כמו בפוסט על מלון דריסקו – גם הפוסט הזה לא יהיה ביקורת סטנדרטית אלא אוסף של רשמים קצרים. לא הספקתי לנסות את כל מתקני המלון, ובפרט את הטרקלין שעדיין סגור לאור המצב, ולכן יהיה מאתגר עד בלתי אפשרי לכתוב ביקורת מלאה.

כרגיל, לא פניתי למלון מראש ולא ציינתי שאני בלוגר. הלילה עלה 22,500 נקודות של מועדון IHG Rewards.

קצת על המלון

לרשת קראון-פלאזה שני מלונות בת״א: אחד במתחם עזריאלי ליד תחנת רכבת השלום ואחד בחוף ליד המרינה. הם מנוהלים בנפרד אבל בבעלות משותפת. המלון בחוף הוא הוותיק מביניהם, ונהנה ממיקום טוב יותר לתיירים, בעוד השני הוא מלון מתקדם יותר, חדש יותר ועם אוריינטציה עסקית מובהקת (ואני ממליץ עליו בחום).

המלון ישן למדי וכמו מלונות רבים אחרים בחוף ת״א מצבו התדרדר בחריפות במשך שנים רבות. עד לאחרונה כל חדרי המלון היו במצב שאינו תואם את הסטנדרטים של הרשת הבינ״ל ולפיכך המלון זכה לביקורות חלשות מאוד. לפני כשנתיים החל המלון בתהליך שדרוג משמעותי, במהלך שהיו שותפים לו גם מלונות הרשת בירושלים, בים-המלח ובאילת, וכעת מרבית חדריו או אפילו כל חדריו הם משודרגים וחדישים. הלובי נשאר כשהיה וכך גם מתקנים אחרים במלון, לצערנו. לגבי הטרקלין אני לא יודע להעיד אבל להבנתי הוא שופץ לחלוטין וגם הוא חדש כמו החדרים.

המיקום של המלון נוח יחסית לתיירים, ובפרט לאלו שרוצים להיות ממש על החוף, כשהמלון נמצא בין המלונות הרודס ורנסאנס (שלושתם סה״כ באותה רמה, אם כי ההרודס הוא היקר ביותר ולדעת רבים גם הגרוע ביותר).

לאתר הישראלי של המלון – לחצו כאן.

פלוסים ומינוסים

מינוס: החנייה יקרה בצורה בלתי סבירה. בדרך למלון, באמצע השבוע, התקשרתי לשאול כמה תעלה לי חנייה רב-פעמית ל-24 שעות. נאמר לי שהמחיר יהיה 180 ש״ח ושהחניון של המלון קטן יחסית והחנייה היא על בסיס מקום פנוי. החדשות הטובות הן שהמלון נמצא שתי דקות הליכה מחניון כיכר אתרים שמחיר החנייה בו הוא כ-60 ש״ח ליום (אבל בידקו את השעות, כי חנייה של 24 שעות יכולה לעלות 120 ש״ח). כשהגעתי למלון ראיתי כמה גרוע נראה החניון שם.

מינוס: הצ׳ק-אין היה אנמי להחריד. אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון IHG Rewards. פקידי קבלה, כמקובל, נוהגים לציין את זה ולהסביר אילו הטבות המלון נותן לבעלי הסטטוס. זה לא עניין של חיזוק האגו של האורח, אלא זה בעצם כל הרעיון של סטטוס גבוה – שכל המלונות באותה קבוצה יוכלו לספק יחס מועדף ללקוח שמוגדר ע״י הקבוצה כאורח תכוף שרוצים בטובתו. בקראון פלאזה ת״א, לעומת זאת, הפקיד אפילו לא הרים את הראש מהמחשב וכלל לא התייחס להזמנה שלי או לסטטוס שלי. רק ביקש אשראי, תיקתק קצת ומסר לי מפתח לחדר. האם מגיעות לי הטבות? האם קיבלתי שדרוג? האם הטרקלין פתוח והמלון יכול לספק לי כניסה אליו? האם יש שינויים בהתנהלות המלון, לאור המצב, שראוי שאדע עליהם? כלום, הנה המפתח והמעלית שם.

פלוס: עושה רושם שהמלון סה״כ מקפיד על הנחיות משרד הבריאות. אני לא חושב שראיתי פעם אחת עובד מסתובב בלי מסיכה, ועמדות הצ׳ק-אין היו מכוסות בפלסטיק-מגן. היו שלטים שונים ברחבי המלון לגבי שמירה על הגייה ושימוש מוגבל במעליות אבל מעבר לזה לא הייתה הקפדה מיוחדת מדי. בדריסקו, לפני מספר שבועות, נתבקשתי להזמין מראש שולחן לארוחת הבוקר, כדי שלא יהיה עומס בשעה מסוימת, אבל בקראון פלאזה זו פחות בעיה כי חדר האוכל די גדול.

פלוס ומינוס: קיבלתי שדרוג לחדר אקזקיוטיב בקומה העליונה. אני לא באמת מתלונן על שדרוג כזה, כמובן, והנוף מהחדר היה מצוין, אבל למלון יש קטגוריה של סוויטות-ג׳וניור ועוד קטגוריה של סוויטות מעליה – אז אם התפוסה נמוכה, ואם המלון כבר פועל, ואם מגיע לקוח עם סטטוס גבוה מספיק, למה לא לשדרג הלאה? זו הזדמנות לעשות רושם בלי לגרור עלויות נוספות, וחבל שמלונות לא מנצלים הזדמנויות כאלו. במלון האחר של הרשת בעיר, אגב, כמעט תמיד קיבלתי סוויטה מרווחת מאוד בקומה גבוהה. כלומר, זה נטו עניין של מדיניות המלון.

פלוס: החדר היה מעוצב, נקי, מרווח ומודרני. יחסית לסטנדרטים של הרשת הבינ״ל זה בהחלט מספיק. חדר הרחצה היה יפה ונוח גם כן. המיטה לא הייתה נוחה במיוחד, אבל זה לגמרי עניין של טעם אישי. הנוף מהחלון בקומה ה-17 היה מצוין עם מבט גם לחוף וגם לגגות העיר במזרח. החדרים במלון לא פונים ישר לים אלא פונים או דרומה (למלון רנסאנס) או צפונה (למלון הרודס).

מינוס: החדר היה ׳ריק׳. לא היו בקבוקי מים, לא היו פריטים במיניבר בכלל, לא היה תפריט של שירות החדרים (הם עברו ל׳תפריט בעל פה׳ אבל לא מיידעים את האורחים), לא היו עלונים עם מידע על העיר לתיירים, לא היה את הקלסר המסורתי עם מידע על שירותי המלון, לא היו ניירות ועטים ליד המיטה או על שולחן העבודה וגם לא היו נעלי בית. להערכתי מי שהכין את החדר פשוט לא עשה את כל עבודתו – וזה קצת מגוחך. בחדר הרחצה היו חלוקים. תודה באמת.

מינוס: מוצרי טואלטיקה בינוניים מאוד. אבל זה ׳מינוס מדומה׳ כי במלונות של הרשת בכלליות אין דגש על מוצרי טואלטיקה וכל מלון משתמש במוצרים מקומיים באיכות בינונית. כלומר, זה לא מינוס כמו שזה לא-פלוס.

פלוס: ארוחת הבוקר הייתה די טובה, ומעבר למה שציפיתי. עם כל הכבוד – במלון מרשת בינ״ל בדרגת קראון-פלאזה אני לא מצפה לספק ארוחת בוקר נהדרת עם שירות אישי לכל אורח. צריך לשמור על פרופורציות, ובהתאם בדריסקו כן ציפיתי לארוחת בוקר נהדרת (והתאכבתי כשהייתה טובה ולא נהדרת…). בקראון-פלאזה היה בופה מספק בהחלט ללא הגשה-עצמית לאור המצב, הייתה עמדת חביתה והיה בר קפה. סה״כ אזור הישיבה מרווח ואפילו יש נוף לים.

מינוס: גם הצ׳ק-אאוט היה סתמי. כואב לפקידה לשאול איך הייתה השהייה? אם היו בעיות? אלו לא דברים קריטיים, וכנראה שהם לא יפריעו לרוב האורחים, אבל מלון טוב צריך להכשיר את העובדים שלו להיות שירותיים ואדיבים באינטראקציות האלו ובפרט עם לקוחות מועדפים. סליחה אם אני קטנוני במידה.

לסיכום

המלון הזה הוא ככה-ככה. אם כל מה שחשוב לכם זה המיקום, איכות החדר וארוחת הבוקר אז כנראה שתקבלו תמורה טובה לכסף. אבל אם חשוב לכם שירות טוב והקפדה על פרטים – כנראה שתתאכזבו. קשה להצדיק מחיר של 250$++/לילה במלון הזה, אבל בתשלום בנקודות זו עסקה מצוינת. לילה עולה בדר״כ 30,000 נקודות (150$ בשווי, ואין מע״מ) אך בלילות עם ביקוש נמוך אפשר למצוא חדרים החל מ-22,500 נקודות בלבד (112$ בשווי, ואין מע״מ).

אציין בנוסף שבעלי סטטוס ספייר יכולים לצפות לשדרוג לחדר אקזקיוטיב (בלבד, על בסיס מקום פנוי) וגישה לטרקלין של המלון כמתנת הגעה (או ארוחת בוקר זוגית כשהטרקלין סגור, אבל את זה צריך לבקש…).

18 תגובות

  1. אליאור

    תודה רבה על הביקורת ליאור , אני גם שוקל לממש את הנק' שלי במלון הזה.
    תוכל בבקשה להסביר מדוע אין צורך לשלם מעמ בנוסף לנק'?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מבחינת המלון מחיר הלילה הוא 0$. כמובן שהמלון מקבל כסף מהמועדון על הלילה (מעט מאוד, זה סכום מביך) אבל זה שקוף ללקוח. אין מע״מ במימוש נקודות של מועדוני מלונות.

      הגב
    • מרטין קליינמן

      צודק. אחלה כתבה לא משוחדת. אין קלאס ושירות הארץ. יש ניצול כספי. איסטנבול, מקראש,בנגקוק רק תנחת עם סטאטוס כזה ותרגיש מלך. פה? איכסס וחוצמהארוחת בוקר מה יש במלון הזה אם לא שירות? ככה זה, ישראל. והם בוכים. אין תחושת חופש וכייף. היידה דובאי!

      הגב
    • עמית

      היי, אשמח למידע בקצרה על מועדון ihg וכיצד צוברים בו נקודות,
      יש לי פלייקארד וזה מה שאני מכיר..
      תודה מראש.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתה ממש לא קטנוני. יחס מנומס, מתעניין וסימפטי בצ'ק אין/צ'ק אאוט הוא מאוד חשוב. לא אהבתי את העיצוב של החדר. קודר ומשעמם. אחרי זה המלונאים בתל אביב מתבכיינים שאין תיירות נכנסת.. עד שכבר מגיע לקוח, למה לתת לו שירות בינוני? חבל

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לגמרי מסכים. כשהמלון בתפוסה גבוהה, ועדיין יש סיכוי למכור סוויטות ברגע האחרון, אז ברור שלא ממהרים לשדרג אורחים ובטח שלא בשהיות של מספר לילות. אבל מגיע לקוח עם סטטוס גבוה לשהייה של לילה אחד כשהמלון בתפוסה נמוכה, אז למה לא לעשות מאמץ ולשדרג לו את החוויה? מה הנזק למלון, עוד חצי שעה של ניקיון בחדר גדול יותר? זה חסר הגיון ופשוט עניין של הכשרת עובדים נכונה ומדיניות בריאה של המלון לאורחים תכופים.

      אגב, לפני עשה צ׳ק-אין זוג צעירים, חיילים בסדיר ככל הנראה, וזה היה די ברור שזו פעם ראשונה שלהם לבד במלון. כשביקשו מהם תעודה לזיהוי הם מסרו כרטיס ויזה. סטטוס בטח אין להם, וגם הם קיבלו בדיוק כמוני חדר אקזקיוטיב בקומה ה-17. איפה ההגיון פה? כמובן לא אכפת לי שהם שודרגו – שיהיה להם כל טוב וכל הכבוד לצה״ל – אבל אם המלון מוכן לשדרג בחופשיות ׳סתם אורח׳ אז למה לא לעשות מאמץ לאורח מועדף? נקודה למחשבה.

      הגב
      • תומר

        משהייה שהיתה לי לפני כמה שבועות בפראג, בגלל הקורונה הם לא משתמשים בכל החדרים במלון מראש ורק קומות או חדרים מסויימים עוברים נקיון ולכן יתכן שהם לא הציעו שדרוגים בכלל. זה גם יכול להסביר למה החדר היה ״ריק״, יש פחות דברים שצריך לנקות.

    • Asaf

      פוסט מצויין. טרם השיפוץ המלון היה גרוע ובלוי.משמח שלפחות שיפרו את הניראות. חייב לציין שיש בעיה רצינית בניהול של הרשת בארץ. נראה שהם פועלים ללא שופ סטנדרטים של IHG. גם אצלי לא הייתה כל התייחסות לסטטוס באף צק אין (מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר ברשת עם עשרות לילות בשנה) שלא לדבר על שירות, שידרוג, הצעה לשימוש בנקודות, מכתב בחדר שמקבל תמיד ברשת בחול או משהוא בחדר כמו מיים וכיבוד. המלון קראאן פלזה באילת היה לא פחות ממחפיר. בניראות והשירות. די מפתיע ש IHG מאפשר כזו רמה ירודה שכזו ולמעשה מה שאני חווה בישראל עם הרשת בישראל ממקם אותה כרשת הגרועה ביותר בקבוצה ובניגוד מוחלט למה שקורה לחול. מציע להם לקפוץ למלונות הרשת במדריד ובלונדון בהזדמנות הראשונה ולהבין עד כמה המרחק גדול.

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        אני חייב להסכים. יש לי ניסיון שלילי עם המלונות בחיפה, אילת, ירושלים וכעת עם המלון בחוף ת״א. את המלון בים-המלח לא ניסיתי עדיין, והיחיד שממשיך לשמור על רמה גבוהה הוא המלון בעזריאלי שבו אני מקבל יחס מצוין ב-100% מהלילות (ואני מתארח בו מספר פעמים בשנה).

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        במלון בים המלח הייתי לפני 5 שנים. אין מה לצפות. הוא לא גרוע, אבל רחוק מלהיות מלון טופ קלאס.

      • Lior@FlyingOut

        גם הוא שופץ לגמרי בשנה-שנתיים האחרונות.

  3. Asaf

    חייבים רק לשים בפרופורציה את המילה שופץ לגמרי… הייתי באילת ובים המלח ששופצו ״לגמרי״… נפלאות הקורונה השאירו אותי בארץ.
    מדובר על טאצ אפים סימליים בלבד. ובאיכות די ירודה. אילת רק שופץ וכבר חצי מהחדר היה שבור או עקום. מנורות שבורות ליד המיטה, מיטה בסיסית ולא נוחה, מצעים ישנים, סט טואליטיקה די דוחה ברמה של שירותים ציבוריים אמבטיה שרק עברה צבע חדש ונשארה עתיקה וספרטנית. וכו.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      וואו, אני מוטרד לקרוא את זה. תודה על השיתוף ועכשיו אני סקרן כפליים לבקר במלונות האלו ולראות בדיוק למה אתה מתכוון. אבל כנראה שהייתי צריך לצפות לזה כי אנחנו עדיין בישראל.

      אבל היי, לפחות החדרים יפים.

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        האמת שאני לא יודע. מתאר לעצמי בסביבות 150 ש״ח לזוג, אבל זה אצבע לרוח. אני קיבלתי בחינם בזכות הסטטוס (לאחר שביקשתי במיוחד, כי הטרקלין של המלון סגור).

  4. ערן

    לגבי קראון פלאזה באילת – מספר רשמים שלי מהשהייה הנוכחית:

    אכן בעבר המלון קיבל ביקורות גרועות מאוד, אבל הוא שופץ בשנתיים האחרונות. השטחים הציבוריים נעימים מאוד (למעט הבריכה שעדיין מרגישה בסיסית ומיושנת). החדר, לפחות זה שאנו שוהים בו, ברמת דלקס, הינו משופץ ומודרני, נקי ונוח.

    רציתי לספר בעיקר על תהליך ההזמנה והקבלה למלון.
    ביצעתי את ההזמנה בנקודות באתר IHG וכמו ברוב המקרים היה ניתן להזמין כבונוס חדר מדרגת הבסיס בלבד, לזוג, וללא ארוחת בוקר.
    מאחר ואנו נסענו כזוג פלוס שני ילדים, רציתי לדעת מה התוספת לחדר ללילה. לא היה צורך בחדר נוסף שכן המלון מאפשר עקרונית שהיה לזוג עם שני ילדים גם בחדרי הבסיס.
    ההתחלה לא היתה ככ טובה. ביצירת קשר ראשונית עם המלון הופניתי למרכז ההזמנות של קראון פלאזה בישראל על מנת להסדיר את עדכון ההזמנה מזוג לזוג + 2.
    שם היה ניכר שהם לא יודעים להתמודד עם הזמנה שנעשתה דרך אתר IHG. שוחחתי עם מספר נציגים וקיבלתי תשובות שונות. בהתחלה נקבו בסכום של 150 שקלים תוספת לחדר. אחר כך 150 תוספת לילד, אחד הנציגים אף הגדיל לעשות ופשוט חישב הפרש בין חופשה לזוג לחופשה לזוג + 2, ובמקרה אחר הפנו אותי שוב למלון.
    אין לי בעיה לשלם סכום סביר, אך מאחר שלא היתה תשובה חד משמעית וכל אחד אמר משהו אחר פניתי שוב למלון.
    במקרה ענתה לי מנהלת השירת לאורח.
    מעבר להיותה שירותית ונעימה, היא היתה פשוט מקצועית. בדקה את ההזמנה, עדכנה אותה ל4 אנשים, ראתה את הסטטוס שלי (פלטינום) ועדכנה מיידית שנשודרג לחדר ברמה אחת מעל ואפילו שאלה להעדפותינו לגבי הרכב המיטות.
    לגבי התוספת היא אמרה שהיא רוצה לברר בדיוק מול IHG. קבענו לדבר לאחר מספר ימים. בשיחה הבאה ציינה שאם אזמין ארוחת בוקר לכולנו (לפחות באחד הימים), לא תהיה תוספת לחדר בכל הלילית,
    מאחר שבכל מקרה התכוונתי להזמין ארוחת בוקר, זה התאים לי. אגב, היא גם עדכנה שלחברי מועדון ארוחת הבוקר ניתנת בהנחה.
    באותה שיחה, מיוזמתה, היא גם ציינה שהיא מעדכנת לנו ארוחה אחת (לכולנו) במתנה. לזה באמת לא ציפיתי וזו היתה מחווה יפה . אני לא יודע אם זה בגלל הסטטוס אבל זה בהחלט לא הטבת סטטוס פלטינום סטנדרטית ב IHG.
    בנוסף, שאלה למועד הגעתנו המתוכנן לעיר וציינה כי יעשו מאמץ שהחדר יהיה מוכן.
    בפועל, בהגעה, החדר עדיין לא היה מוכן אבל ציפיתי לכך (הגענו בשעה 1 וחדרים רשמית ניתנים ב 3).
    בצ’ק אין ההזמנה שלנו היתה מעודכנת, כולל השדרוג וארוחת הבוקר במתנה. הפקידה ציינה את היותי חבר מועדון עם סטטוס ונתנה לבחור מתנת הגעה של משקה או נקודות. עד כאן סטנדרטי. בחרתי במשקה וקיבלתי 4 שוברים (למרות שבד״כ מתנת ההגעה היא לאדם אחד או שניים) .זו אמנם מחווה קטנה, אבל מראה על אכפתיות של המלון מחברי מועדון עם סטטוס.
    לאחר כשעה התקשרה מנהלת השירות בעצמה להודיע לנו שהחדר מוכן, והוסיפה שהיא מעדכנת בחשבוני גם את הנקודות כמתנת הגעה. שוב – מחווה קטנה אבל אומרת הרבה.
    אני מוכרח לציין שכל הנ״ל הינו הרבה יותר ממה שחוויתי כחבר מועדון עם סטטוס במלונות אחרים של הרשת ושל הקבוצה.
    אני מקווה בהחלט שהחוויה שלי לא חד פעמית והמלון באילת באמת מתנהל ככה בשגרה בכל הקשור לחברי מועדון.
    עם זאת, למרכז ההזמנות של הרשת בארץ יש כנראה עוד עבודה בכל הקשור להתמודדות עם הזמנה שנעשית דרך האתר של IHG, ובפרט בנקודות.

    הגב
  5. שמואל

    אם אני טס עם לופטנזה מטורנטו לתל אביב דרך פרנקפורט בתיירים k האם אפשר לשדרג לאקונמי פלוס או ביזנס, אם כן בכמה נקודות של מילז אנד מור.
    ואם אני טס אם יוניטד דרך נוארק לתל אביב בתיירים k האם אפשר לשדרג לאקונמי פלוס או ביזנס, אם כן בכמה נקודות של מילז אנד מור.

    הגב
  6. שמואל

    שכחתי להוסיף לשאלה הקודמת
    האם עדיף לטוס דרך פרנקפורט עצירה שעתיים ועשר דקות או עם אייר קנדה לנוארק עצירה כמעט 3 שעות ואז יוניטד לתל אביב

    הגב

השאר תגובה