השוואת-סטטוס ומסלול מהיר לסטטוס

חברות תעופה מעוניינות לצרף לשורותיהן נוסעים תכופים שטסים עשרות ומאות טיסות בשנה ובהתאם מוציאים סכומים לא מבוטלים על כרטיסי טיסה (הם או המעסיק שלהם). אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להציע לאותם נוסעים סטטוס גבוה במועדון התעופה – כלומר, הכרה בהם כנוסעים חשובים שזכאים להטבות רבות – כבר מרגע הצטרפותם. המטרה היא להפוך את ׳תהליך המעבר׳ לקל ונוח עבור נוסעים תכופים שמעוניינים להעביר את עיקר הפעילות שלהם לחברה/ברית אחרת.

ישנם שלושה כלים עיקריים לעניין זה:

  1. השוואת סטטוס (Status Match). במקרה כזה מועדון התעופה בוחן את הסטטוס שיש לנוסע במועדון תעופה מתחרה ו/או את היקף הפעילות התעופתית שלו ומשווה את הסטטוס שלו ישירות. לרוב סטטוס שניתן בדרך זו יהיה תקף לפחות לשנה אחת ולפעמים אף לשנתיים. מועדוני תעופה רבים פורמלית לא מציעים השוואת-סטטוס אבל ברוב המקרים יש מדיניות א-פורמלית למקרים חריגים (קרי: לנוסעים תכופים שיכולים להוכיח פעילות משמעותית בקוים רלוונטיים).
    – – –
  2. מסלול מהיר לסטטוס (Status Challenge). במקרה כזה מועדון התעופה מציע לנוסע רף נמוך להשגת סטטוס גבוה אבל מגבלת זמן להשגת אותו רף. בדר״כ ביחס ישיר לדרישות הרגילות. כלומר, אם סטטוס מסוים דורש צבירת 100,000 נקודות ב-12 חודשים הרי שמועדון התעופה יכול להציע מסלול מהיר בו נדרש הנוסע לצבור 25,000 נקודות בלבד אבל ב-3 חודשים בלבד. מועדוני תעופה לפעמים מאפשרים הרשמה למסלול מהיר גם ללא הוכחת סטטוס גבוה במועדון מתחרה.
    – – –
  3. שילוב של שני הכלים לעיל. כלומר – מועדון התעופה דורש הוכחה לסטטוס גבוה במועדון מתחרה, אבל אח״כ גם מבצע השוואת-סטטוס וגם מציע מסלול מהיר לסטטוס שניתן בהשוואה.

אפשר לומר, ככלל, שרוב מועדוני התעופה מציעים השוואת-סטטוס (פורמלית או א-פורמלית) ורק מעטים מהם מציעים מסלול מהיר לסטטוס או שילוב של השניים.

מועדון התעופה SkyMiles (דלתא)

המועדון מציע את תוכנית ״Medallion Status Match Challenge״. כלומר – שילוב מסלול מהיר והשוואת-סטטוס. באופן טבעי התוכנית מוצעת רק לאלו המחזיקים סטטוס גבוה במועדון מתחרה.

לפרטים על התוכנית באתר של דלתא – לחצו כאן.

אני מעריך את הבחירה של המועדון להציג את תנאי התוכנית בצורה גלויה ומלאה. ככלל תוכניות מסוג זה הן ׳נישתיות׳, כביכול, ומועדוני תעופה נוהגים להזכיר אותן בצורה אגבית כשרק חלק מהתנאים מפורסמים פומבית. המטרה היא לשמור על האפשרות להציע תנאים שונים לנוסעים שונים ובאופן כללי לא להתחייב למסלול אחיד. המועדון של דלתא, מנגד, בחר בדרך ההוגנות לפיה כל הנוסעים הזכאים מקבלים תנאים שווים.

במסגרת התוכנית ניתן לקבל סטטוס סילבר, גולד או פלטינום. לא ניתן לקבל את הסטטוס הגבוה ביותר של דלתא, דיימונד, לפחות פורמלית.

מי זכאי להנות מהתוכנית?

אתם זכאים אם אתם עומדים בשני הקריטריונים הבאים:

  1. לא קיבלתם ב-3 השנים האחרונות השוואת-סטטוס או סטטוס במתנה ממועדון SkyMiles (למעט דרך תוכנית ״Million Miler״). אם הגשתם בעבר בקשה לתוכנית והיא נדחתה – אתם עדיין זכאים.
    – – –
  2. יש לכם סטטוס גבוה במועדון תעופה מתחרה ואתם יכולים להוכיח שהסטטוס הושג בדרך הרגילה של אותו מועדון תעופה. כלומר, אתם יכולים להציג הוכחה שהסטטוס בתוקף וגם להציג פעילות בחשבון. אם יש לכם סטטוס במועדון מתחרה שקיבלתם במתנה או שהשגתם באמצעות תוכנית דומה להשוואת-סטטוס – אינכם זכאים לתוכנית של דלתא.

באתר דלתא מופיעה טבלה הכוללת 12 מועדוני תעופה מתחרים ומציגה את השוואת הסטטוסים בינם לבין אלו במועדון של דלתא. זו טבלה שימושית מאוד, אם כי ניתן להגיש בקשה לתוכנית גם עם סטטוס גבוה במועדון תעופה שלא נכלל בטבלה (מועדון הנוסע המתמיד של אלעל, לדוגמה). זו הטבלה:

תנאי התוכנית

מרגע שאושרה בקשה (על כך בהמשך) חבר המועדון מקבל את הסטטוס שאושר לו למשך 90 ימים. במהלך תקופה זו עליו לעמוד בדרישות הסטטוס כדי לשמור עליו הלאה. כלומר, השעון מתחיל לרוץ לא בעת הגשת הבקשה אלא בעת אישורה. במהלך 90 ימים יש להשלים את הדרישות הבאות:

  • לסטטוס סילבר: צבירת 6,250 מיילים לסטטוס (MQM) או 8 קטעי-טיסה (MQS). בנוסף יש לצבור 750$ בהוצאה כספית כוללת (MQD) אבל הדרישה האחרונה חלה רק על חברי מועדון המתגוררים בארה״ב.
  • לסטטוס גולד: צבירת 12,500 מיילים לסטטוס (MQM) או 15 קטעי-טיסה (MQS). בנוסף יש לצבור 1500$ בהוצאה כספית כוללת (MQD) אבל הדרישה האחרונה חלה רק על חברי מועדון המתגוררים בארה״ב.
  • לסטטוס פלטינום: צבירת 18,750 מיילים לסטטוס (MQM) או 25 קטעי-טיסה (MQS). בנוסף יש לצבור 2250$ בהוצאה כספית כוללת (MQD) אבל הדרישה האחרונה חלה רק על חברי מועדון המתגוררים בארה״ב.

כדי להשלים את הדרישות לא צריך לטוס עם דלתא כלל. אפשר לצבור מיילים לסטטוס וקטעי-טיסה עם כל השותפות בברית סקיי ע״פ טבלאות הצבירה הרגילות (כאן). חשוב לא להתבלבל בין צבירת המיילים למימוש (RDM / Award Miles) לבין צבירת המיילים לסטטוס (MQM).

חשיבות התזמון

אם בקשתכם להשוואת-סטטוס תאושר לפני ה-1 ליולי 2019 אז במידה ותשלימו הדרישות הרלוונטיות הסטטוס שלכם יישאר בתוקף עד ה-31 לינואר 2020. כלומר, פחות משנה.

אם בקשתם להשוואת סטטוס תאושר ב-1 ליולי 2019 או אח״כ (ועד ה-30 ליוני 2020) אז במידה ותשלימו הדרישות הרלוונטיות הסטטוס שלכם יישאר בתוקף עד ה-31 לינואר 2021.

באופן טבעי הזמן הטוב ביותר לבקש השוואת-סטטוס במסגרת התוכנית של דלתא הוא בחצי השני של השנה הקלנדרית ובפרט במהלך חודש יולי. אבל כמובן ההמלצה הטובה ביותר היא להגיש את הבקשה לקראת תקופה שבה מתוכננות לכם טיסות עם חברות תעופה מברית סקיי.

איך להירשם?

בקלות – לחצו כאן.

שימו לב שניתן לצרף לטופס שני צילומי-מסך (או תמונות). אני ממליץ לצרף צילום של כרטיס החבר עם הסטטוס הגבוה במועדון מתחרה, או לחילופין צילום-מסך של העמוד הראשי באתר המועדון המתחרה המציג בבירור את הסטטוס, ובנוסף לצרף צילום-מסך שמוכיח פעילות תעופתית בחשבון של המועדון המתחרה. כלומר, קרדיט שקיבלתם על טיסות בחודשים האחרונים.

הטיפול בבקשה יכול לארוך עד 5 ימי עסקים אם כי בפועל בקשות לרוב נענות בתוך 48 שעות. במידה ובקשת מאושרת – הסטטוס הזמני יעודכן בחשבון בתוך 24 שעות בדר״כ. לא יישלח בדואר כרטיס פיסי אלא רק אם יושלמו דרישות המסלול המהיר.

הערה לאלו הזכאים לסטטוס פלטינום: הסטטוס הזמני לא מאפשר להנות מ׳מתנת הסטטוס׳ אבל כן ניתן להנות ממנה לאחר השלמת הדרישות במסלול המהיר.

לסיכום

נודה על האמת – המועדון של דלתא רחוק מלהיות מדהים, או בכלל מעניין, והמיילים שלו שווים יחסית מעט (ראו כאן). אבל הוא עדיין מתחרה רציני על תואר מועדון התעופה הטוב ביותר בברית סקיי. סטטוס פלטינום במועדון, שהוא הגבוה ביותר שמוצע במסגרת התוכנית להשוואת-סטטוס, מגיע עם הטבות די מוגבלות אבל לפחות מבטיח בונוס בריא לצבירת מיילים מטיסות הברית (80%) ואת הסטטוס הגבוה של הברית שמאפשר כניסה לטרקלין לפני כל טיסה.

כאמור, אני מעריך את השקיפות וההוגנות בתוכנית של דלתא.

8 תגובות

  1. אלברטו ב.

    אני דיימונד רצוף 5 שנים. מועדון מעולה והיתרון הגדול שלנו כישראלים, האפשרות להגיע לסטטוס הזה רק עם מיילים (125 אלף) ללא צורך בהוצאות עם הכרטיס אשראי. זה מאוד כדאי!!!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לחברה יש מספר טרקלינים בשדה הבית שלה. אני מניח שאתה מתכוון לטרקלין הפירסט הידוע – אבל טרם ניסיתי אותו.

      הגב
    • אלברטו ב.

      יש טרקלין חדש מצויין. פשוט ענק ומחודש. יש ספא, חדרים שקטים, מספר ברים, קוסולות מסשחקים לילדים, ועוד. בקיצור שדרוג רציני!!! מחפש תמונות שצילמתי.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם יש לדלתא שותפות נוספות מחוץץ לברית סקיי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לדלתא יש מספר שותפות שאינן בברית סקיי וניתן לצבור מיילים (RDM) מטיסות שלהן: GOL, וירג׳ן אטלנטיק, וירג׳ן אוסטרליה, ווסט-ג׳ט והוואיאן.

      אבל חשוב להבהיר שלטובת המסלול המהיר לסטטוס, שהוא נושא הפוסט, רק טיסות של דלתא או אחת השותפות בברית סקיי רלוונטיות. טיסות עם שותפות אחרות – אלו לעיל – אומנם צוברות מיילים לסטטוס באופן רגיל אבל לא לטובת המסלול המהיר.

      הגב
  3. עם ק.ל.מ לחוף המערבי בפחות מ-400$ - FlyingOut

    […] באפריל פרסמתי מדריך מסודר למסלול המהיר לסטטוס שמציע מו…. זו הצעה שקיימת כבר שנים והיא מוסדרת לגמרי – אבל זכאים לה רק חברי מועדון המחזיקים בסטטוס גבוה במועדון מתחרה. מועדון הנוסע המתמיד של אלעל לא נכלל ברשימת המועדונים המתחרים, אומנם, אבל מכיוון שדלתא טסה לישראל ייתכן שבקשה כזאת תתקבל גם כן. […]

    הגב

השאר תגובה