אנגליה מקלה משמעותית את ההנחיות לתיירים מחוסנים

הקלות מסוימות נכנסו לתוקף כבר היום והשאר ייכנסו לתוקף ביום ראשון בבוקר. עד כה תיירים נדרשו להציג בדיקת PCR לפני הטיסה לאנגליה, לעשות בדיקה נוספת אחרי הנחיתה ולהישאר בבידוד עד קבלת התוצאה, ואז לעשות בדיקה נוספת ביום השני לשהותם במדינה (כשיום הנחיתה מוגדר ׳יום אפס׳). בדיקות בלונדון הן יקרות יחסית, ובפרט בשירות נוח של בדיקה במלון, וכל הפרוצדורה גרמה לאנשים רבים לוותר על הנסיעה לאנגליה. מתווה כזה נועד למנוע או לצמצם כניסת מאומתים מחו״ל – אבל האומיקרון כבר התפשט בצורה כ״כ רחבה בתוך אנגליה שאין יותר טעם להגביל את כניסת התיירים. ע״פ ההנחיות החדשות, שכאמור ייכנסו לתוקף במלואן ביום ראשון בבוקר, נוסעים מחוסנים וילדים עד גיל 18 לא יידרשו להציג בדיקת קורונה לפני טיסתם לאנגליה, לא יידרשו להיבדק לאחר הנחיתה (וכתוצאה מכך גם לא יידרשו להיכנס לבידוד) ורק יידרשו לעשות בדיקת אנטיגן/PCR אחת ביום השני לשהותם במדינה. שימו לב שאת הבדיקה הזאת יש לרכוש מראש מספק מוכר (פרטים מלאים כאן).

מלונות רשת פיירמונט בצפון-אמריקה מציעים לילה שלישי/רביעי/חמישי בחינם

להזמנות עד ה-19 בינואר ולשהיות עד ה-31 במאי. מרבית המלונות המשתתפים מציעים את הלילה השלישי בחינם – שזה אפקטיבית 33% הנחה על התעריף הגמיש הרגיל – וביניהם מלונות פופולריים כמו המלון האייקוני של הרשת בסן-פרנסיסקו, המלון המצוין קופלי פלאזה בבוסטון (עליו כתבתי ביקורת ב-2017), המלון בשכונת ג׳ורג׳טאון בוושינגטון, המלון בשיקגו על הפארק והמלון באוסטין. רשת מצוינת ומבצע אטרקטיבי! מוזמנים לפנות אלי להזמנות.

חברות תעופה נאלצות להפעיל אלפי טיסות ריקות כדי לשמור על סלוטים

מדיניות הסלוטים באירופה היא ״Use it or Lose it״. כלומר, חברת תעופה שמחזיקה בסלוט חייבת לעשות בו שימוש תכוף, עם מינימום של 80%, כי אחרת היא עלולה לאבד אותו. המטרה כמובן למנוע מחברות תעופה גדולות ועשירות להחזיק סלוטים מבוקשים, בלי לעשות בהם שימוש, מתוך כוונה לפגוע בפעילות של חברות מתחרות. מדיניות הסלוטים הוקפאה ב-2020 אבל מאז חזרה לתוקף עם מינימום של 50%. כפועל יוצא חברות תעופה רבות נאלצות להפעיל טיסות, אפילו ריקות לגמרי, רק כדי לשמור על הסלוטים שלהן. קבוצת לופטהנזה, לדוגמה, אומנם ביטלה כ-33,000 טיסות שתוכננו לרבעון הראשון של 2022 לאור גל האומיקרון אבל בכל זאת תפעיל כ-18,000 טיסות שהיא מעוניינת לבטל אבל לא יכולה כי אז תאבד סלוטים. בריסל איירליינס לבדה תפעיל כ-3,000 טיסות כאלו שצפויות להיות ריקות מנוסעים.

מלונות עצמאיים קטנים מתאגדים כדי לשמר את עמדתם מול המדינה

התאחדות המלונות, שכעת מנוהלת ע״י יו״ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן, פועלת בעיקר לטובת שלושת הרשתות הגדולות בארץ הלא הן ישרוטל, פתאל ודן. הרשתות האלו, למשל, קיבלו מהמדינה סיוע בסך כ-50 מיליון ש״ח, מתוך סיוע כללי של כ-175 מיליון ש״ח שניתן למלונות בישראל, על אף ששלושתן הציגו הפסדים קטנים יחסית בזכות שליטתן הבלתי-מעורערת בשווקי המלונות של אילת וים-המלח. מלונות קטנים רבים, בעיקר בפריפריה, נפגעו אנושות בשנתיים האחרונות אבל זכו לסיוע אפסי. כעת כמה עשרות מהם הקימו גוף חדש, שבינתיים נקרא ״איגוד המלונות העצמאיים״, ובאמצעותו הם פועלים לשיפור תנאיהם במו״מ מול משרד האוצר שכבר הכיר בגוף החדש כגוף מייצג. בכל שנותיה של המדינה לא היה ארגון מייצג למלונות מלבד ההתאחדות, כך שמדובר בתקדים משמעותי. נאחל להם בהצלחה רבה.

דיילת של אלעל חזרה לישראל אחרי שבועיים של בידוד בסין

הדיילת הייתה חלק מצוות של החברה בטיסת מטען שנחתה בסין בסוף דצמבר. לצערה היא נמצאה חיובית לאומיקרון ולאור החוקים הנוקשים של סין נשלחה לבידוד למשך שבועיים. החוק הסיני מאפשר לצאת מבידוד רק עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR, וזה לרוב בלתי אפשרי לחולה מאומת, אבל אחרי לחץ דיפלומטי מסוים קיבלה הדיילת אישור חריג לצאת מהבידוד ולטוס חזרה ארצה בטיסת מטען אחרת של אלעל. מתקני הבידוד של סין ידועים לשימצה ולא ברור לי איך עדיין יש אנשי צוות אוויר שמוכנים להפעיל טיסות לסין.

בונוס חדש לחידוש החברות בתוכנית אמבסדור של רשת אינטרקונטיננטל

באופן רגיל חידוש החברות עולה 200$ או 40,000 נקודות של מועדון IHG Rewards ומקבלים במתנה 15,000 נקודות. כלומר, אם נניח שנקודה שווה 0.5 סנט, הרי שהעלות לחידוש החברות היא 125$. במסגרת המבצע הנוכחי – מי שיחדש חברות עד ה-31 במרץ, ובנוסף ישלים עד ה-30 באפריל שני לילות במלונות של הרשתות אינטרקונטיננטל, קימפטון או ריג׳נט, יקבל בונוס נוסף של 20,000 נקודות (מעבר ל-15,000 נקודות על חידוש החברות). ניתן, אגב, לחדש חברות בתוכנית החל מ-92 ימים לפני סוף שנת החברות ומכאן שהמבצע הנוכחי רלוונטי לכל מי ששנת החברות שלו מסתיימת במחצית הראשונה של 2022. בשקלול הבונוס הנוסף הרי שעלות חידוש החברות היא 25$ בלבד.

הממשלה אישרה להסיר את כל המדינות שנותרו ברשימת המדינות האדומות

המשמעות היא שישראלים רשאים כעת לטוס לכל מדינות העולם ללא צורך בהיתר של וועדת החריגים. כמובן נשארה ההמלצה הכללית להימנע מנסיעות שאינן חיוניות, למרות שאין כל אכיפה בנושא, אבל שינוי המדיניות נובע מההבנה של כל הגורמים המקצועיים שאין כרגע טעם בצמצום התעבורה בנתב״ג כי כבר יש התפשטות רחבה של הנגיף בתוך הקהילה.

רשת פתאל בונה ריזורט מדברי יוקרתי בערד

מתוך הכתבה באתר Ynet: ״אחרי מלון שחרות סיקס סנסס ובראשית, עם מחירים של עד 4,000 שקל ללילה, גם פתאל מצטרפת לטרנד המדברי. הרשת משתדרגת, ותקים בהשקעה של 200 מיליון שקל ריזורט יוקרה ליד ערד בשותפות עם חברת "בנייני העיר הלבנה". הריזורט יוקם על חורבותיו של מלון מצדה המיתולוגי, שנהרס לפני שנה ויפעל תחת המותג 7 MINDS״.

נתוני הלמ״ס: קרוב ל-400,000 תיירים נכנסו לישראל ב-2021

אם כוללים גם כ-6,000 ״מבקרי יום״, כלומר כאלו שנכנסו ויצאו מישראל באותו היום, הרי שהמספר הסופי מגיע לכ-402,300 תיירים סה״כ. ב-2020 המספר הזה היה כפול וב-2019 נכנסו לישראל כ-4.6 מיליון תיירים.

2 תגובות

  1. AMI

    אהלן
    האם גם מלונות קימפטון משתתפים במשחק של תכנית אמבסדור?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא. החברות לא מבטיחה הטבות במלונות רשת קימפטון. החברות כן מקנה סטטוס פלטינום של IHGR, וזה אומנם לא מבטיח הטבות אבל כן מגדיל את הסיכוי שהמלון ייתן שדרוג למשל או יאשר בקשות מיוחדות כמו צ׳ק-אין מוקדם.

      ב-2021 אפשר היה להשתמש בשובר ללילה-חינם בסופ״ש גם במלונות רשת קימפטון. לא ראיתי פרסום שההטבה הזאת ממשיכה ל-2022 אני אני בפועל כן רואה את התעריף הייעודי זמין במלונות הרשת לחודשים הבאים, אז כנראה שההטבה כן ממשיכה.

      הגב

השאר תגובה