מי מכם שעוקב אחרי הפוסטים שלי אולי זוכר שאני מתייחס לנושא מועדוני המלונות כאל תחביב בלבד. לכן כשהיו לי הזדמנויות להשוואת סטטוס (גם אם באופן זמני) קפצתי עליהן שמחה. כתוצאה מכך נכון לינואר 2019 היה לי סטטוס דיימונד במועדונים של ווינדהאם והילטון, סטטוס פלטינום במועדונים של צ׳וייס ו-IHG, סטטוס אקספלוריסט במועדון של הייאט ואפילו סטטוס Inspired במועדון של רשת SLH (רשת שבה לא התארחתי אבל ליאור כתב על אפשרות להשיג שם סטטוס, ורציתי קצת השראה בחינם…). יש לי גם סטטוס גולד במועדון של מאריוט שזוכים לו אוטומטית בעלי סטטוס ביונייטד וכמעט ולא דבר מלבד בונוס קטן בצבירת נקודות וסיכוי לשדרוג קל של החדר.

(תזכורת: בין הטבות כרטיס הפלטינום של אמקס גם סטטוס גולד במועדונים של הילטון ורדיסון ללא עלות כל עוד הכרטיס בתוקף).

מיותר לציין שחצי שנה אחר כך כמעט כל הסטטוסים הנ"ל חלפו עם הרוח משום שאני מבלה לכל היותר 50-40 לילות בשנה במלונות ולא נאמן לקבוצה ספציפית (או ליתר דיוק: מחליף את נאמנותי כל מספר חודשים לפי המבצעים התקופתיים). בקבוצת הילטון זו הייתה הפעם השניה בשנים האחרונות שהיה לי סטטוס דיימונד זמני וכך גיליתי תופעה מעניינת שכנראה ייחודית לרשת זו.

הזמנה מוקדמת במלונות קבוצת הילטון

לפני כחודש הגעתי למלון של הקבוצה – לאחר שהסטטוס שהשגתי בעמל רב כבר ירד מדיימונד לגולד – עשיתי צ׳ק-איו ובכל זאת בירכו אותי בקבלה כחבר מועדון בסטטוס דיימונד וציינו שאני זכאי להטבות. זה שימח אותי מאוד כי במלון היה לאונג' עם נוף מרשים בקומה העליונה שמוגשת בו ארוחת בוקר כדרכם של לאונג׳ים. הוא פתוח לכל בעלי סטטוס דיימונד וגם לבעלי סטטוס גולד במידה והחדר שקיבלו מקנה כניסה ללאונג' (כלומר אם הזמינו במקור חדר כזה או שודרגו לאחד). התעריף ששילמתי לא כלל ארוחת בוקר אז זה היה מועיל מאוד במקרה זה. אבל לא הבנתי למה המלון היה נדיב והתעלם מכך שהסטטוס שלי פג כבר לפני חודשיים.

זכרתי שהיה לי מקרה דומה במלון וולדורף-אסטוריה בירושלים לפני כשנתיים. גם אז בירכו אותי כבעל סטטוס גבוה (גולד בזמנו) למרות שהוא כבר פג יותר מארבעה חודשים קודם לכן.

המכנה המשותף לשני המקרים: את ההזמנה ביצעתי חודשים רבים מראש (אחת בנקודות והשניה בכסף) ובעצם החזקתי בסטטוס הגבוה בעת ההזמנה. כנראה שמערכת ההזמנות של קבוצת הילטון, במכוון או שלא במכוון, דואגת לכך שהזמנות מועברות למלונות עם הסטטוס ׳ההיסטורי׳ של המזמין.

מוסר ההשכל

אם יש לכם סטטוס גבוה במועדון של הילטון שעומד לפוג – למשל אם החלטתם פתאום לבטל את כרטיס הפלטינום של אמקס אחרי שנה אחת – אולי תרצו להקדים הזמנות לשהיות עתידיות שבהן תוכלו להנות מההטבות של הסטטוס הגבוה.

באופן כללי מומלץ מאד ׳לנעול׳ לילות-בונוס מוקדם ככל האפשר למקרה שאחר כך לא תהיה זמינות או שהמחיר בנקודות יעלה. במקרה של שהיות בתשלום, בתעריף גמיש כמובן, זה עדיין יכול להיות כדאי אם הסטטוס יקנה ארוחת בוקר זוגית או אפילו יאפשר כניסה לטרקלין.

בשיחה לקראת הפוסט הזה ליאור העלה תהייה מעניינת לגבי ׳אנומליה׳ זו במועדון של הילטון: מה יהיה הדין כאשר משנים הזמנה כזאת והשינוי חל אחרי שהסטטוס כבר פג? האם ניתן לבצע הזמנה ספקולטיבית בזמן שהסטטוס בתוקף ולשנות אותה לאחר מכן, כשייסגרו תוכניות הנסיעה, וכך בעצם לשמר את הסטטוס הגבוה? הרי ניתן לשנות את תאריכי השהייה, את סוג החדר, את מספר האורחים ועוד – כל עוד המלון לא משתנה. סתם מחשבה.

להערכתי, שינוי שיתבצע אחרי שהסטטוס יפוג כנראה לא ישמר את הסטטוס לאותה הזמנה אבל בהחלט ייתכן שמערכת ההזמנות של הילטון תפתיע אותי לטובה. בכל מקרה, אשתדל לבדוק זאת בשטח ולעדכן בבלוג.

שלכם,
החסכן

5 תגובות

  1. שמואל

    זה שוב אני שמואל!
    יש לי טיסה בקרוב לשוויץ דרך אמסטרדם עם klm מחלקת עסקים הלוך וחזור
    האם יש לי מה לעשות אם הנקודות שלהם, ואיך אוכל לקבלם
    אני לא חבר מועדון Flying Blue
    כיום אני חבר מועדון ב- ba ו-אל על ו- Miles & More
    האם יש לך איזה רעיון עבורי?!
    תודה רבה רבה
    אני מאד מאד נהנה מהבלוג המדהים שלך!!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שני המועדונים המובילים בברית סקיי הם FlyingBlue (אייר-פראנס וק.ל.מ) ו-SkyMiles (דלתא). שניהם רחוקים מלהיות מצוינים. פתח חשבון באחד מהם כדי לקרדט את הטיסות. שים לב ש-FB הוא כיום מועדון מבוסס-הוצאה כך שהוא עדיף לך במקרה הזה במידה והכרטיס שלך יקר (1000$++) אבל המועדון של דלתא עדיף בשאר המקרים. סה״כ יש לי העדפה קלה למועדון של דלתא משום שאצלו למיילים אין תפוגה, ונשמע שאתה לא נוסע תכוף של ברית סקיי אז יש סיכוי שהמיילים שתקבל יישארו בחשבון שלך זמן רב.

      הגב
  2. שמואל

    אני כיום חבר מועדון גם ב- Miles & More, ויש לי אשראי של כאל Miles & More
    מישהו שאל אותי מדוע אני לא חבר MILES&SMILES
    ששם אני יוכל לקבל יותר נקודות וגם שם יותר קל לקבל מעמד גבוה
    אני בדרך כלל טס לאירופה עם סוויס ולופטנזה ולפעמיים גם לארצות הברית קנדה
    רציתי לשמוע את דעתך
    מחכה לשמוע ממך חזרה בקרוה
    תודה רבה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין סיבה שתעבור למועדון של טורקיש. הוא נחות כמעט מכל בחינה והוא מתאים בעיקר למי שטס בתכיפות עם טורקיש עצמה. היחסים בין טורקיש לקבוצת לופטהנזה הם לא כ״כ טובים וכתוצאה מכך המועדונים של החברות נותנים קרדיט די גרוע לטיסות עם החברה האחרת. כלומר, אם תטוס עם לופטהנזה/סוויס ותקרדט למועדון של טורקיש תקבל מעט מאוד ערך. אז לא, תתרחק מהאפשרות הזאת כמו מאש.

      הגב

השאר תגובה