נחת בנתב״ג מטוס התובלה הגדול בעולם: Antonov AN-225

זהו אירוע חריג שריגש מאוד את חובבי התעופה בישראל. המטוס הסובייטי הענק הגיע לארץ מארה״ב והביא איתו משאיות מסוג אושקוש שעליהן תותקן מערכת כיפת ברזל עבור צבא ארה״ב (כמה אירוני…). הנה קצת מידע על המטוס: בנייתו החלה באמצע שנות ה-80 והוא נכנס לשירות בסוף שנת 1988. הוא היחיד שנבנה מדגם זה, שהוא שדגם מוגדל משמעותית של הדגם הפופולרי של אנטונוב AN-124. מטרתו של AN-225 היא לשאת מטענים חריגים, בגודל ובמשקל, לרבות מעבורת חלל רוסית על גבו, והוא מטוס התובלה עם יכולת הנשיאה הגבוהה ביותר בהיסטוריה. המטוס מסוגל להמריא עם משקל מקסימלי של 640 טון. לשם השוואה, מטוס מדגם 747-8 של בואינג מגיע למשקל המראה מקסימלי של 440 טון ׳בלבד׳. זה די מרשים, אבל בשורה התחתונה מדובר בגרוטאה מעופפת בת יותר מ-30 שנה שאין לה יותר מדי הצדקה קיומית.

עד 50% הנחה במלונות קבוצת IHG באירופה – לאופטימים בלבד

להזמנות עד ה-24 לאוגוסט ולשהיות עד ה-30 לאפריל 2021, עם מינימום הזמנה של שני לילות במלונות נבחרים באירופה בלבד. התעריף המוזל – המקנה 50% הנחה על התעריף הגמיש הרגיל – דורש תשלום מראש ואינו ניתן לביטול (!!). הזדמנות טובה להזמין לילות בזול אם אתם משוכנעים שתוכלו להגיע למלון. במקביל ישנם מבצעים נוספים לרבות מבצע המקנה לילה שלישי בחינם והתעריף המוזל שלו כולל תשלום מראש רק על הלילה הראשון בהזמנה (והוא ללא החזר במקרה של ביטול).

רש״ת פרסמה מכרז להפעלת מעבדת קורונה עצמאית בנתב״ג

הצעות אמורות להתקבל עד סוף החודש, ובתקווה שהחלטה סופית על החברה הזוכה תתקבל עד סוף ספטמבר. כל זה היה אמור לקרות לפני מספר חודשים, אם הממשלה הייתה מעוניינת להיערך מראש לפתיחת הגבולות. אומנם מדובר בצעד חיובי כך או כך, ונברך עליו, אך דרישות המינימום של המכרז כמעט מביכות: החברה הזוכה תצטרך להתחייב ל-800 בדיקות בשעה לנוסעים יוצאים ונכנסים גם יחד (כלום וחצי במובני נתב״ג), תשובה לכל בדיקה תינתן תוך עד 14 שעות (למה כ״כ הרבה??) ונוסעים יוצאים יצטרכו להגיע לנתב״ג כ-72 שעות לפני הטיסה כדי להיבדק. לי זה נראה כאילו הכתיבו בכוונה תנאים קלים מאוד במטרה להוביל למחיר נמוך ככל האפשר ולהגיד שפורמלית עשו את המיטב ופתחו מעבדת קורונה בנתב״ג. כסת״ח במיטבו, ותודה לשרת התחבורה.

יונייטד מוכרת מיילים, החל מ-17.5$ לכל 1,000

המבצע בתוקף עד ה-27 לאוגוסט ובמסגרתו ניתן לקבל בונוס של עד 100% ברכישת המיילים ממועדון MileagePlus. חלק מחברי המועדון מקבלים הצעה לבונוס מקסימלי נמוך – למשל עד 85% בלבד – ואז מחיר המינימום גבוה יותר. כל חבר מועדון יכול לרכוש עד 175,000 מיילים בשנה – כולל הבונוס. כדי להנות מהבונוס המקסימלי יש לרכוש לפחות 40,000 מיילים וכאמור מחיר המינימום עם בונוס של 100% הוא 1.75 סנט/מייל. במחיר הזה  לא הייתי ממהר לרכוש מיילים ספקולטיבית אלא אם יש לכם מימוש רצוי.

חברת האשראי מקס מציעה 100 ש״ח הנחה להזמנת מלון בישראל

מדובר בחיקוי לא-מוצלח של המבצע המצוין של אמקס (שעדיין זמין, במסגרתו ניתנת הנחה של 350 ש״ח). המבצע של מקס מחייב הזמנה באתר SkyMAX – המופעל ע״י סמארטאייר, בדיוק כמו אתר ExpressFly של אמקס – והוא פתוח לכל לקוחות מקס ולא רק למחזיקי כרטיס SkyMAX. האותיות הקטנות: ההטבה ניתנת אחת ללקוח בכל חודש קלנדרי ונדרשת הורדת קופון, להזמנות עד ה-31 לאוגוסט ולשהיות עד ה-31 לדצמבר בלבד, ההטבה מוגבלת ל-500 קופונים ראשונים.

מטוס של אייר-אינדיה התרסק בנחיתה בדרום הודו ו-19 נוסעים נהרגו

במטוס, מדגם 737-800 בן 14 שנים, היו ככל הנראה 184 נוסעים ו-7 אנשי צוות. המטוס הגיע לנחיתה אחרי טיסה בינ״ל שיגרתית מדובאי אך בשל מזג אוויר קשה ביצע נחיתה קשה והחליק החוצה מהמסלול. ההתרסקות קרעה את המטוס לשניים, כפשוטו, ובדרך נהרגו מספר בני אדם (ככל הנראה 19, כולל הטייס). עשרות נוסעים סובלים מפציעות בדרגות שונות ונלקחו מיד לבית החולים. חשוב לדעת ששוק התעופה ההודי הוא ׳בעייתי׳ – גם כי מועסקים בו טייסיםמ הגרועים בעולם בלית ברירה (טייסים לא רוצים לעבוד בחברות הודיות ומנגד שוק התעופה ההודי ממשיך לגדול בקצב גבוה) ורמת התחזוקה של המטוסים בהודו נמוכה בצורה מטרידה (לאייר-אינדיה עצמה היו אינספור בעיות במישור הזה בשנים האחרונות, ובכלל החברה בקריסה כלכלית).

הכנסת החליטה: חברות תעופה יחוייבו להחזיר כסף ללקוחות עד אוקטובר

החוק הישראלי מחייב חברות תעופה הפועלות בישראל לספק ללקוחות החזר כספי מלא בתוך 21 ימים במידה וטיסתם בוטלה. החוק הזה תוקן, בהוראת שעה, כך שההחזר יידרש בתוך 90 ימים. השבוע ניתנה הארכה נוספת לחברות התעופה וכעת הן מחוייבות לספק החזרים עד ה-1 לאוקטובר. החברה בעלת החוב הגבוה ביותר היא אלעל שביטלה כרטיסים בשווי מצטבר של כ-1.1 מיליארד ש״ח. חברות תעופה רבות מעדיפות להציע ללקוחות חלופות להחזר כספי מלא כמו קרדיט לשימוש עתידי (בשווי מוגדל) או נקודות של מועדון התעופה כפיצוי.

2 תגובות

  1. איתן

    לצערי הבונוס שמוצע לי ביונייטד הוא רק 60%…
    באיזה מחיר היית קונה מיילים בצורה ספקולטיבית?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לכל היותר 1.5 סנט/מייל, וגם זה בנדיבות.

      לי יש כ-45,000 מיילים בחשבון – שזה בדיוק מתאים לי – אז כנראה שהייתי קונה יתרה גבוהה רק אם המחיר היה אולטרה-אטרקטיבי באזור ה-1 סנט/מייל (מה שלא יקרה במסגרת מבצעים כאלו…). במקרים נדירים יש קומבינות שמאפשרות לכל אחד לרכוש מיילים במחיר נמוך משמעותית מהמבצעים, נגיד באזור 1.2 סנט/מייל, ואני כמובן מעדכן על כך בבלוג.

      הגב

השאר תגובה