חברת התעופה הדרום-אמריקנית אוויאנקה חוגגת מאה שנים להיווסדה!

בניגוד לבריטיש, שהמציאה מעשייה בלתי-נגמרת כדי לטעון שהיא בת מאה (והיא לא…), ההיסטוריה של אוויאנקה פשוטה. ב-5 לדצמבר 1919 נוסדה חברת התעופה SCADTA שהייתה מיזם משותף של גרמניה וקולומביה. במהלך מלחמת העולם השנייה הולאמה החברה ומוזגה לתוכה חברת תעופה נוספת בשם SACO וכך נוצרה לה Avianca שהיא למעשה ראשי-תיבות למילים ״Aerovías Nacionales de Colombia״. אוויאנקה היא חברת התעופה השנייה בגודלה בדרום-אמריקה (אחרי לאטאם) ושותפה בברית סטאר.

אלעל ממשיכה לאבד נתח-שוק בקו להונג-קונג

החברה הודיעה כי החל מסוף מרץ שתיים מחמש הטיסות השבועיות להונג-קונג יופעלו במטוסי ה-788 במקום במטוסי ה-789. מדובר בהקטנה משמעותית של היצע המושבים השבועי כי במטוסי ה-788 יש 44 מושבים פחות מבמטוסי ה-789. בינתיים קתאי, המתחרה הישירה, שולחת לת״א מטוסי A359 ו-A351, ע״פ הצורך, ומפעילה שש טיסות שבועיות בקו. אם נניח שקתאי מפעילה כחצי מהטיסות בכל דגם, הרי שהמספרים השבועיים של החברות הן האלו לעונת הקיץ: אלעל תציע 136 מושבים במחלקת העסקים, 154 מושבים במחלקת פרימיום ו-1032 מושבים במחלקת התיירים בעוד קתאי תציע 246 מושבים במחלקת העסקים (+81%), 180 מושבים במחלקת פרימיום (+17%) ו-1608 מושבים במחלקת התיירים (+56%).

מועדון המלונות World of Hyatt (קבוצת הייאט) יפעיל בקרוב תמחור עונתי

סה״כ מדובר ביישור-קו מתבקש מול מהלך דומה שעשו המועדונים של קבוצת הילטון וקבוצת מאריוט. השינוי ייכנס לתוקף במרץ 2020 ובעצם לכל מלון יהיו שלושה תעריפי מימוש נקודות: אוף-פיק (מוזל, 20%-10% הנחה), רגיל (התעריפים הנוכחיים) ופיק-סיזן (שיא העונה ותאריכים מבוקשים במיוחד). אותן שלוש רמות מחיר יהיו גם למימוש נקודות עבור סוויטות ותחת תעריף כסף ונקודות. כמובן שהשינוי הזה הוא חיובי ושלילי כאחד, אבל, כאמור, הוא בגדר יישור-קו לסטנדרט במועדוני המלונות המובילים בתעשייה. במקביל, החל מינואר יוחל שינוי חיובי לאפשרות למימוש נקודות עבור הוצאות במהלך השהייה במלונות (ספא, ארוחות וכיוצ״ב) כשבעצם ערך המימוש של הנקודות באפיק זה יעלה בכ-50% (עד כדי כ-1.5 סנט/נקודה!).

ממשלת איטליה אישרה הלוואת-חילוץ של 400 מיליון אירו לחברת אליטליה

חברת התעופה הכושלת הייתה אמורה להימכר מוקדם יותר השנה אבל המו״מ התפוצץ לאיטלקים בפרצוף. כעת נדחה המועד למכירת החברה עד סוף מאי 2020 (נחיה ונראה, ואני לא אופטימי בשלב זה). בכל מקרה ממשלת איטליה לא מעוניינת שחברת התעופה תחדול פעילות ולכן, בפעם המי-יודע-כמה, העבירה לא הלווואה.

ישראייר תפעיל קו טיסות חדש משדה התעופה בחיפה (HFA) ללרנקה (LCA)

מתוך הכתבה באתר IAS: ״חברת התעופה ישראייר משיקה קו טיסות ישיר משדה התעופה בחיפה ללרנקה שבקפריסין החל מה-23 בדצמבר. הטיסות ייצאו ארבע פעמים בשבוע בימי שני, שלישי, רביעי ושישי. מוצעים כרטיסי טיסה הלוך ושוב, כרטיס לכיוון אחד וחבילה הכוללת טיסה ומלון. ישראייר הינה חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות מעבר לים משדה התעופה בחיפה. זמן הטיסה כ-50 דקות והמחירים הנמוכים הן של הטיסות והן של חבילות הכוללות טיסה ומלון הפכו את לרנקה ליעד מבוקש ביותר גם בחורף על ידי הישראלים לחופשה קצרה בחו”ל. במהלך השנה האחרונה למעלה מ-270,000 ישראלים טסו ללרנקה – גידול דרמטי של כ-40% לעומת השנה הקודמת״.

40% בונוס ברכישת נקודות של מועדון Wyndham Rewards (קבוצת ווינדהאם)

בתוקף עד ה-13 לינואר. מחיר-הבסיס לנקודות הוא 13$ ל-1,000 כך שבשקלול הבונוס המחיר יורד עד 9.3$ ל-1,000. לילות-בונוס במלונות הקבוצה מתחילים מ-7,500 נקודות בלבד, אם כי מלונות רבים דורשים 15,000 נקודות ללילה, כך שאפקטיבית ניתן לרכוש ב-143$ מספיק נקודות ללילה-בונוס במלונות רבים של הקבוצה או אפילו שני לילות במלונות זולים יותר. כרגיל – אני ממליץ שלא לרכוש נקודות בצורה ספקולטיבית לגמרי, גם כשהמחיר די אטרקטיבי, אבל יש לכם עד ה-13 לינואר להתלבט בעניין ולחפש מלונות של הקבוצה ביעדים שרלוונטיים לכם.

טריפאדוויזור, האתר הממוסחר בתבל, פרסם את דירוג חברות התעופה לפי בחירת הגולשים

סינגפור איירליינס קיבלה את המקום הראשון – אז לפחות ההתחלה היא ברגל ימין. סה״כ ממבט מהיר על תוצאות הדירוגים השונים נראה שהתוצאות לא מופרכות והגולשים של טריפאדוויזור שפויים בדעתם. מן הסתם הדירוג הזה לא נחשב לאחד המובילים בתעשייה, אבל סביר להניח שהוא אחד המקיפים ביותר מבחינת מספר המדרגים.

מהדורה חדשה למבצע יום-הולדת של מועדון הנוסע המתמיד

אם אתם חוגגים יום-הולדת בחודש דצמבר תוכלו במהלך החודש לרכוש כרטיס בונוס מוזל במיוחד, עם פטור מהיטל-דלק, בצמוד לכרטיס בכסף לאותן טיסות. זו אחת ההטבות הטובות ביותר של המועדון. היעדים הפעם: וינה, פרנקפורט, וורשה, יוהנסבורג, מומבאי, סן-פרנסיסקו ולאס-וגאס (שלושת האחרונים לא השתנו מהחודש שעבר…). ליציאות עד ה-31 למרץ.

10 תגובות

  1. יאיר

    זה נראה שעם ההפעלה של הקו ללנקרה ישראייר מחפשת אלטרנטיבות לקו לאילת. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד ואם החברה תוסיף קווים ליעדים כמו פאפוס ורודוס

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      מחיפה ללרנקה $84 הלוך חזור
      מחיפה לאילת: $84 לכיוון 🙁

      הגב
  2. אסף

    לפני כחודש שלחה אל-על מייל על פיצוי במסגרת הסכם פשרה בתצ 21074-04-14 בעניין דמי ביטול/שינוי כרטיס טיסה. מקבלי המייל נתבקשו למלא פרטים שלהם.
    האם מישהו מהקוראים בבלוג ,שקיבל גם כן את המייל,קיבל איזו התייחסות עד היום לנושא או שהנושא עבר חלף לו ונשכח.

    הגב
  3. ארז

    לדעתי, אם רוצים להשוות תפוחים לתפוחים, ההשואה הנכונה צריכה להיות בין סך המושבים של אלעל לבין 5/6 מסך המושבים של קתאי – אלעל הרי ויתרה מראש על תחרות בסופ״ש.
    כמובן שההשוואה האמיתית צריכה להתייחס לנתוני תפוסה בטיסות האלו, אבל זה בטח לא נתון זמין.

    הגב
  4. עומר

    אני צריך להגיע מת"א לסן פרנסיסקו בהמשך השנה ומחפש את הדרך הכי טובה לנסות דברים חדשים. חשבתי על בריטיש דרך לונדון כדי לנסות את מחלקת העסקים המחודשת באיירבאס 321 ולטוס בפעם הראשונה ב 380.
    יש למישהו עוד המלצות מעניינות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אם אתה גמיש בזמנים…

      > ת״א ללונדון בטיסת הבוקר של בריטיש ב-A350
      > לילה בלונדון, ואח״כ טיסה BA001 לניו-יורק ב-A318
      > טיסת טרנסקון של אמריקן מניו-יורק לסן-פרן ב-A321T
      > סן-פרן ללונדון או ב-A380 של בריטייש (אם אתה יכול לשדרג לפירסט) או ב-77W של אמריקן (קונקשיין ב-LAX)
      > לונדון לת״א ב-A350 של בריטיש או ב-A321 אם במקרה עדיין פועל בקו

      הגב
    • יויו

      תודה על העדכונים! מבצעי היום הולדת של אל על מתקיימים רק בחודשי החורף?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        לא, הם מתקיימים בכל חודש מאז קיץ 2016.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קטנוני אני יודע, אבל הקיצור של A350-1000 הוא A35K

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שני הקיצורים הפכו מקובלים. "A35K״ הוא הרשמי יותר כי הוא הקיצור של ICAO, אבל אני מעדיף להשתמש ב-A351 שתואם יותר ל-A359.

      הגב

השאר תגובה