פוסט שאולי תרצו לקרוא: תוכנית אמבסדור של רשת אינטרקונטיננטל – האם היא כדאית? (יוני 2019)


למען הסדר הטוב אכלול בפוסט גם הסברים למי שלא מכיר את תוכנית אמבסדור.

הקבוצה, הרשת ומה שביניהם

רשת מלונות היוקרה אינטרקונטיננטל (שנקראת בקיצור ״אינטרקון״ או ״IC״) היא הרשת הבכירה בקבוצת IHG. הרשת, שהחלה את דרכה לפני יותר מ-70 שנה, מנהלת כיום למעלה מ-200 מלונות ב-60 מדינות ברחבי העולם. לקבוצת IHG כולה יש קרוב ל-6,000 מלונות, תחת מגוון רחב של מותגים, המציעים יחדיו קרוב ל-900,000 חדרים.

הקבוצה מפעילה מועדון לקוחות בשם IHG Rewards (שנקרא בקיצור ״IHGR״). המועדון מבוסס על צבירת נקודות ויש לו ארבע דרגות חברות: בסיס, גולד, פלטינום וספייר. רשת אינטרקון מפעילה במקביל ובנפרד תוכנית בשם ׳Ambassador Program׳ המיועדת אקסקוסיבית לאורחיי הרשת. מועדון IHGR מאפשר צבירה ומימוש של נקודות משהיות בכל מלונות הקבוצה, לרבות אלו של רשת אינטרקון, ולעומתו בתוכנית אמבסדור אין צבירת נקודות וחברי התוכנית נהנים מהטבות רק במלונות הרשת.

כלומר, למען ההבהרה: חבר בתוכנית אמבסדור שיתארח במלון של רשת אינטרקון יזכה להטבות מעצם החברות שלו בתוכנית ובמקביל יצבור נקודות לחשבונו במועדון IHGR.

תוכנית אמבסדור

התוכנית הייעודית של רשת אינטרקון דורשת תשלום שנתי והיא כדאית מאוד לאורחים תכופים במלונות הרשת אך יכולה להשתלם אפילו אחרי שהייה בודדת. באופן שיגרתי ההצטרפות עולה 200$ וחידוש החברות לשנה נוספת עולה 150$ (אך יש מספר אפשרויות לחידוש החברות). כמו כן ניתן להצטרף תמורת 40,000 נקודות של מועדון IHGR – שלהן שווי ריאלי של כ-200$.

החברות בתוכנית אינה קלנדרית. כלומר, ׳שנת החברות׳ נקבעת לפי חודש ההצטרפות לתוכנית. לדוגמה – מי שיצטרף היום, באמצע אוגוסט 2020, ישלם 200$ ויהיה חבר בתוכנית לפחות עד סוף אוגוסט 2021.

למידע נוסף באתר התוכנית – לחצו כאן.

הטבות לחבריי תוכנית אמבסדור

בפוסטים קודמים התעמקתי בהטבות השונות של התוכנית ואפילו ניסיתי לתת להן שווי ריאלי אובייקטיבי כלשהו (אם כי, כדרכן של הטבות, השווי שלהן לעולם סובייקטיבי וגם תלוי בתדירות ואופן המימוש שלהן). בפוסט זה אסתפק בלהציג את ההטבות העיקריות:

  • סטטוס פלטינום במועדון IHG Rewards. לכאורה הטבה משמעותית, כי מדובר בסטטוס השני הכי גבוה במועדון, אם כי בפועל סטטוס פלטינום מציע הטבות מוגבלות מאוד במלונות קבוצת IHG ולכן ההטבה הזאת אינה בעלת ערך חריג. ההטבה המשמעותית ביותר של הסטטוס הזה היא בונוס של 50% בצבירת נקודות מכל שהייה.
    – – –
  • שובר ללילה-חינם בסופ״ש. על כך בהמשך הפוסט.
    – – –
  • שדרוג מובטח לחדר. זהו שדרוג של קטגוריה אחת, לא כולל שדרוג לסוויטות (אם כי מלונות רבים בפועל משדרגים גם לסוויטות בסיסיות). ההטבה אינה תקפה בלילות-בונוס, אומנם, אך סה״כ מלונות כן משדרגים כמובטח. במידה ומלון לא יכול או לא רוצה להציע שדרוג – עליו לפצות את האורח ב-50$ קרדיט לשימוש במלון או ב-10,000 נקודות של מועדון IHGR.
    – – –
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 16:00. הטבה משמעותית והיא תקפה גם בלילות-בונוס. מלונות לרוב מעדכנים את ההטבה אוטומטית בצ׳ק-אין, אם כי במקרה והמלון לא מסוגל להציע צ׳ק-אאוט מאוחר עליו לפצות את האורח בפיצוי האמור לעיל.
    – – –
  • קרדיט של 20$ לשימוש במלון. בעבר הייתה הטבה של ׳מתנת הגעה׳, שעדיין זמינה לבעלי דרגת ׳רויאל אמבסדור׳ בלבד (אורחים אולטרה-תכופים של הרשת), אך כיום חברי אמבסדור מקבלים קרדיט לשימוש במלון בכל שהייה. הקרדיט הזה בדר״כ תקף לכל המסעדות והברים במלון, אם כי לא תקף לשירות חדרים (כל מלון ותנאיו).
    – – –
  • הטבות נוספות: מים מינרליים בחינם בחדר, אינטרנט אלחוטי מהיר ללא תשלום, תעריף יחיד גם עבור חדר לשימוש זוגי, עמדות צ׳ק-אין ייעודיות וארוחת בוקר בחינם במלונות בסין בלבד.

שובר ללילה-חינם בסופ״ש

השובר, שלעיתים נקרא ״BOGO״, מקנה פטור מתשלום עבור לילה שני בשהיית סופ״ש אחת במלונות הרשת. הוא תקף ל-12 חודשים מיום הנפקתו, בכל מלונות הרשת בעולם (ולפעמים לכל קטגוריות החדרים במלון), אבל הזמינות לא מושלמת כי מלונות מחוייבים להציע מספר מוגבל של חדרים בכל סופ״ש למימוש שוברים. בפועל הזמינות גבוהה למדי. כדי לנצל את השובר יש לבצע הזמנה בתעריף ייעודי (Ambassador Rate) הזהה לתעריף הגמיש הרגיל (BAR). הלכה למעשה במימוש נכון השובר הזה לבדו יכול להצדיק את העלות השנתית של התוכנית.

בחודשים האחרונים קיבל שובר ה-BOGO שדרוג משמעותי. כיום הוא תקף לא רק במלונות רשת אינטרקון אלא גם במלונות של הרשתות קימפטון וריג׳נט. לא רק זה, אלא שבמלונות הרשתות האלו השובר תקף בכל הלילות השבוע ולא רק בסופ״ש.

המבצע החדש: שובר נוסף לילה-חינם

המבצע בתוקף עד ה-15 לנובמבר, למצטרפים חדשים ולחברים קיימים שייחדשו את חברותם השנתית. לאחר ההצטרפות/החידוש, ולאחר השלמת שהייה אחת במלון של הרשתות אינטרקון, קימפטון או ריג׳נט עד ה-31 לינואר 2021, יעודכן בחשבון שובר לילה-חינם. כלומר, בנוסף לשובר ה-BOGO שהוא חלק מסל ההטבות הרגיל של התוכנית.

השובר ללילה-חינם תקף לכל המלונות של קבוצת IHG עד קטגוריה 7 (שעלות לילה-בונוס בהם, באופן שיגרתי, היא עד 40,000 נקודות) לשהיות עד ה-30 לאפריל 2021. כמובן שהיה עדיף אם היה ניתן לקבל את הנקודות במקום השובר או אם לשובר היה תוקף ארוך יותר – אבל עדיין זהו מצבע הצטרפות לא רע בכלל.

מלונות קבוצת IHG בישראל

קבוצת IHG מנהלת כיום שמונה מלונות בארץ: שישה תחת רשת קראון-פלאזה, אחד תחת רשת אינטרקון ואחד תחת רשת אינדיגו. כלומר, החברות בתוכנית אמבסדור רלוונטית גם למי שרוצה נופש בישראל ובפרט רוצה להתארח במלון של רשת אינטרקון בחוף ת״א. על כך בהמשך.

בתמצית: המלונות של רשת קראון-פלאזה בירושלים, אילת, ים-המלח וחוף ת״א עברו שדרוג מקיף בזמן האחרון ועל אף שבעבר נהנו ממוניטין חלש ובעייתי הם אמורים כיום להיות ברמה טובה למדי (אם כי לא ניסיתי אותם עצמי לאחר השיפוץ). המלון של הרשת בעזריאלי ממשיך להיות מצוין, ובפרט עבור בעלי סטטוס ספייר ואורחים עסקיים. המלון של הרשת בחיפה הוא סביר סה״כ אם כי מיושן למדי. המלון של רשת אינדיגו, במתחם הבורסה בר״ג, הוא פתרון טוב לשהיית סופ״ש עבור מי שרוצה מלון קטן, שקט יחסית, בלי בעיית חניה ועם בריכה על הגג. המלון של רשת אינטרקון בחוף נחשב למלון עסקי טוב מאוד ורבים מחדריו משופצים/משודרגים כך שבהחלט אפשר להנות בו מחויית אירוח טובה ובפרט לחברי אמבסדור.

המלון של אינטרקון הוא חלק מהקטלוג של וירטואוזוגם מלון של FHR, לבעלי כרטיס פלטינום של אמקס). לכן – אם אתם מעוניינים לבצע הזמנה ללילה אחד במלון, או יותר מלילה אחד, יוטב לכם לבצע את ההזמנה דרך סוכן של וירטואוזו או דרך המוקד של אמקס כדי להנות מסל משופר של הטבוות וקרדיט של 100$ לשימוש במלון (בנוסף לקרדיט שתקבלו מהיותכם חברי אמבסדור).

לסיכום

סל ההטבות של תוכנית אמבסדור הוא בעל שווי ריאלי של כמה עשרוות דולרים לפחות בכל שהייה במלון של הרשת. כלומר, מי שמתארח לפחות מספר פעמים בשנה במלונות הרשת יכול בהחלט לקבל תמורה גבוהה לעלות החברות השנתית – וזה עוד לפני ניצול שובר ה-BOGO.

המבצע החדש מאפשר להנות משובר ללילה-חינם, בשווי ריאלי של 100$-150$, לאחר שהייה אחת בחודשים שאחרי ההצטרפות/החידוש. בהחלט כדאי, ואפילו אם השהייה הזאת תושלם במלון בישראל. אגב, כל המלונות של הקבוצה בישראל – למעט המלון של רשת אינטרקון – הם מתחת לקטגוריה 7 כך שניתן לנצל את השובר ללילה-חינם.

14 תגובות

  1. Asaf

    כחבר מועדון ספייר עלית ואמבסדור שנים רבות חייב להגיד שהרשת טובה מאוד והמועדון בהחלט משתלם. יש לציין גם כי קיים גם קראוון באילת לחובבי הגאנר.

    הגב
  2. יובל

    אפשר לחדש ת'מנוי כבר עכשיו גם אם יש לו עוד מלא זמן קדימה רק כדי להנות מהפרס הנוסף?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נדמה לי שחידוש החברות אפשרי רק כ-3 חודשים לפני שהחברות מסתיימת. אולי אני טועה. המבצע החדש בתוקף עד ה-15 לנובמבר, אז תוכל לחדש עד אז (אבל אז יהיה לך פחות זמן להשלים את השהייה הדרושה לטובת השובר).

      הגב
  3. Hen

    שאלה חצי קשורה.
    האם הרשת מפצה למי שלא יכל לנצל את שובר הBOGO לשנת 2020 בגלל הקורונה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      את השוברים שהיו בתוקף עד מועד ב-2020 האריכו ב-6 חודשים (בהתחלה ב-3 חודשים ואז ב-3 חודשים נוספים). ייתכן שתהיה הארכה נוספת, אבל אין פרטים לעת עתה. מי שיצטרף לתוכנית באוגוסט 2020 יחזיק שובר שיהיה בתוקף עד סוף אוגוסט 2021 לכל הפחות. אני רוצה להאמין שמי שיפנה לשירות הלקוחות בטענה שלא יכל לנצל את השובר יקבל פיצוי כלשהו או הארכה נוספת לתוקף השובר באופן פרטני. גם לי יש עדיין שובר בחשבון (שתקף עד סוף 2020).

      הגב
      • Hen

        בדקתי עכשיו ביוזר שלי (בעבר לא היה מעודכן).
        בנוסף האריכו לי את הסטטוס הרגיל עד 2022. את אמבסדור האריכו ב-6חודשים, זאת אומרת ב2021 אהיה תלוי ברצון הטוב של שירות הלקוחות.

  4. Elior

    כמה שאלות :
    1. אני מתלבט אם להירשם למועדון לשם ניצולו בארץ אבל אני לא רואה זמינות למלונות בארץ, אני מפספס משהו?
    2.האם זה נכון שהלילה השני במתנה מתקבל רק להאחר הזמנה של לילה ב-"Best Flexible rate" ?
    תודה 🙂

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (1) התוכנית רלוונטית לרשת אינטרקון בלבד – ולא לכל מלונות קבוצת IHG. כלומר, רק לאינטרקון ת״א אם מסתכלים על ישראל. אתה בהחלט יכול לנצל את השובר במלון זה וכמובן להנות מכל הטבות אמבסדור בכל שהייה.

      (2) לא, אתה צריך לבצע הזמנה בתעריף הייעודי למימוש השובר. בהזמנה כתוב שהלילה השני יהיה חינמי אם כי הוא מופיע במחירו המלא. כשהמלון ימשוך את השובר מהחשבון שלך בצ׳ק-אאוט המחיר של הלילה השני יהיה 0$. שים לב שלא מדובר בממוצע המחיר בין הלילות אלא בלילה השני בהזמנה שהופך ל-0$. כדי לבדוק את זמינות התעריף ולבצע הזמנה, זה הקישור:

      https://www.ihg.com/intercontinental/content/gb/en/ambassador/free-weekend-certificate

      הגב
      • Elior

        אני עדיין לא מוצא תאריך, גם ליחיד וגם לזוג….מה אני עושה לא נכון?

      • Lior@FlyingOut

        לא יודע. אני מוצא בקלות באינטרקון בת״א.

        סופ״ש הוא בין יום חמישי ליום ראשון, במזרח התיכון, וכמובן צריך לחפש לשני לילות.

    • Asaf

      לטעמי אם אתה בונה על המלונות בארץ אז חבל לך על הזמן… יש אינטר אחד בתא ושאר הרשת קראוון פלזה לא ממש מייחסת למועדון או לבעלי סטטוס גבוה ברשת והמלונות שלה בסיסים עד מיושנים ( פרט לעזריאלי שהוא מלון עסקים וליאור אני יודע שאתה מחבב אותו..)

      הגב
      • Elior

        כן, זו חלק מהתתלבטות שלה למרות שדווקא קראוון פלזה תל אביב שופץ כמדומני ולפחות בבוקינג הביקורות יותר מחמיאות מאינטר תל אביב

      • Lior@FlyingOut

        אתה צודק, המלון בהחלט שודרג ומקבל כעת ביקורות טובות, אבל סטטוס פלטינום וחברות בתוכנית אמבסדור לא יעזרו לך.

  5. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון - FlyingOut

    […] להזמנות עד ה-2 לדצמבר ולשהיות עד ה-30 ליוני. מינימום שהייה של שני לילות. התעריף המוזל חצי-גמיש במובן שביטול ההזמנה יגרור תשלום עבור הלילה הראשון בלבד אך ניתן לשנות את תאריכי השהייה ללא עלות בפנייה ישירה למלון (ואז יש להוסיף הפרש תעריפים אם קיים). בדובאי יש מבחר לא מבוטל של מלונות מקבוצת IHG ושלושה מהם מרשת אינטרקונטיננטל. זו הזדמנות טובה להזכיר שכרגע יש מבצע הצטרפות אטרקטיבי למועדון אמבסדור של הרשת. […]

    הגב

השאר תגובה