוגרים מומלצים, שאפשר להרחיב את הידע שצברתי מכאן(כמובן שאתה סטופ של הטופס)?

    הגב
      • Lior@FlyingOut

        מידע הפומבי על הכרטיס הזה מאוד מוגבל. אמקס לא משתפת.

        בפועל זה נותן שירות לקוחות מוקפד יותר, הטבות נוספות בתוכנית ה-FHR, כלי אשראי משודרגים, ביטוח נסיעות טוב יותר (אאל״ט) ועוד כל מיני הטבות פה ושם. זה בעיקר כרטיס יוקרתי עם מסגרת אשראי גבוהה במיוחד.

    • Lior@FlyingOut

      (1) יש המון מלונות טובים בהונג-קונג. בכל תקציב. השאלה מה אתה מחפש ומה התקציב שלך. אני בדר״כ מתארח בהייאט רג׳נסי בצ׳ים-שה-צ׳וי (HR-TST) או באחד משני האינטרקונים. כנראה שאוותר על ה-HR מכאן והלאה כי אין לי סטטוס במועדון של הייאט יותר והמלון עלה בקטגוריה. גם ל-IHG יש נוכחות בריאה בהונג-קונג עם כמה מלונות נחמדים, מלבד האינטרקונים כמובן. בגזרת מלונות היוקרה יש את הפנינסולה, האפר-האוס, הריץ, הפור-סיזנס וכמובן הרוזווד החדש שהוא אולי המלון עם הנדל״ן הכי יקר בעיר.

      (2) הממ… אני קורא הרבה בלוגים באופן שיגרתי. לכל בלוג יש את האופי שלו, אז לא בטוח שתתחבר לכל בלוג. מלבד OMAAT ו-VFTW, אתה יכול לנסות את LoyaltyTraveler לטיפים על נסיעות בתקציב נמוך, Live and Let's Fly (עדיף להתמקד בפוסטים של מת׳יו ולא של קייל), Head for Points הבריטי (שאינו בלוג של BoardingArea) ונסה גם את הפודקאסט של Pizza in Motion.

      הגב
      • שי

        תודה רבה רבה. עוד שאלה:
        מה בגדול ההבדל בין world elite של מקס לישראקארד?

      • Lior@FlyingOut

        לא ערכתי השוואה מקיפה ביניהם. להבנתי הם כמעט זהים מבחינת הטבות. דמי השימוש שלהם מעט שונים. בכל מקרה, הם לא מיועדים לקהל הרחב.

  2. אלעד

    היי ליאור,
    עברתי שוב על הסקירה האחרונה שלך של כרטיסי האשראי. בגדול, להבנתי, אין שום תחליף כעת לפלייקארד פרימיופ מבחינת תמורה, בלי קשר לעלות הכרטיס.
    אתן דוגמא:
    בהוצאה חודשית של 50 אלף שקל, בהמרה הכי טובה לאל על (1:190) תקבל בשנה כ3200 נקודות (מספיק לעיתים להלוך חזור בביזנס טיסה ארוכה). אם תמיר את אותו סכום ליונייטד, בהמרה הכי טובה (75:10) תקבל בשנה אחת כ80 אלף מיילים, מספיק במקרה הטוב לכיוון אחד בביזנס. נכון שבאל על יש תוספת מזומן גבוהה יותר, אך זה ברמה לא גבוהה.
    לגבי בריטיש פחות בקיא באוויס לעומת מיילים אך נראה גם פחות אטרקטיבי.
    בקיצור, להבנתי, בהיבט של המרה בלבד, בלי קשר לעלות הכרטיס, אין שום תחליף לפלייקארד פרימיום…
    איפה אני טועה?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה משווה בין שימוש אפשרי בנקודות (ובפרט ישראל-ארה״ב) ואני משווה בין שווי נקודות ריאלי. כי כל נוסע משתמש בנקודות שלו בצורה שונה, אז לבחון את השווי שלהן לפי מימוש בקו מסוים זה אולי נכון עבורך פרטנית אבל לא נכון כאמירה כללית.

      כך, לדוגמה, עם 80,000 מיילים של יונייטד אתה יכול לטוס למלדיביים, דרך אירופה, עם פירסט בכיוון-אחד וביזנס בכיוון-השני. ובינתיים עם 3200 נקודות של אלעל אתה אפילו לא יכול לטוס הלוך/חזור למומבאי בביזנס. שוב – לא כולם מעוניים בכלל לטוס מזרחה, או בפרט לתת-היבשת ההודית, אבל בהיפוך הכיוון אפשר בקלות להוכיח למה מיילים של יונייטד שווים יותר.

      בסקירה שלי התייחסתי לשווי הנקודות וליחס ההמרה. השורה התחתונה מראה שהכרטיס הטוב ביותר כיום הוא הפירסט של מקס (לאומיקארד). לצידו כרטיס סוסייטי שהוא גירסה משופרת של הפירסט ללקוחות נבחרים. יתרון נוסף – סוסייטי מגיע ללא דמי מנוי חודשיים לשנה אחת בעוד הפלייקארד-פרימיום עולה מעל ל-500 ש״ח לשנה (מעל ל-400 נקודות של אלעל, לפי השווי הנוכחי שלהן).

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור, בעבר ציינת בפוסט שהשתתפת במכרז לשדרוג טיסה באיבריה ושודרגת. תוכל להקדיש לתוכניות המכרזים הללו פוסט? מתי כדי להציע, מה סיכויי הזכיה וכו…

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כתבתי על זה פוסט לפני כמה שנים:

      https://flying-out.com/2015/12/14/iberia-bid-for-upgrade/

      יש לי ניסיון אפסי עם מכרזי השדרוג האלו. אבל בקבוצת הלאונג׳ צצים דיונים בנושא מדי פעם והקונצנזוס אומר שצריך תמיד להציע מעט מעל המינימום – ולרוב זוכים. זה נכון בעיקר לאלעל אבל גם לחברות אחרות. ברגע שחברת תעופה מוכנה להציע שדרוגים במכרז זה בדר״כ אומר שיש לה לא מעט מושבים ריקים בביזנס שהיא מחפשת למלא. רוב הנוסעים לא מגישים הצעות בפועל מכל מיני סיבות (לא טסים לבד, בנסיעת עבודה, לא מוכנים להוציא כסף נוסף, לא שמו לב להצעה…) ולכן המעטים שכן מגישים הצעה בדר״כ זוכים. אני לא יודע אם יש יתרון להצעה מוקדמת או להצעה של הרגע האחרון – אבל אני רוצה להאמין שהמערכת תתעדף הצעות מוקדמות במידה והסכום שווה.

      הגב
  4. בונוס

    קיבלתי מייל מאלעל על נקודות שתוקפן עומד לפוג. לא אוכל לארגן נסיעה בטווח קצר כזה, מה המימוש הכי טוב שלהן חוץ מכרטיס בונוס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לאחרונה המועדון החל שת״פ עם BuyMe שמאפשר מימוש נקודות לטובת שוברים שווי-כסף. זה מימוש לא רע, אם יש לך מספיק נקודות.

      אם יש לך כרטיס פלייקארד – אתה עדיין יכול להמיר נקודות לשוברי תדלוק של דור-אלון.

      ברמה העקרונית אפשר גם להשתמש בנקודות לקניית ספרים בסטימצקי או לכרטיסי קולנוע. זה מימוש נוראי, אבל עדיף על כלום אני מניח.

      אחרת .- אתה יכול לתרום את הנקודות למגוון ארגוני צדקה.

      הגב
  5. יואב

    זה רק אני או שאוויוס מישראל פשוט נהפך למשהו לא שמיש? אני מנסה להזמין טיסה לארהב בעסקים *שנה מראש* ואין מקום בכלל.. לא בבריטיש ולא באיבריה. ואם אני מוצא מקום בתאריך שלא נוח לי המיסים הם באיזור 1000$!!!
    אני חושב לזרוק את האוויוס שלי (150000) על לילות מלון וזהו… יש עצות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      צר לי שזה הרושם שלך. במיוחד כשיש לך יתרה משמעותית של נקודות.

      (א) בריטיש היא אולי חברת התעופה היחידה שמתחייבת להציע מושבי בונוס בכל טיסה. כאמירה כללית – לפחות שני מושבים בביזנס וארבעה מושבים באקונומי. כלומר, אם תזמין ברגע שהלו״ז נפתח בהכרח יהיו לך מושבים בכל טיסה שתרצה. אז מפתיע ששנה מראש אתה לא מוצא מושבים בטיסות רלוונטיות.

      (ב) אתה יכול להשתמש באוויוס לטיסות של חברות תעופה אחרות. לארה״ב, בביזנס, דווקא הייתי מעדיף לשלם בכסף – נגיד עם התעריפים המצוינים של בריטיש/אמריקן (כ-2600$ לחוף המזרחי ובכ-2800$ לחוף המערבי). התמורה במימוש נקודות תהיה נמוכה למדי וקצת חבל. בכל מקרה, אפשר להשתמש באוויוס גם לטיסות של קתאי למזרח, טיסות של איבריה למדריד, טיסות של לאטאם לדרום-אמריקה ועוד ועוד.

      (ג) אוויוס זה מטבע נהדר להשתמש בו לטיסות קצרות. כלומר, לכל אותם ׳דילוגים׳ במהלך נסיעות מורכבות יותר. זה יכול לחסוך הרבה.

      (ד) מימוש אוויוס לטובת לילות במלונות זה רעיון רע. התמורה שתקבל תהיה נמוכה מאוד – הרבה מתחת ל-1 סנט/נקודה. אולי אפילו 0.5 סנט/נקודה. במימוש טוב, לכרטיסי בונוס, אתה אמור לקבל יותר באזור 1.5 סנט/נקודה.

      (ה) מימוש נהדר נוסף לאוויוס הוא לשדרוג טיסות של בריטיש מפרימיום-אקונומי לביזנס. הזמינות לשדרוג היא אותה זמינות כמו לרכישת כרטיס בונוס בביזנס – אז כביכול זה לא פותר את הבעיה שהצגת. אבל סה״כ אני חושב שבריטיש מציעה זמינות די גבוהה למושבי בונוס, גם בטיסות מ/אל ישראל, אז בעיניי זו לא בעיה כרונית.

      הגב
    • דרור

      כמובן שמדובר באנקדוטה, אבל אני דווקא הצלחתי למצוא זוג כרטיסים בביזנס של איבריה לסן פרנסיסקו.
      הייתי צריך להזמין שנה מראש, ולהתקשר ולדבר עם נציג כמעט שעה כדי שזה יקרה.
      היה לי חשוב להזמין מיד כשהכרטיסים זמינים בגלל שמדובר בטיסות ביום שישי שלפני ערב ראש השנה, וחששתי שהם ייתפסו מהר (מה שקרה, כי אני תפסתי אותם…).
      לא היו לי מספיק אוויוס (רק 90K מהמבצע ההוא של איבריה), אז הייתי צריך להוסיף כ-1000 יורו לזוג הכרטיסים. אני לא יודע איזה חלק מזה הוא המסים, אבל אני חושב שהם רק חלק קטן מהסכום. אני חושב שהמסים בטיסות של איבריה נמוכים משמעותית מאלו של בריטיש, אבל אולי אני טועה.
      אגב, יכול להיות שהמבצע ההוא גורם לבעיות זמינות של כרטיסי בונוס בקוים מדריד-ארה"ב, לפחות בתאריכים עד סוף 2019.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא חושב שאפשר לדרג אותם בקלות. שלושתם טובים מאוד, ושלושתם לא רלוונטיים ליותר מ-99% מהאוכלוסיה.

      הגב
      • שי

        יש לי עוד שאלה:
        QF1 היא טיסה בין סידני לסינגפור ובין סינגפור ללונדון. מדוע שצי טיסות אלו רשומות באותו קוד?

      • Lior@FlyingOut

        כי זו טיסה ישירה, שאינה טיסת נון-סטופ, בין סידני ללונדון (וחזרה כ-QF2).

  6. דרור

    היי,
    אני מנסה להבין מתי טורקיש משחררים כרטיסים לרכישה (בכסף או במיילים).
    כבר למעלה משבוע, התאריך המאוחר ביותר הזמין הוא 28.03.2020, ואני לא מבין מה מדיניות שחרור הכרטיסים שלהם.
    מישהו יודע?
    תודה.

    הגב
  7. רועי

    שלום ליאור
    קראתי היום קצת ב ic ובבלוג על סטטוס אמבסדור. רוצה לוודא שהבנתי נכון ולהתייעץ.
    מתוכננת הזמנת 5 לילות יקרים לאוגוסט (תעריףהכי זול הוא במקרה גם גמיש, רוצה להזמין מיידית). מעבר לזה לא יודע אם ייצא לי להתארח ברשת השנה, וגם אם כן זה ללילות ספורים בנסיעות עבודה קצרות.
    השאלה: האם לרכוש את האמבסדור טרם ההזמנה, או רגע לפני השהייה? בהקשר זה- אני מזמין לאוגוסט סוויטה משפחתית שלא בטוח שיש בה הרבה מקום לשידרוג (יש רק אחת גדולה יותר ולא בהכרח עדיפה).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שאלה קשה.

      (1) חברות בתוכנית אמבסדור מקנה לך גם שובר ללילה-חינם בסופ״ש. אם אתה יכול להשתמש בשובר הזה לטובת השהייה, ובעצם לחשוך עלות של לילה אחד, אז אולי החברות כדאית בכל מקרה.

      (2) אם אתה מזמין סוויטה ממילא – אז סביר להניח שהמלון לא יהיה מחוייב לשדרג אותך, גם אם תהיה סוויטה גדולה יותר. כלומר, ההטבה הזאת תתבטל בעצם.

      אז אם מדובר בשהייה יחידה ברשת, ואם אין לך אפשרות להשתמש בשובר, כנראה שלא כדאי לך לרכוש חברות.

      הגב
      • רועי

        תודה ליאור. עדכון – למרות שלפני רכישת החברות לא ניתן לבדוק זמינות, חיפוש בגוגל מעלה תוצאות של אתרים שבודקים את התעריף הזה מראש גם בלי חברות. היה לילה זמין בסוויטה משפחתית, אז פיצלתי הזמנה של חמישה לילות ל 3 לילות (לילה שלישי חינם, תשלום מראש) וסוף שבוע (לילה שני חינם בתעריף אמבסדור).
        יצא דיל משתלם סה״כ:
        שני לילות מחמישה בחינם, גם צבירת הנקודות מקבלת בונוס של 50% בזכות הסטטוס שרכשתי, ועוד עם מעבר בקאשבק בדרך (8%).

השאר תגובה