בשבועות הקרובים ישראלים יידרשו לשלם עבור ויזה לאיחוד האמירויות

לאחר החתימה על ההסכם לנירמול היחסים בין המדינות היו אמורות להיחתם ולהישלח אגרות הדדיות המבטיחות פטור מויזה. לצערנו ממשלת איחוד האמירויות לא חתמה עדייין ולכן בעלי דרכון ישראלי ייאלצו לשלם עבור ויזה לאיחוד האמירויות לפחות ב-30 הימים הקרובים (פורמלית האגרות נכנסות לתוקף 30 ימים לאחר קבלתן). עלות הויזה היא 95$, ויש להוציא אותה בימים שלפני הנסיעה, אם כי להבנתי ניתן גם לקבל ויזה בשדה לאחר הנחיתה (VOA) בעלות של 110$.

מועדון MileagePlan משנה את התנאים להשגת סטטוס גבוה

כדי להשיג את הסטטוס הגבוה במועדון, נכון להיום, צריך לצבור 75,000 מיילים מטיסות אלסקה בלבד או 90,000 מיילים מטיסות כל חברות התעופה השותפות או 90 קטעי טיסה מטיסות כל חברות התעופה השותפות. החל מה-1 לינואר הדרך תתקצר ויספיקו 75,000 מיילים מטיסות כל חברות התעופה השותפות. מנגד, תתווסף דרישה למינימום קטעי טיסה בטיסות אלסקה עצמה על מנת לקבל סטטוס גבוה כלשהו. 6 קטעי טיסה בשנה, במקרה של סטטוס MVP Gold 75K. זאת בעיה גדולה לחברי מועדון שאינם גרים בארה״ב. על כך אפרט בהרחבה בפוסט שיעלה בימים הקרובים.

המועדון של הייאט מוכר נקודות ב-18$ ל-1,000

בתוקף עד ה-31 לדצמבר. המבצע הנוכחי בעצם מקנה 25% הנחה ברכישת 5,000 נקודות ומעלה (עד לתקרה השנתית של 55,000 נקודות). כרגיל – המבצע זמין רק לחשבונות בני 60 ימים ומעלה, ולכן לא ניתן לפתוח חשבון חדש כדי לרכוש אליו נקודות. במבצעים קודמים המועדון מכר נקודות החל מ-17.1$ ל-1,000 כך שהמבצע הנוכחי הוא לא אטרקטיבי במיוחד אבל זו עדיין הזדמנות טובה לרכוש נקודות לפני המעבר לשנה קלנדרית חדשה.

אמריקן חזרה למכור מושבים בטיסות לישראל

הקו של החברה מדאלאס לת״א היה אמור להיפתח ברבעון האחרון של 2020 אבל נדמה מסיבות ברורות. כעת הודיעה החברה כי הקו ייפתח ב-31 לאוקטובר 2021 וישרתו בו מטוסי בואינג 789. שעות הטיסה נוחות יחסית וכאמור החברה כבר החלה לשווק כרטיסים. בנוסף וללא קשר – אמריקן שוקלת לפתוח קו מניו-יורק לת״א בסוף 2021. פרטים על כך עדיין אין.

נקבע תאריך אחרון לקבלת הצעות לרכישת ישראייר

הסאגה של מכירת ישראייר נמשכת כבר חודשים רבים, עם הרבה טוויסטים, בעת שהחברה ממשיכה לקדם את המוניטין שלה ולכאורה להגדיל את השווי שלה בעיניי המשקיעים. מספר משקיעים או קבוצות משקיעים הציעו או טענו כי בכוונתם לרכוש את החברה תמורת 200-100 מיליון ש״ח. השבוע הוחלט כי נאמן החברה לא יקבל הצעות נוספות או תיקונים להצעות קיימות לאחר ה-14 לדצמבר. נחיה ונראה.

קבוצת לופטהנזה מציעה פטור מלא מדמי שינוי ודמי ביטול

להזמנות עד ה-24 לדצמבר ולטיסות בין ה-1 למרץ וה-30 לספטמבר. לכרטיסים הכוללים טיסות לופטהנזה, אוסטריאן וסוויס בלבד. חברות תעופה אחרות הציעו ועדיין מציעות פטורים דומים אבל לא לתקופה ארוכה כ״כ בעתיד ובלי הגבלות על מועדים מיוחדים. האפשרות להזמין גם כרטיסים מוזלים במחלקת התיירים לעונת הקיץ או לתקופות החגים ולשנות אותם או לבטל אותם ללא כל עלות היא הצעה אטרקטיבית מאוד.

7 תגובות

  1. yashir

    תודה.
    ידוע לך על הגבלות מיוחדות לאזרח ישראלי הרוצה לטוס בימים אלה מלונדון לניו יורק?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כרגע אי אפשר לטוס מאירופה לארה״ב בכלל אלא אם אתה מחזיק דרכון אמריקני, גרין-קארד או ויזת עבודה L1.

      הגב
  2. ירון

    היי ליאור, יש אולי מקור רשמי להצעה של קבוצת לופטנזה? באתר החברה כתוב שניתן יהיה לעשות rebooking אבל לא כתוב על אוצייה לביטול

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      Marketing email text:

      "Times have changed, and so has the way we travel: all around the world, countries are changing their prevention measures and entry requirements from one week to the next. That’s why with SWISS, you can book flights with free rebooking or free refund and travel with no worries.

      Our exclusive offer is valid for booking by 24.12.20 and travel between 1.3.21 – 30.9.21."

      https://www.swiss.com/il/EN/various/no-rebooking-fees

      הגב
      • ירון

        תודה רבה! נראה שהם שינו את הניסוח באתר מאז.
        מנסיונך הם יעמדו מאחורי המסר הפרסומי הישן אם נזמין לפני ה24.12 או יטענו שהניסוח השתנה באתר לפני ההזמנה?

      • Lior@FlyingOut

        אני מציע שתפנה לשירות הלקוחות של החברה – רצוי בכתב, ואולי בערוצי המדיה החברתית שם עונים לרוב מהר – ותקבל תשובה מעודכנת לגבי המדיניות. חבל להמר על זה. אני מאמין שלפחות לגבי המראה מהארץ כן יכבדו את המדיניות בנוסח שנשלח במייל אבל לא הייתי בונה על זה ב-100%.

השאר תגובה