מועדון הנוסע המתמיד השיק את חנות המוצרים החדשה

על הכוונה לפתוח את החנות (המופעלת ע״י ספק חיצוני) למדנו בנובמבר 2019 במקביל להשקת ׳פלייקארד הדור החדש׳. החנות מתמקדת בעיקר במוצרי אלקטרוניקה, ומוצרים נלווים להם, ומהווה אפיק חדש ושימושי למימוש נקודות אלעל. על אף מצבה הקשה של אלעל, עם חשש אמיתי לקיומה, המועדון ממשיך להתקדם ולהוכיח שהוא מכונת כסף משומנת היטב – וכל הכבוד על כך. בכל מקרה, בחנות החדשה אפשר למצוא מגוון רחב של מוצרים אבל חשוב לזכור שלא כל העסקאות טובות. כלל האצבע אומר שנקודת אלעל צריכה לייצר חיסכון של לפחות 40 סנט במימוש טוב (קרוב ל-1.4 ש״ח כיום) ואת המחיר בחנות החדשה צריך להשוות למחיר השוק של אותו המוצר. דוגמה להצעה אטרקטיבית: אוזניות איירפודס2 של אפל, שמחיר השוק שלהן בישראל הוא בסביבות 550 ש״ח ובחנות של אלעל הן מוצעות במחיר של 333 ש״ח בתוספת 100 נקודות. כלומר, במקרה הזה, הלכה למעשה, כל נקודות אלעל יוצרת חיסכון אמיתי של 63 סנט (כ-2.2 ש״ח).

יונייטד תפעיל קו חדש משיקגו לת״א החל מספטמבר

החברה לא מפסיקה להגביר את הפעילות שלה בישראל ולבצר את עצמה כבחירה המועדפת על הנוסעים העסקיים בקו ישראל-ארה״ב. אם פעם יונייטד הפעילה קו יחיד מניוארק לת״א, ואח״כ שימחה את קהילת ההייטק המקומית עם קו חדש מסן-פרנסיסקו, הרי שעוד השנה תפעיל יונייטד לא פחות מארבעה קוים לת״א (מהערים ניו-יורק, סן-פרנסיסקו, וושינגטון ושיקגו). בכך היא תהפוך לאחת מחברות התעופה הפעילות ביותר בנתב״ג מבחינת מספר המושבים המוצעים למכירה. הקו של החברה מניו-יורק לא חדל לפעול בחודשים האחרונים ובקרוב יעלה בתדירות שלו מ-7 טיסות שבועיות ל-10 טיסות שבועיות, הקו מסן-פרנסיסקו יחזור לפעילות עוד החודש, הקו החדש משיקגו כאמור יפעל החל מספטמבר והקו מוושינגטון יחזור לפעילות באוקטובר ככל הנראה.

מעתה ניתן להזמין בקלות סוויטות במלונות הייאט עם נקודות

שדרוג למועדון World of Hyatt. האפשרות להשתמש בנקודות להזמנת סוויטות קיימת כבר שנים, וכאן אין חידוש, אבל כעת ניתן לראות את האפשרות באתר המועדון ולבצע את ההזמנה ללא צורך לפנות לשירות הלקוחות. זה גם מאפשר לראות את הזמינות הקיימת בכל מלון ללא צורך בשאילתא (מול שירות הלקוחות או ישירות מול המלון). כל מלון מגדיר סוויטות רגילות וסוויטות פרימיום למימוש נקודות כשסוויטה רגילה עולה כ-60% יותר נקודות לעומת חדר רגיל וסוויטות פרימיום עולה 100% יותר נקודות לעומת חדר רגיל. כך, למשל, לילה בסוויטה במלון פארק הייאט המדהים בוינה עולה 40,000 נקודות לעומת חדר רגיל שעולה 25,000 נקודות. עד ה-29 ליולי המועדון מוכר נקודות במחיר מוזל.

אלסקה צפויה להצטרף לברית וואן-וורלד כבר השנה

בתוכנית המקורית החברה הייתה אמורה להצטרף לברית רק בקיץ 2021. מדובר בהליך מורכב שלוקח זמן. אבל נראה שלוח הזמנים הואץ וכעת החברה צפויה להצטרף לברית כבר ברבעון האחרון של 2020. לצערנו עדיין לא פורסמו פרטים לגבי המשמעויות שיהיו למהלך בנוגע למועדון התעופה, לטבלאות המימוש, לסטטוס וכו׳. נחכה ונקווה.

ישראייר מאריכה את החל״ת לעובדיה עד פברואר 2021

מבין שלוש חברות התעופה הישראליות אין כל ספק שישראייר מתפקדת בצורה הטובה ביותר לאורך המשבר. הרבה בזכות המנכ״ל אורי סירקיס (שהוא גם איש נחמד מאוד מעבר להיותו מנהל מוכשר). ישראייר המשיכה להפעיל את הקו לאילת בחודשים האחרונים – על אף שהוא פחות כלכלי לאחר סגירת שדה דב – ובמקביל המשיכה להפעיל טיסות רבות לאירופה ע״פ הצורך. זאת בזמן שאלעל קורסת וארקיע בהדממה מלאה. לצערנו הממשלה לא מקדמת כל מתווה לפתיחת נתב״ג, ככל הנראה ממניעים פוליטיים ולא רפואיים, וישראייר נאלצה לנקוט בצעד חריף נוסף ולהאריך את תקופת החל״ת של מרבית עובדיה עד סוף פברואר. כלומר, ישראייר לא צופה שתהיה פעילות משמעותית בחודשים הקרובים ובעצם התאוששות שוק התעופה המקומי תגיע רק לקראת פסח.

הירשמו למבצע הקיץ של מועדון IHG Rewards

על המבצע הזה כתבתי לפני כחודש, אבל אז הוא היה פתוח רק לחברי מועדון שכתובת המגורים שלהם בארה״ב. כעת המבצע פתוח לכלל חברי המועדון והוא תקף לשהיות עד ה-8 לספטמבר. במסגרת המבצע ניתן להגיע עד לצבירה של פי 4 נקודות החל מהשהייה הרביעית – אם כי ברור שרק מעטים באמת ינצלו את ההזדמנות במהלך הקיץ הנוכחי.

אמריקן תפעיל קו מניו-יורק לת״א החל מהקיץ הבא

חברת תעופה נוספת שמנצלת את הוואקום שנוצר עקב חוסר הפעילות של אלעל? אמריקן, חברת התעופה הגדולה בעולם, שרק לאחרונה הודיעה על דחיית פתיחת הקו מדאלאס לת״א שתוכנן להתחיל לפעול בספטמבר הקרוב, הודיעה כעת שבשנה הבאה תפתח גם קו מניו-יורק (JFK). כמובן מדובר בחדשות טובות מאוד לחובבי ברית וואן-וורלד. במקביל הודיעה אמריקן על שותפות אסטרטגית עם ג׳ט-בלו ועל פתיחת קו מניו-יורק לאתונה (שיכול להיות אטרקטיבי מאוד לשחקני-נקודות ישראלים בשל העלות הנמוכה של ׳דילוג׳ מת״א לאתונה לעומת החיסכון האפשרי במימוש נקודות).

נחשפים פרטים מההסכם שחתמה ההסתדרות עם אלעל בשם הטייסים

כזכור – וועד הטייסים סירב לחתום על הסכם עם הנהלת אלעל ובעצם טירפד את האפשרות להתקדם עם המתווה שהציע משרד האוצר להצלת החברה. הטייסים דרשו לעשות ויתורים מועטים ובנוסף פיצוי עתידי בצורת אופציות/מניות כדי שהם יוכלו להנות מהצלחת החברה ביציאה מהמשבר. זאת בזמן ששאר וועדי העובדים באלעל חתמו במהרה על הסכם עם ההנהלה, והסכימו לפיטורים רבים וצמצום משמעותי, מתוך הבנה שנדרשים צעדים חריגים להבראת החברה. לאור התעקשות וועד הטייסים, ניצלה ההסתדרות את סמכותה וחתמה בשמם על ההסכם מול ההנהלה. תחת ההסכם יידרשו הטייסים לקיצוץ של 29% בשכר הבסיס (זמני, כששכר הבסיס הוא 620 ש״ח לשעה!), כ-70 קצינים ראשונים יפוטרו, כ-40 טייסים וותיקים יצאו לפנסיה במהלך השנתיים הקרובות והתקנים שלהם לא ימולאו ובנוסף יקוצצו הזמנית הטבות מסוימות שניתנו עד כה לטייסים כמו חסימת מושבים במטוסי הדרימליינר.

הלוך/חזור לבואנוס-איירס במחלקת העסקים בפחות מ-1600$

תעריף אטרקטיבי של חברת התעופה הספרדית אייר-אירופה מאפשר לטוס לבירת ארגנטינה – במחלקת עסקים מתקדמת במטוסי ה-789 של החברה, עם קונקשיין נוח במדריד – במחיר מוזל של כ-1580$ בלבד. החברה שולחת את המטוסים המתקדמים שלה גם לת״א, לפחות ברוב התאריכים. שימו לב למחלקת הכרטוס (O) שאינה מאפשרת קרדיט בכל מועדוני התעופה בברית סקיי. אפשר למצוא את התעריף בקלות בגוגל-פלייטס, במטריקס ובאתרי חיפוש כמו סקייסקאנר. לנוסעי ברית סטאר – טורקיש מציעה גם היא תעריף תחרותי מאוד של כ-1700$ מת״א לבואנוס-איירס.

בריטיש סוגרת באופן מיידי את צי מטוסי ה-744 שלה

עוד יום עצוב בסאגת ׳מלכת השמיים׳. בריטיש היא אחת המפעילות הגדולות ביותר של מטוסי ה-747 כשבבעלותה כיום 28 מטוסים מדגם ה-744 (ואין לה מטוסי 748). מדובר במטוסים מיוחדים מאוד לחובבי תעופה, ובעלי קיבולת נוסעים גבוהה מאוד, אך הם פחות כלכליים לתפעול לעומת מטוסים מתקדמים יותר כמו מטוסים מסדרות ה-787 וה-A350 (בריטיש מחזיקה גם כאלו). לכן, לאור הקריסה במספר הנוסעים והצפי שרמות הביקוש לא יחזרו לשיא בשלוש השנים הבאות, החליטה בריטיש להקדים את תוכנית הפרישה של מטוסי ה-744 שתוכננה לשנת 2024.

האם ידעתם שעדיין קיימת חברת תעופה פלסטינית?

אין פה אמירה פוליטית אלא מספר עובדות טריוויה: ׳פלסטיניאן איירליינס׳ הוקמה ב-1995, פעלה במשך מספר שנים והטיסה כמה עשרות אלפי נוסעים כשהשיא היה בשנת 2000. ב-2008 הפסיקה לטוס וחזרה לפעילות בהיקף נמוך ב-2012. ב-2017 הפסיקה לפעול לחלוטין ומאז שלושת המטוסים הנותרים שלה מוחכרים לחברות תעופה באפריקה. בכל זאת, מסתבר, החברה ממשיכה לשלם משכורות ל-140 עובדים!

תגובה אחת

  1. ya-ya

    למי שמתגעגע לארוחות מטוסים של אל על,
    הקיטטרינג שמייצר אותן – תמ"מ , מבקש מהציבור לרכוש מהם ארוחות, בכדי לספק פעילות ועבודה לעובדים שרובם בחל"ת.
    מנה חמה בלבד – 10 ש"ח. חמגשית עם 2 תוספות – 18 ש"ח.
    יש קטלוג מנות באתר
    https://tamam.co.il/
    מדובר על מנות אקונמי, אז לא לפתח ציפיות לגורמה.
    וזודוגמא לספק אחד מבין עשרות ספקים שאיבדו את רוב עבודתם בשל השבתת אל-על וסגירת נתב"ג ( פחות או יותר)

    הגב

השאר תגובה