הקבוצה, הרשת ומה שביניהם

רשת מלונות היוקרה אינטרקונטיננטל (שנקראת בקיצור ״אינטרקון״ או ״IC״) היא הרשת הבכירה של קבוצת אינטרקונטיננטל (IHG). לרשת מעל ל-200 מלונות ב-60 מדינות והיא החלה את דרכה לפני יותר מ-70 שנה. לקבוצת IHG יש למעלה מ-5,000 מלונות ברחבי העולם.

הקבוצה מפעילה מועדון לקוחות בשם IHG Rewards (שנקרא בקיצור ״IHGR״). רשת אינטרקון מפעילה במקביל ובנפרד תוכנית בשם ׳Ambassador Program׳ המיועדת לאורחיי הרשת התכופים. מועדון IHGR מאפשר צבירה ומימוש של נקודות משהיות בכל מלונות הקבוצה, לרבות אלו של רשת אינטרקון, ולעומתו בתוכנית אמבסדור אין צבירת נקודות. חברי התוכנית נהנים מסל הטבות במלונות רשת אינטרקון מעצם החברות בתוכנית ללא קשר לצבירת הנקודות ו/או לסטטוס שיש להם במועדון IHGR.

כלומר, למען ההבהרה: חבר בתוכנית אמבסדור שיתארח במלון של רשת אינטרקון יזכה להטבות מעצם החברות שלו בתוכנית ובמקביל יצבור נקודות לחשבונו במועדון IHGR.

תוכנית אמבסדור

החברות בתוכנית היא בתשלום. ההצטרפות עולה 200$ וחידוש החברות השנתית עולה 150$ (אך ישנן מספר אפשרויות חידוש). כמו כן ניתן להצטרף לתוכנית או לחדש חברות תמורת 40,000 נקודות של מועדון IHGR (בשווי של כ-200$).

החברות בתוכנית אינה קלנדרית. כלומר, ׳שנת החברות׳ תלויה בחודש ההצטרפות. תוקף החברות מופיע בהתחברות לחשבון באתר מועדון IHGR.

למידע על התוכנית באתר הרשת לחצו כאן.

InterContinental Chicago

למידע נוסף אולי תרצו לקרוא את הפוסטים הבאים:

המדריך המלא: תוכנית אמבסדור של רשת מלונות אינטרקונטיננטל (נובמבר 2017)

החודש אחדש את החברות בתוכנית אמבסדור. אבל כמה לשלם? (יוני 2018)

בשנה האחרונה חלו שינויים בתנאי התוכנית ובתוך כך השתנה סל ההטבות לחברים.

הטבות תוכנית אמבסדור – והשווי הריאלי שלהן

ברוב המקרים קשה להעריך שווי של הטבות. כי שווי של הטבות נגזר מהמימוש שלהן בפועל ומהערך הסובייקטיבי שמתקבל מהן במימוש. כלומר, שווי הוא לעולם תלוי-נסיבות ותלוי-משתמש. אבל אנסה לתת אומדן כללי לטובת הפוסט.

חשוב גם לציין שחלק מההטבות לא תקפות בלילות-בונוס וחלק מההטבות תקפות רק במלונות בסין. כמו כן, ההטבות תקפות רק אם ההזמנה בוצעה בערוצים ישירים (אתר המלון, הרשת וכו׳) או באמצעות סוכן מורשה כמו סוכן של וירטואוזו או אמקס. הזמנות מאתרי הזמנות, כמו בוקינג או C1H, אינן תקפות.

אלו ההטבות של החברות בתוכנית אמבסדור:

  • סטטוס פלטינום במועדון IHGR. הטבה אוטומטית עם ההצטרפות. בעבר ההטבה הייתה לסטטוס גולד בלבד. סטטוס פלטינום מקנה הטבות בשאר מלונות קבוצת IHG אבל סה״כ מדובר בהטבות די מוגבלות. ההטבה המשמעותית ביותר של הסטטוס הזה, בעיניי, היא בונוס של 50% בצבירת נקודות מכל שהייה. כמה שווה ההטבה הזאת? אפקטיבית ההטבה הזאת שווה להחזר של 2.5% מסך החיובים במלונות הקבוצה לאורך שנת החברות.זה בהנחה שזו הדרך היחידה של האמבסדור לקבל את הסטטוס. לדוגמה, אמבסדור שמוציא בשנה כ-2000$ על מלונות בקבוצת IHG יכול להעריך את ההטבה הזאת בשווי 50$.
    – – –
  • שדרוג מובטח לחדר. ההטבה לא תקפה בלילות-בונוס. המלון מחוייב לשדרג אמבסדור לחדר בקטגוריה אחת מעל זו שהוזמנה אבל לא מחוייב לשדרג אם הקטגוריה הבאה היא סוויטה. מלונות רבים מגדירים קטגוריות חדרים רבות, עם הבדלים זניחים ביניהן, כדי לתת לעצמם גמישות גבוהה יותר בשדרוגים אלו. במידה ומלון לא מסוגל לספק לאמבסדור את השדרוג המובטח הוא חייב לפצות אותו בקרדיט בסך 50$ לשימוש במלון (F&B או ספא) או ב-10,000 נקודות של מועדון IHGR. כמה שווה ההטבה הזאת? במקרים רבים לשדרוג אין משמעות אמיתית, אז כביכול השווי הוא אפס, אבל במקרים אחרים שדרוג יכול לשפר משמעותית את החוויה – אז באופן גס אעריך שההטבה שווה כ-20$/לילה בממוצע.
    – – –
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 16:00. זו הטבה מובטחת התקפה גם בלילות-בונוס. במידה ומלון לא מסוגל לספק לאמבסדור את הצ׳ק-אאוט המאוחר הוא חייב לפצות אותו בקרדיט בסך 50$ לשימוש במלון (F&B או ספא) או ב-10,000 נקודות של מועדון IHGR. כמה שווה ההטבה הזאת? אפשר להעריך בגסות שבחצי מהשהיות יהיה צורך בצ׳ק-אאוט מאוחר, אם למשל יש טיסת ערב, ושהאורח הממוצע יהיה מוכן לשלם אולי 40$ נוספים כדי לשמור את החדר לכמה שעות נוספות. אבל אפשר גם להעריך שמלונות רבים יתנו את ההטבה הזאת ללא עלות אם היא הייתה אופציונלית. אז אפשר לטעון שההטבה שווה כ-10$/שהייה בלבד בממוצע.
    – – –
  • קרדיט בסך עד 20$ בצ׳ק-אין. הטבה שהחליפה את ההטבה הישנה של ׳מתנת הגעה׳ (שנשמרה לבעלי סטטוס רויאל-אמבסדור בלבד). הקרדיט תקף בדר״כ לכל המסעדות והברים במלון וגם למיני-בר בחדר. הקרדיט בדר״כ לא תקף לשירות חדרים. סך הקרדיט מעט שונה בין מלון למלון, לפי המטבע המקומי. במלונות בסין ההטבה תקפה לבעלי סטטוס ספייר במועדון IHGR. כמה שווה ההטבה הזאת? באופן גס אני מתייחס לקרדיט במלונות לפי 50% מערכו הנקוב. מתוך הנחה שהמחירים במלונות מנופחים, שיש צבירת נקודות על חיובים בכסף ושיש סיכוי בריא שלא אשתמש בקרדיט כלל. לכן ההטבה הזו להערכתי שווה 10$/שהייה לכל היותר.
    – – –
  • מים מינרליים בחדר בחינם. לכאורה הטבה שולית מאוד אבל בעיניי היא די חשובה. מלונות לרוב נותנים 4-2 בקבוקים בכל יום, ואפשר לבקש עוד. כמה שווה ההטבה הזאת? להערכתי כ-5$/לילה זה די מוצדק לשלם על מספר בקבוקי מים שהם מצרך שימושי לכל אורח.
    – – –
  • אינטרנט אלחוטי מהיר. כביכול בניגוד לאינטרנט האלחוטי הסטנדרטי שמציע המלון. מדהים שמלונות עדיין רואים באינטרנט אלחוטי כמשהו שאינו טריוויאלי ומשתמשים בו כדי לייצר הטבות. כמה שווה ההטבה הזאת? אפס.
    – – –
  • תעריף יחיד עבור חדר זוגי. זה חריג במלונות מערביים אבל עדיין ישנם מלונות שדורשים תוספת עבור אורח שני בחדר. בישראל זו תופעה נפוצה – אבל שוק המלונות המקומי רחוק מלהיות רגיל ו/או תקין. ההטבה מבטיחה, אם כן, שיבוטל התשלום על האורח השני בחדר לאמבסדור. כמה שווה ההטבה הזאת? קשה מאוד להעריך – כי ברוב המוחלט של השהיות לא יהיה בה צורך – אז אשאיר אותה בשווי אפס.
    – – –
  • עמדות צ׳ק-אין ייעודיות. גם זו נראית אולי כהטבה שולית אבל בעיניי היא חיובית מאוד ויש לה ערך גבוה למלונות עצמם. הרי תהליך הצ׳ק-אין זה הרושם הראשוני שאורח מקבל ממלון חדש – אז למה לא לדאוג שהתהליך הזה ייראה וירגיש נוח ויוקרתי? לפעמים זה גם חוסך זמן לא מועט. כמה שווה ההטבה הזאת? למרות שמדובר בהטבה מצוינת בעיניי אני אתן לה שווי אפס, כי סביר להניח שרוב האורחים לא היו מוכנים לשלם עליה אם לא הייתה הטבה של תוכנית אמבסדור.
    – – –
  • ארוחת בוקר ליחיד במלונות בסין. הטבה חדשה שלכאורה נראית כמו צעד גדול בכיוון הנכון. ובכלל ישנן שמועות שההטבה הזאת נבחנת בסין לקראת השקה גלובלית. בכל מקרה, ההטבה תקפה כעת רק בסין ורק לאורח אחד – אז היא לא שימושית ברוב המכריע של השהיות לאדם מערבי שלא מגיע לסין לעיתים תכופות מדי. כמה שווה ההטבה הזאת? אפס.
    – – –
  • שובר ללילה-חינם בסופ״ש. את ההטבה שנחשבת למשמעותית ביותר השארתי לסוף. השובר הזה, שהוא כיום אלקטרוני ולא פיסי (שיפור משמעותי ומתבקש), תקף ל-12 חודשים מרגע הנפקתו ובעצם לכל שנת החברות בתוכנית. השובר מצריך הזמנה של לפחות שני לילות בסופ״ש, ובכל מלון של הרשת בעולם, ובעצם הופך את הלילה השני לחינמי. התעריף הייעודי למימוש השובר זהה לתעריף הגמיש הרגיל של המלון (BAR) והוא תקף לכל קטגוריות החדרים. פוטנציאלית השובר מסוגל לחסוך מאות דולרים במימוש חכם. כמה שווה ההטבה הזאת? חשוב לזכור שמלונות בדר״כ מציעים תעריפים גמישים מוזלים כלשהם אז בעצם התשלום על הלילה הראשון בהזמנה יהיה גבוה ממש שיכל היה להיות עם תעריף מוזל – ובתוך כך נוצרת פרמיה שצריך לשלם – אבל סה״כ לשובר הזה עדיין יש שווי ריאלי גבוה. להערכתי השובר הזה שווה לכל הפחות 150$.

לתנאי השימוש המלאים של תוכנית אמבסדור לחצו כאן.

InterContinental Danang Sun Peninsula Resort

… ואחרי כל הטקסט הזה – כמה החברות בתוכנית אמבסדור שווה מבחינתכם? פשוט עשו את החשבון, לפי המספרים לעיל או לפי מספרים אחרים שנראים לכם נכונים יותר, וגלו האם הסכום הסופי הוא מעל 200$ או לא.

נמציא לרגע פרופיל של נוסע מזדמן. הנוסע מבלה עשרה לילות בשנה במלונות הקבוצה, במסגרת חמש שהיות, ומתוכם ארבעה לילות במלונות רשת אינטרקון לרבות שהיית סופ״ש אחת לפחות. נניח שהנוסע משלם 100$/לילה בממוצע במלונות של שאר רשתות הקבוצה ו-150$/לילה בממוצע במלונות של רשת אינטרקון. כלומר, התקציב השנתי שלו הוא בערך 1200$. חישוב פשוט לפי המפתח לעיל יגלה שהחברות בתוכנית אמבסדור תוכל לחסוך לו כ-320$ בשנה, לפי הערכים הבאים:

  • 30$ שווי סטטוס פלטינום – כי הוא יצבור לאורך השנה כ-6000 נקודות נוספות.
    80$ שווי שדרוגים – מובטחים לארבעה לילות ברשת אינטרקון.
    20$ שווי צ׳ק-אאוט מאוחר – שתי שהיות ברשת אינטרקון.
    20$ שווי קרדיט לשימוש במלון – שתי שהיות ברשת אינטרקון.
    20$ שווי בקבוקי מים מינרליים – ארבעה לילות ברשת אינטרקון.
    150$ שווי לשובר לילה-חינם – יחסוך תשלום עבור לילה אחד במסגרת התקציב.

ובחישוב הזה לא כללתי הטבות נוספות שהנוסע אולי יהנה מהן בשלוש שהיות במלונות מרשתות אחרות של קבוצת IHG בזכות סטטוס פלטינום. רוב המלונות מציעים ׳מתנת הגעה׳ כלשהי שיכולה להיות שובר למשקה חינם בבר או כמה מאות נקודות. זאת בנוסף לשדרוג אפשרי לחדר והטבות אחרות בעלות ערך.

אפשר גם לטעון שלנוסע בדוגמה לעיל ישתלם לרכוש חברות בתוכנית אמבסדור רק עבור שהיית הסופ״ש שהוא מתכנן במלון של רשת אינטרקון. השובר לבדו יחסוך לו 150$ באותה שהייה, ושאר ההטבות אולי יסתכמו ב-50$ ומעלה.

InterContinental Hong-Kong

השינויים האחרונים

תוכנית אמבסדור עברה שדרוג מסוים בשנה האחרונה והשמועות אומרות ששינויים נוספים יוצגו בקרוב.

לצורך הסיכום הפשוט אלו השינויים הבולטים:

  1. בעבר השובר ללילה-חינם היה פיסי. הוא הגיע כחלק מחבילה שנשלחה בדואר וכללה גם כרטיס חבר, דפי הסבר ומתנה קטנה. החבילות האלו היו מגיעות לפעמים אחרי חודשים רבים, ולאורך הזמן הזה לא יכלו אותם חברי תוכנית להשתמש בשוברים שלהם כי הם נדרשו להציג אותם בצ׳ק-אין. כיום כל זה עבר מהעולם והשובר הפך דיגיטלי ומופקד בחשבון החבר מיד עם ההצטרפות לתוכנית או חידוש החברות.
    – – –
  2. בעבר אחת ההטבות הייתה סטטוס גולד במועדון IHGR. הסטטוס הזה כמעט חסר משמעות. ההטבה שודרגה לסטטוס פלטינום שלו הטבות רבות יותר במלונות הקבוצה.
    – – –
  3. מספר הטבות נמחקו או הוחלפו: מתנת הגעה, סרט חינם ב-VOD ועיתון יומי. הקרדיט שניתן כיום במקום מתנת ההגעה הוא עדיף בעיניי – למרות שהיו מלונות שהציעו מתנת הגעה מרשימה במיוחד.
    – – –
  4. התוכנית כוללת עתה מנגנון פיצוי מובנה למקרים בהם המלון לא מסופק לספק את ההטבות במובטחות של שדרוג החדר והצ׳ק-אאוט המאוחר. זה טוב ורע. מצד אחד – כעת אין יותר ויכוח על מהו פיצוי הוגן במקרים כאלו ויש וודאות. מצד שני – כעת מלונות יכולים להתחמק בקלות ממתן ההטבות האלו ופשוט לפצות את האורח (כשהפיצוי יכול לעלות להם פחות ממתן ההטבות… ולכן יש להם תמריץ תמיד לעשות את השיקול הזה). האם לאורח כדאי לקבל 10,000 נקודות או 50$ קרדיט כדי לוותר על שדרוג משמעותי לשהייה של שבוע במלון? ברור שלא, אבל כעת המלון יכול לעשות את זה.
    – – –
  5. הטבה שהייתה יכולה לשדרג דרמטית את החברות בתוכנית היא הטבה של ארוחת בוקר זוגית בחינם. זו הטבה נפוצה לבעלי סטטוס גבוה במועדוני לקוחות רבים – אבל לא ב-IHGR. זו גם הטבה די יקרה לאור המחירים שגובים מלונות יוקרה על ארוחת הבוקר שלהם. באופן אישי הייתי מוכן לשלם על החברות בתוכנית גם 300$ או 400$ לשנה.אם ההטבה הזאת הייתה כלולה ומובטחת. בכל מקרה, כעת התוכנית הוסיפה את ההטבה למלונות בסין בלבד (ולאורח יחיד בלבד) ואפשר לקוות שזהו צעד ראשון להצגת ההטבה לכלל חברי התוכנית ולכלל המלונות.

InterContinental Barclay New-York

לסיכום

תוכנית אמבסדור היא אומנם בתשלום, בניגוד לרוב מועדוני הלקוחות החינמיים, אבל ההטבות שכלולות בה מצדיקות בעיניי את העלות. קל מאוד לחלץ ערך גבוה מהחברות בתוכנית – ובפרט למי שרוצה ויכול להשתמש בשובר ללילה-חינם בסופ״ש. התוכנית בהחלט לא מיועדת רק לאורחים אולטרה-תכופים אשר מבלים עשרות לילות בשנה במלונות הרשת (אבל כמובן שעבורם היא הכרחית ממש).

כדי למקסם את החברות בתוכנית, ולאור העובדה שהשובר מופקד כעת באופן מיידי בחשבון, אני ממליץ להצטרף לתוכנית רק בסמוך לשהייה הראשונה במלון של רשת אינטרקון. שבוע לפני זה מספיק. אומנם ניתן להצטרף גם במהלך הצ׳ק-אין במלון אבל אז לא ניתן להשתמש בשובר לאותה שהייה.

אני חבר בתוכנית אמבסדור כמעט עשור וממשיך לחדש את החברות בלי חצי התלבטות. סה״כ אני מבלה בשנה 15-10 לילות במלונות הרשת ועוד 40-20 לילות במלונות של אר רשתות הקבוצה (בסטטוס ספייר, אז עבורי ההטבה של סטטוס פלטינום היא חסרת משמעות). לשדרוג החברות אני בוחר תמיד באפשרות שעולה 200$ ומעניקה גם 15,000 נקודות בונוס (75$ בשווי) והחזר של 10% על מימוש נקודות לאורך שנת החברות (לפחות 150$ בשווי עבורי).

13 תגובות

  1. אלברטו

    אני ספייר בתוכנית. מקבל את אותם תנאים (אינטרנט, לייט צק אוט, מים, וכו) חוץ מהלילה חינם. שבעצם משלמים עם החברות של 200 דולר. לא ממש חושב שמשתלם….

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יש הבדל בין הטבות מובטחות להטבות שהמלון יכול לתת לך ע״פ שיקול דעתו.

      סטטוס ספייר מבטיח לך כמעט כלום במלונות רשת אינרקון. אם אתה מקבל הטבות באופן שיגרתי – זה מזל, או לא יודע מה. צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 16:00 זו לא הטבה של סטטוס ספייר. שדרוג זו לא הטבה של סטטוס ספייר. בקבוקי מים בחדר זו לא הטבה של סטטוס ספייר. וכך גם שאר ההטבות של תוכנית אמבסדור.

      הגב
  2. אמיר

    אהלן
    האם ניתן לנצל את השובר במלונות אינטרקוניטיננל בארץ?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כיום יש רק מלון אחד של הרשת בארץ – אינטרקון דויד ת״א – ובהחלט אפשר להשתמש בשובר במלון הזה. בשנים הקרובות ייפתח גם מלון בירושלים.

      הגב
      • שי

        הערכת שווי השובר לילה חינם בסופש הוא לפחות 150 דולרים נכון? והאם קרה לך שלא כיבדו את השובר?

      • Lior@FlyingOut

        "…אבל סה״כ לשובר הזה עדיין יש שווי ריאלי גבוה. להערכתי השובר הזה שווה לכל הפחות 150$״.

        מלון לא יכול לבחור שלא לכבד את השובר. אם עשית הזמנה בתעריף הייעודי ואם יש לך שובר בחשבון בעת הצ׳ק-אין אז אתה מסודר.

  3. Raguan

    נרשמתי למעדון לפני שבועים ועדיין לא קבלנו שום חומר כמה זמן לוקח עד לקבלת תשובה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      תשובה? איזו תשובה?

      אם ההרשמה הושלמה בהצלחה, כולל התשלום, אז היית אמור לקבל מייל מיד והיית אמור לראות את הסטטוס מעודכן בחשבון שלך במועדון IHG Rewards. אם שני האחרונים לא קרו – אולי הייתה בעיה ברישום. שלח מייל לשירות הלקוחות כדי לבדוק מה המצב.

      ערכת החדר, עם הכרטיס הפיסי, מגיעה בדר״כ אחרי שבועות רבים. לא בתוך שבועיים. אבל אין צורך אמיתי בכרטיס הפיסי. בעבר ערכת החבר כללה גם שובר פיסי ללילה חינם בסופ״ש אבל כיום השובר אלקטרוני והוא מעודכן בחשבון שלך מיד לאחר רכישת/חידוש החברות.

      הגב

השאר תגובה