הערת המערכת: זהו הפוסט העשירי של ׳החסכן׳ בבלוג, אז ראשית נאמר תודה על התכנים המעניינים. לציון הפוסט העשירי מצורפת כאן רשימת הפוסטים הקודמים בסדר כרונולוגי, לקריאה נוספת אם תרצו:


תחילת הסיפור בטיסת עבודה לשווייץ בחודש יולי שחייבה גם טיסת פנים. עמדו בפני שתי אפשרויות: לרכוש את הכרטיס מאלעל שמפעילה את הטיסות הארוכות ישראל-שווייץ בתאריכים שבחרתי וטיסת הפנים תהיה של סוויס (בקוד LY) – או – לרכוש את אותן טיסות בדיוק מסוויס ואז שתי הטיסות הארוכות ישראל-שווייץ יהיו טיסות אלעל אבל בקוד LX.

קצת התלבטתי. האפשרות של רכישת הכרטיס מסוויס הייתה זולה יותר ולכן בחרתי בה, אם כי ההפרש מול האפשרות של רכישת הכרטיס מאלעל היה קטן (פחות מ- (30$). מסתבר שלהחלטה היו שני חסרונות:

  1. אלעל לא אפשרה לי לבחור מושבים בצ‘ק-אין המקוון (24 שעות לפני הטיסה), לא בהלוך ולא בחזור, דבר שהיא מאפשרת לכל הנוסעים ׳הרגילים׳ בטיסותיה (אפילו בתעריפים המוזלים). המשמעות הייתה שקיבלתי את המושבים הגרועים ביותר במטוס פשוטו כמשמעו – באמצע השורה האחרונה בהלוך ובשורה הלפני-אחרונה בחזור – כשמטבע הדברים בטיסות אלעל בחודשים יולי-אוגוסט הייתי תקוע באמצע אזור הושבה של משפחה בת 6-3 ילדים ומרגיש כאילו פלשתי לסלון ביתם. לא ברור אם אי-האפשרות לבחור מושב הוא באג באתר אלעל או תרגיל מכוון כדי לאלץ נוסעים לרכוש כרטיסים ישירות מהחברה. מהיכרותי עם נפתולי המחשוב שלהם שני ההסברים בהחלט ייתכנו, אבל בכל מקרה התוצאה הסופית לא מלבבת.
    – – –
  2. אני נוהג לקרדט טיסות סוויס למועדון MileagePlus (יונייטד) אבל הכלל בברית סטאר הוא שבמקרה של טיסות קודשייר הקרדיט יהיה על בסיס החברה המפעילה ולא על בסיס החברה המשווקת (קוד). לכן טיסות אלעל בקוד LX לא מאפשרות קרדיט במועדון. בירור קצר באינטרנט העלה שאני יכול לקרדט את הטיסות למועדון Miles&More (קבוצת לופטהאנזה, שסוויס היא חלק ממנה). פניתי במייל ואכן זכיתי לקצת יותר מ-1,000 מיילים שכנראה ישמשו אותי לרכישת חבילת "גלישת ווטסאפ בלבד" בטיסת אוסטריאן הקרובה שלי.

מוסר השכל: אם כבר חייבים לטוס בטיסה שמופעלת ע"י אלעל כדאי לרכוש את הכרטיס מאלעל ולקבל אפשרות הושבה אנושית וגם אפשרות לקרדט את הטיסות למועדון של אלסקה (לעניין זה ראו פוסטים קודמים של ליאור – כמו זה) או כמובן למועדון הנוסע המתמיד של אלעל (אם חייבים).

שלכם,
החסכן

19 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק שימו לב לדבר המדהים הבא: רכישה באתר אלעל תהיה היקרה ביותר. מומלץ לרכוש אלעל בכל מקום מלבד אתר אלעל.

    הגב
      • hemedr

        אני מניח דרך אתרי השוואות מחירים כמו קאיאק וכדומה או דרך סוכן בארץ

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        מנסיוני. לפנות לסוכנויות נסיעות באינטרנט כמו איזי גו או טוס בזול או בליק, ובד"כ תקבל את טיסות אל על זול יותר מאשר באתר אל על.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לגבי עניין הקוד שייר משהו לא מסתדר לי. בעבר טסתי בטיסת סוויס עם קוד של אל על, וכשרצית לקרדט את המיילים לברית של סטאר זה היה כאילו מחלקת כרטוס X, שלא ניתן לקבל בה נקודות.
    אז בעצם לא יכלתי לצבור את המיילים של אותה הטיסה, לא באלעל ולא בברית סטאר.
    אז מעניין מה שאתה אומר שמקבלים מיילים לפי החברה המפעילה…
    מול מי בעצם הייתי אמור להתנהל בכדי לקבל את המגיע לי?
    ולפי איזה מחלקת כרטוס אתה מקבל את המיילים? הרי המחלקות כרטוס של אל על וסוויס לא זהות.
    לדוגמא קנית כרטיס באלעל במחלקת כרטוס U ועכשיו כשאתה טס בטיסה שמופעלת ע"י סוויס, מה המחלקה שעל פיה תקבל את המיילים?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כמעט כל מועדון תעופה מאפשר קרדיט לטיסות שמשווקות ע״י החברה שלו. זה חלק מהטבות הקודשייר ללקוחות. כך, לדוגמה, אלעל מאפשרת צבירת נקודות עבור טיסות ג׳ט-בלו אם הן בקוד LY במסגרת כרטיס של אלעל.

      אם ניקח את הדוגמה של טיסת אלעל המשווקת ע״י סוויס (קוד LX) הרי שמועדוני תעופה בברית סטאר לא יאפשרו קרדיט על טיסה זו אבל ספציפית מועדון Miles&More, שהוא כמובן המועדון של סוויס, כן יאפשר קרדיט בגלל הקוד של סוויס.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        לפי חישוב של איזה מחלקת כרטוס הביאו לך מיילים?

      • Lior@FlyingOut

        מכיוון שהחברה המשווקת היא גם החברה שנותנת את הנקודות – אז לפי מחלקת הכרטוס שלה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על התשובות המהירות. עוד שאלה קטנה?
    אני מקרדט את הטיסות שלי למועדון של AEGEAN.
    מה יקרה במצב שיונייטד משווקת כרטיס במטוס של לופטנזה, לפי מי מהם אקבל את המיילים?
    משום שהמחלקות כרטוס הנמוכות של לפוטנזה לא נותנות כרדיט ואילו ביונייטד גם המחלקות כרטוס הזולות מזכות ב50% קרדיט.
    לפי מה שאתה אומר אני לא אקבל כלום, משום שמסתכלים לפי החברה המפעילה ולא המשווקת, אני צודק?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, כלל האצבע בברית סטאר הוא שהצבירה מבוססת על החברה המפעילה ולא החברה המשווקת. למעט במועדון התעופה של החברה המשווקת במידה והטיסה מופעלת ע״י חברה שאחרת לא ניתן לצבור מטיסותיה (כמו במקרה אלעל-סוויס).

      ברוב המוחלט של המקרים תהיה זהות במחלקת הכרטוס בין החברה המפעילה לחברה המשווקת. אם רכשת כרטיס מיונייטד ויש בו טיסה של לופטהנזה אבל בקוד UA ובמחלקת כרטוס V, לדוגמה, אז אתה צריך ללכת לטבלת הצבירה של לופטהנזה – ולא יונייטד – ולבדוק כמה מיילים תקבל על טיסה במחלקת כרטוס V. במקרים חריגים אין זהות בין שתי החברות ואז צריך להיכנס להזמנה באתר החברה המפעילה (עם ה-PNR שלה) כדי להבין מהי מחלקת הכרטוס ׳האמיתית׳ של הטיסה וכאמור על בסיסה יהיה הקרדיט.

      קצת כאב ראש, אבל זה מה יש.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אם הולכים לפי החברה המפעילה, אז למה בעצם כשאני טס בסוויס ששווק ע"י אלעל אני לא מקבל קרדיט של בסאטר אליינס?

      • Lior@FlyingOut

        כי לרוב מועדוני התעופה בכל ברית יש תנאי לפיו הכרטיס צריך להיות גם מופעל וגם משווק ע״י חברות באותה ברית (והקרדיט בסטאר הוא לפי החברה המפעילה).

  4. ישראל בר

    לגבי ההושבה, יכלת להתקשר למוקד של סוויס והם היו תופסים עבורך מושבים שמוקצים לאלו שרוכשים בקוד סוויס, כמו שכשאתה רוכש מקום בסוויס בקוד שלאלעל, שדרך המוקד ניתן לתפוס מושבים חינם.

    הגב
    • שמחה

      שבוע הבא אני טס לניו יורק עם סוויס, כשהמקטע הראשון הוא מבוצע ע"י אל על, יש לי מועדון של יונייטד שאצלו חשבתי לקרדט את הנקודות. לפי מה שאתה אומר עדיף לי לפתוח חשבון ב לופטהנזה ואז אקבל נקודות על שני המקטעים?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        אם שתי הטיסות בקוד LX – אתה אמור לקבל מיילים על שתיהן במועדון M&M.

  5. אנונימי

    בתור אחד שנמצא קבוע על קו ישראל- שוויץ,
    יש הסכם בין אל על לסוויס שכל אחד מוכר 2 שורות במטוס של החברה השנייה בשיטת קוד שייר,
    כך שאם הזמנתי טיסה אל על בקוד lx אני אשב בשני השורות האחרונות.
    ואם הזמנתי טיסת סוויס בקוד ly אשב במטוסי הטריפל 7 בשורה מספר 46/47.
    לגבי הזמנת מקום ניתן לבצע את זה טלפונית מול המוקד של סוויס/אל על בהתאמה.

    הגב
    • החסכן

      תודה רבה לך ולישראל בר. שירות הלקוחות הטלפוני של סויס דווקא לא רע אז אולי אנסה באמת שלפר מיקום דרכם אם תהיה הזדמנות.

      הגב

השאר תגובה