תעריף מוזל במלונות קבוצת הייאט: 20% הנחה וארוחת בוקר בחינם

להזמנות עד ה-8 לספטמבר ולשהיות עד ה-20 לדצמבר. אין צורך להשתמש בקופון או לעבור בעמוד ייעודי, והתעריף המוזל מופיע אוטומטית בתוצאות החיפוש (כשמחוברים למחשבון – אחרת תופיע הנחה של 15% בלבד). התעריף המוזל זמין ברוב המלונות אבל לא בכולם. חשוב לזכור שכרגע הקבוצה מציעה מדיניות ביטולים נוחה ואפשר לבטל הזמנות עד 24 שעות לפני הצ׳ק-אין ללא קנס. אם המטרה שלכם היא להזמין מלון בבנקוק – אולי תרצו לבדוק את אתר הקופונים התאילנדי שמציע כעת עד 40% הנחה של תווי-קנייה למלונות ספציפיים של הייאט במדינה (שסגורה בינתיים לתיירים!).

עד מחרתיים בשעות הבוקר: מיילים של אלסקה במחיר הנמוך אי פעם

המבצע אינו אחיד לכל חברי מועדון MileagePlan וחלק זכאים לבונוס נמוך יותר שמתורגם למחיר גבוה יותר למיילים (אבל עדיין אטרקטיבי למדי). חברי מועדון הזכאים ל-60% בונוס יכולים לרכוש מיילים החל ממחיר של 17.2$ לכל 1,000 מיילים בלבד ברכישת 40,000 מיילים ומעלה (לא כולל הבונוס). חברי מועדון אחרים זכאים לבונוס של 50% בלבד. מיילים של אלסקה הם בעלי ערך גבוה יחסית, בזכות אפשרויות המימוש המגוונות שאולי בעתיד יכללו גם טיסות אלעל, אך בעת הזאת של חוסר הוודאות כדאי לשקול בכובד ראש כל רכישת נקודות ולא משנה המחיר. אני מאמין שהמבצעים האלו לא יפסיקו בחודשים הקרובים.

האיחוד האירופי ייפתח את שעריו ב-1 ליולי, אבל לא לישראלים

מתוך הכתבה באתר כלכליסט: ״האיחוד האירופי מתכוון לפתוח את הגבולות מחדש ב-1 ביולי, אז יורשו להיכנס מבקרים ממדינות שמספר החולים החדשים בהן נמוך יחסית. הרשימה הזו כוללת גם את סין, אך רק אם המדינה תאפשר כניסה של מבקרים מאירופה. רשימת המדינות הבטוחות הורכבה על ידי בכירי האיחוד האירופי לאחר מו"מ מתמשך בנוגע לאופן שבו אפשר לפתוח מחדש את הגבולות של 27 המדינות החברות למסחר ולתיירות לאחר חודשים של סגר״.

מחקר חדש מעריך כי מספר החולים והמתים בסין גבוה פי 40 מהמספר המדווח

מאז פרוץ המשבר ישנן הערכות מבוססות יותר או פחות שסין משקרת ובענק. זה לא מפתיע אף אחד לאור אופי המשטר במדינה שנוהג לשקר, לרמות, לאיים ולהשתמש בכוח צבאי ופוליטי להשגת מטרותיו (עד כדי ניסיון להעלים את טיוואן מרשימת המדינות המוכרות ע״י חברות התעופה וגופים בינ״ל כמו ארגון הבריאות העולמי של האו״ם שבו טיוואן לא חברה בשל אולטימטום סיני). דו״ח חדש של גוף המחקר RAND מעריך כי בסין, ובפרט במחוז ווהאן, היו בתחילת השנה הרבה יותר חולים ומתים ממה שסין מוכנה להודות וכפועל יוצא זו הוכחה שסין שיקרה לעולם על תפוצת הוירוס, מנעה במכווון מכל המדינות האחרות את האפשרות להיערך כנדרש ואפשר לומר גם גרמה למותם של עשרות או מאות אלפי בני אדם שיכלו להינצל.

אייר-פראנס נפרדה מצי מטוסי ה-A380 שלה

עוד לפני משבר הקורונה היה ידוע שמטוסי הענק של איירבאס לא יאריכו ימים. איירבאס כבר החליטה מזמן על הפסקת פס הייצור שלהם, למורת רוחה של אמירטס (הלקוחה הגדולה ביותר של הדגם, בהפרש ניכר, שכמובן רצתה בהמשך פעילות פס הייצור ופיתוח הדגם). בעניין זה הקורונה היא בגדר וידוא הריגה או זריקת זירוז שהאיצה משמעותית את תהליך יציאת המטוסים לגימלאות מהצי של מספר חברות תעופה. במקרה של אייר-פראנס לא מדובר בהפסד גדול לנוסעים משום שבמטוסי ה-A380 של החברה מותקנים המוצרים הגרועים ביותר. במקביל, וללא כל קשר, קוואנטס האוסטרלית נפרדת מצי מטוסי ה-747 שלה.

איש עסקים יהודי הביע עניין ברכישת אלעל

לכאורה אותו איש עסקים – ישראלי שירד מהארץ – מעוניין לרכוש את אלעל ׳מסיבות ציוניות׳ והוא פנה עם הצעה לשרת התחבורה החדשה מירי רגב. זאת לאור אי-ההתקדמות במו״מ בין אלעל, וועדי העובדים שלה, המדינה והבנקים. שווי החברה עומד כעת על קצת יותר מ-300 מיליון ש״ח בלבד.

עד 60% בונוס ברכישת נקודות של מאריוט

המבצע בתוקף עד ה-30 ליוני. באופן רגיל חברי מועדון יכולים לרכוש עד 50,000 נקודות בשנה קלנדרית (לא כולל הבונוס) אך במסגרת המבצע הנוכחי התקרה הזאת מוכפלת ל-100,000 נקודות. המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 7.8$ לכל 1,000 נקודות – וזה סה״כ המחיר הנמוך ביותר שבו מוכר המועדון נקודות במבצעים, אם כי לא מחיר נמוך מדי ביחס לערך הריאלי שלהן. היתרון הגדול בנקודות של מועדון Bonvoy הוא שניתן להמיר אותן למיילים של מועדוני תעופה רבים ולא רק לרכוש איתן לילות במלונות.

פקיסטן איירליינס קירקעה 150 טייסים שככל הנראה זייפו את רישיון הטיס שלהם

תגלית מטרידה מאוד אודות חברת התעופה הלאומית של פקיסטן. במסגרת חקירה שבוצעה בחברה, בעקבות התרסקות של אחד ממטוסיה בה נהרגו 98 בני אדם, עולה כי בערך שליש מטייסי החברה אינם מחזיקים ברישיון טייס כנדרש (בשפה עדינה, כשבפועל נטען שרבים מהם זייפו את רישיון הטיס לאחר שלא עברו בחינות והסמכות חיוניות). הנה לכם חברת תעופה אחת שפשוט אסור לטוס איתה.

6 תגובות

  1. מיכאל ב.

    באמצע הדיווחים המעניינים על חדשות תעופה ומבצעים שווים, חבל לראות את היציאה המיותרת נגד סין. גם בגלל המקור המוטה בעליל, וגם מכיוון שאני מכיר מעט מאוד מדינות (ומעט "משטרים") שלא משקרים, מרמים ומאיימים כשזה באינטרס שלהם. וודאי נגיד ארה"ב, צרפת וישראל. העניין עם טיוואן נכון, אבל מן הסתם הסינים למדו מההיסטוריה כאשר ממשלת האי הקטן טיוואן לקחה לסין הגדולה את הכסא באו"ם.

    ולעניין הוירוס – מעט מאוד מדינות היו מצליחות לאתר, להגדיר ולהפיץ את ההרכב הגנטי של וירוס חדש במהירות בה סין עשתה זאת. האפשרות שהוירוס היה נפוץ יותר מהמספרים הרשמיים הגיונית מאוד – וזה גם המצב בכל מדינה אחרת.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא מסכים עם כל האמור.

      המשטר הסיני אלים, מסוכן וכוחני. הוא מוכיח את זה פעם אחר פעם. אני לא אומר שכל המדינות האחרות בעולם הן טלית שכולה תכלת, אבל יש בהחלט דרגות של שקיפות, מוסריות והוגנות. לגבי הוירוס – ראיתי יותר מדי מקורות וטיעונים למצב האמיתי בסין בשנה האחרונה לרבות עדויות לכך שהסינים ידעו על קיומו של הוירוס עמוק בתוך 2019 והסתירו את זה בכוונה (ורק בשלב מאוחר יותר, כשהוירוס דילג למדינות אחרות, הסינים יצרו הצגה מתוקשרת היטב בצורת סגר חסר-תקדים כדי להראות לעולם שהם בעצם עושים מעל ומעבר כדי למגר את הבעיה). אני אפילו לא מתייחס לכל התיאוריות, המבוססות יותר או פחות, לפיהן הוירוס פותח במעבדה סינית ולא באופן ספונטני.

      אני לא מחפש להתנגח בסין, ועובדה שאין כמעט התייחסות לסין בבלוג. אני לא מומחה ליחסים בינ״ל. אבל הפעם פורסם מחקר – שאתה מגדיר ״מוטה בעליל״ ולא ברור לי על בסיס מה – שמציע ניתוח מעניין של דפוסי נסיעות (מתוך עולם התוכן של הבלוג…) ואני העדפתי להוסיף לכותרת את ההקדמה שבעיניי נכונה לגבי המשטר הסיני. אני לא חושב שהידיעה מיותרת או ההקדמה מיותרת, אבל מתנצל אם בעיניך זה המצב.

      הגב
      • מיכאל ב.

        אין בעיה עם לא להסכים. הסיבה שאני אומר שהמקור "מוטה בעליל" היא מכיוון שמכון המחקר המדובר הוקם וממומן על ידי צבא ארה"ב, בזמן שנשיא ארה"ב מנסה לעשות הון פוליטי נרחב מלהתנגח בסין לפני הבחירות, למרות ההרס הכלכלי שזה מפיל על שאר העולם.

        בעניין ההתפתחות של הוירוס, קטונתי. כל המדינות מסתירות או מסלפות נתונים או לכל הפחות מציגות תמונה חלקית. סביר מאוד להניח שהסינים בעצמם לא הבינו את המשמעות של הוירוס עד שלב מאוחר מאוד. ובכל מקרה – גם אם המספר האמיתי של הנדבקים והמתים שם הוא פי ארבעים, עדיין מדובר במספר נמוך יחסית לארה"ב או אנגליה, אז כנראה שהסגר שם לא היה רק הצגה.

    • יהופריד יכינלנדר

      מסכים לחלוטין עם ליאור. אין צורך להקשיב לקשקושים של טראמפ בשביל להבין את העובדות- מדובר במחדל ובכשלון גדול בכמה וכמה סדרי גודל מהאסון בצ'רנוביל. הסיבה היחידה שסין לא חטפה משאר העולם עד עכשיו היא כוח פוליטי אדיר שהם השכילו לצבור ומדיניות לא דמוקרטית בעליל שמאפשרת להם הסתרה והשתקה באופן חסר תקדים בהשוואה לכל המדינות המערביות שהזכרת.
      הדבר הכי פשוט שהיה צריך לקרות והיה קורה מזמן ללא השקרים, ההסתרות, והכוח הפוליטי- סגירה מוחלטת של ה-wet markets- לא קרה ולא יקרה כי התרבות המערבית הנחותה בעיניהם לא תגיד לסין מה לעשות (גם אם זה ימנע מגיפה כלל עולמית נוספת) כי "הם לא יחזירו אותנו שוב למאה שנות ההשפלה".

      הסיבה לוויכוח על הכסא באו"ם שאתה לוקח בו את הצד של סין גם הוא לגמרי באשמה סינית- היה יכול להיות מקום לשתי המדינות מסביב לשולחן, אבל סין משתמשת שוב בכוחה הפוליטי כדי למנוע הכרה בטייוואן עצמאית, וממשיכה להתעקש שמדובר בטריטוריה שלה.

      הגב

השאר תגובה