במסגרת סדרת הפוסטים הזאת אני סוקר ׳סטטוס מטרה׳ אחד בכל מועדון לקוחות ומפרט את ההטבות שלו, איך להשיג אותו בקלות ולמה. והפעם: רוצים את הסטטוס הגבוה ביותר בברית התעופה הגדולה בעולם? המועדון של איג׳יאן איירליינס הוא כנראה הבחירה הנכונה עבורכם.


פוסטים קודמים בסדרה:

גולד של Club Carlson

גולד של FlyingBlue

גולד של SPG

– – – – –

איג׳יאן איירליינס, למקרה שלא שמעתם עליה, היא חברת התעופה הגדולה ביוון (לא הישג משמעותי) והיא גם החברה-האם של אולימפיק אייר. היא מוגדרת לרוב כ׳חברה אזורית׳ במשמעות שהיא לא מפעילה טיסות ליעדים רחוקים ובכלל לא מחזיקה מטוסים רחבי-גוף בצי שלה. זו חברה טובה מאוד שזוכה כבר שבע שנים ברציפות בתואר ׳החברה האזורית הטובה באירופה׳ (Best Regional) בתחרות הפרסים השנתית של SkyTrax.

aegean-airlines-skytrax-awards

בהיותה חברה קטנה היא מפעילה מועדון תעופה קטן למדי בשם Miles&Bonus. קשה לומר שהוא מתקדם במיוחד – אבל – בהחלט אפשר לומר שהוא מושך לא מעט תשומת לב, גם מנוסעים שלא שמעו בכלל על איג׳יאן איירליינס, בזכות כמה מאפיינים יחודיים. ובפרט: הוא מציע מסלול קצר במיוחד לסטטוס גבוה ואפשרות נוחה במיוחד לשימורו.

מעבר לכך, המועדון אטרקטיבי במיוחד לנוסעים ישראלים משתי סיבות עיקריות: (1) הוא מקטלג את ישראל כחלק מאזור צפון-אפריקה, במקום כחלק מאזור ההמזרח-התיכון, מה שמוזיל משמעותית את עלויות כרטיסי הבונוס לכיוון מערב. (2) איג׳יאן מציעה תעריפים נמוכים מאוד ליציאה מת״א. הנה דוגמה אחת.

Aegean Airlines Plane

המועדון מציע שני סטטוסים גבוהים עם דרישות הסף הבאות:

  1. סילבר – – – 12,000 מיילים לסטטוס כולל שתי טיסות של איגי׳אן ואולימפיק אייר – או – 24,000 מיילים לסטטוס עם כל החברות השותפות.
    – – –
  2. גולד – – – 24,000 מיילים לסטטוס כולל ארבע טיסות של איגי׳אן ואולימפיק אייר – או – 48,000 מיילים לסטטוס עם כל החברות השותפות.

שימו לב: במועדון זה צבירת המיילים לסטטוס אינה קלנדרית ואינה מצטברת

סטטוס המטרה במועדון: גולד

הדרך לסטטוס גולד אינה רצופה כמו במועדונים אחרים (אז סטטוס סילבר היה ׳תחנת ביניים׳). במועדון של איג׳יאן עליכם קודם כל להשיג סטטוס סילבר, ׳לאפס את השעון׳ ולהשיג סטטוס גולד אח״כ. מעט מסובך אבל אנסה להסביר.

milesbonus-elite-tiers

הזכאות לסטטוס נבדקת בכל רגע נתון ל-12 חודשים אחורה. ברגע שעמדתם בדרישות לסטטוס סילבר (ראו למעלה) תעלם מחשבונכם היתרה הדרושה לסטטוס (12,000 או 24,000 מיילים, בהתאם לאפיק). במידה וצברתם במהלך אותם 12 חודשים יתרה עודפת של מיילים לסטטוס, מעבר לרף הדרוש, העודף יישאר בחשבונכם לטובת שימור או שדרוג הסטטוס ב-12 החודשים הבאים. מנקודה זו על מנת לשדרג לסטטוס גולד תצטרכו לצבור במהלך 12 חודשים 24,000 מיילים לסטטוס כולל ארבע טיסות לפחות עם איג׳יאן ואולימפיק אייר או 48,000 מיילים לסטטוס עם כלל החברות בברית סטאר ללא דרישת סף לטיסות עם איג׳יאן ואולימפיק אייר.

כלומר, בפועל, תצטרכו לצבור לכל הפחות 36,000 מיילים לסטטוס ושש טיסות עם איג׳יאן ואולימפיק אייר כדי להשיג סטטוס גולד. בתיאוריה זה יכול לקחת לכם עד שנתיים, במידה והגעתם לסטטוס סילבר אחרי 12 חודשים בדיוק ולסטטוס גולד אחרי 12 חודשים נוספים. אבל אין מינימום זמן – בתיאוריה תוכלו גם להגיע ישר לסטטוס גולד עם רצף טיסות אחד.

מקווה שההסבר היה ברור.

milesbonus-earning-status

החדשות הטובות הן ששימור סטטוס במועדון של איג׳יאן קל אפילו יותר מהשגתו. מרגע שהשגתם סטטוס גולד יהיו לכם 12 חודשים לקרדט 12,000 מיילים לסטטוס בלבד כולל ארבע טיסות לפחות עם איג׳יאן ואולימפיק אייר או 48,000 מיילים לסטטוס עם כלל החברות בברית סטאר ללא דרישת סף לטיסות עם איג׳יאן ואולימפיק אייר. כלומר, חצי מהדרוש להשגת הסטטוס דרוש לשימורו!

חדשות טובות נוספות הן שהמועדון יחסית נדיב בצבירת המיילים שהוא מאפשר בטיסות שותפים וגם בטיסות של איג׳יאן ואלימפיק אייר. במיוחד במחלקות כרטוס נמוכות – מה שמהווה יתרון עצום לנוסעים מזדמנים ונוסעים בתקציב נמוך/ממוצע. המועדון נדיב במיוחד לגבי צבירת מיילים מטיסות של אתיופיאן איירליינס, ואני לא יודע למה.

milesbonus-credit-for-etiopian-airlines

הנה, כרטיס לדוגמה:

ethiopoan-airlines-tlv-hkg-ticket

הכרטיס הנ״ל יצבור מעל 13,000 מיילים לסטטוס במועדון Miles&Bonus (וברוב המועדונים האחרים בברית סטאר, לצורך העניין). תוסיפו לצידו כרטיס הלוך/חזור זול של איג׳יאן מת״א ליעד אירופי כלשהו (שיכול לעלות פחות מ-150$) ואתם כבר בסטטוס סילבר עם עודף של כמה אלפי מיילים לקראת סטטוס גולד.

סה״כ די קל להגיע לסטטוס גולד של המועדון עם שתיים-שלוש נסיעות ליעדים רחוקים ועוד שתיים-שלוש נסיעות קצרות עם איג׳יאן ליעדים באירופה. הספק סביר בהחלט עבור הנוסע המזדמן בטווח זמן של שנה-שנתיים.

מהן ההטבות של סטטוס גולד?

ההטבה החשובה ביותר: סטטוס גולד של איג׳יאן הוא סטטוס גולד בברית סטאר (הסטטוס הגבוה ביותר של הברית). פירוש הדבר הוא שעם השגת הסטטוס אתם מקבלים סל הטבות לא מבוטל שיכובד על ידי כל שותפה בברית סטאר בכל הטיסות ללא תלות במחלקת השירות של הכרטיס. הטבות כמו: גישה לדלפקי מחלקת העסקים, עדיפות בשדרוגים תפעוליים, כניסה לטרקלין מחלקת העסקים לפני כל טיסה, פריט כבודה נוסף בחינם ועוד ועוד.

סטטוס גולד כולל גם הטבות נוספות בטיסות עם איג׳יאן ואולימפיק אייר:

  • בונוס של 20% לצבירת מיילים למימוש.
    – – –
  • מושבים מועדפים בחינם ומראש.– – –
  • ארבעה שוברי שדרוג. כל שובר מקנה שדרוג למחלקת עסקים בטיסה אחת של איג׳יאן או אולימפיק אייר. השוברים תקפים בצמוד לסטטוס. השוברים יכולים לשמש רק את חבר המועדון עצמו. השוברים לא תקפים לכרטיסים עם סוג התעריף GoLight (מחלקת כרטוס U, P ו-T).– – –
  • אפשרות לצבור מיילים למימוש מטיסות של נוסעים אחרים. בעלי סטטוס גבוה במועדון יכולים להפעיל חשבון שנקרא ״Together Account״ ולהוסיף חמישה חברי מועדון אחרים כך שמיילים מטיסותיהם יכנסו לאותו חשבון מאוחד. לא בהכרח בני משפחה.
    – – –
  • אפשרות לרכוש מיילים למימוש ולסטטוס. בעל סטטוס גולד יכול לרכוש עד 50,000 מיילים למימוש בשנה תמורת 25 אירו לכל 1,000 מיילים ועד 2,000 מיילים לסטטוס בשנה (לטובת שימור הסטטוס) תמורת 25 אירו לכל 500 מיילים.

פרטים נוספים בקישור הזה.

aegean-airlines-lounge

אין ספק שהמועדון מציע את אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג ולשמור על סטטוס גולד בברית סטאר. הסטטוס בברית חשוב מאוד כי הוא מבטיח סל הטבות שהופך כל נסיעה עתידית עם הברית לנוחה יותר. העובדה המפנקת ביותר, כמובן, היא ששימור הסטטוס של איג׳יאן דורש רק 12,000 מיילים בשנה (כולל ארבע טיסות עם איג׳יאן ואולימפיק אייר – שזה אומר כרטיס הלוך/חזור אחד לאירופה). למעשה, אפשר לשמור על הסטטוס עם 10,000 מיילים בשנה בלבד אם תרצו לרכוש 2,000 מיילים נוספים לסטטוס תמורת 100 אירו (מחיר מצוין כדי לחסוך ׳ריצה׳).

אני גם אוהב את היכולת לצבור מיילים למימוש מטיסות של נוסעים אחרים שאינם בהכרח בני משפחה ואינם בהכרח מתגוררים באותה כתובת. זו הטבה נהדרת למשפחות ו/או לנוסעים תכופים שטסים מדי פעם עם חברים או בני משפחה.

מימוש מיילים במועדון

זה אומנם לא ייחודי לסטטוס גולד אבל חשבתי שיהיה נכון לשים דגש על אפשרויות מימוש המיילים. כפי שציינתי מוקדם יותר בפוסט מועדון Miles&Bonus החליט לקטלג את ישראל כחלק מאזור צפון-אפריקה ולא כחלק מאזור המזרח התיכון. הוא ייחודי במובן הזה.

לטובת מימוש מיילים לטיסות עם השותפות בברית סטאר המועדון שידך את אזור צפון-אפריקה לאזור אירופה מה שהופך את העבודה הקודמת לאפילו טובה יותר. הנה החלק הרלוונטי עבור הנוסע הישראלי מתוך טבלת המימוש של המועדון:

milesbonus-star-award-table

כך, לדוגמה, כרטיס הלוך/חזור מת״א ללוס-אנג׳לס במחלקת העסקים בטיסות הברית יעלה רק 90,000 מיילים. אותו כרטיס במחלקה הראשונה יעלה 120,000 מיילים בלבד – שזו עסקה פנטסטית פשוט. כרטיס הלוך/חזור מת״א לבואנוס איירס במחלקת התיירים, בדוגמה אחרת, יעלה 80,000 מיילים בלבד. אותו כרטיס במחלקת העסקים יעלה 110,000 מיילים.

כרטיסי בונוס בכיוון-אחד דורשים מחצית המיילים מכרטיס הלוך/חזור ומאפשרים עצירה אחת (Stopover).

לסיכום

מועדון Miles&Bonus הוא, בעיניי, אחד המועדונים האטרקטיביים ביותר בברית עבור מי שמעוניין להגיע לסטטוס גבוה מהר ובזול. שימור הסטטוס אפילו קל יותר, מה שמאפשר לנוסעים תכופים להתמקד דווקא במועדוני תעופה אחרים לטובת צבירת המיילים העיקרית שלהם אבל לשמור ׳על אש קטנה׳ סטטוס גולד בברית סטאר באמצעות קרדוט מזדמן (ויעיל) של טיסות למועדון של איג׳יאן. אסטרטגיה ישימה מאוד.

המועדון יכול להיות גם אטרקטיבי מאוד גם לטובת צבירה ומימוש של מיילים אפילו ללא השגת סטטוס גבוה, אבל, זה כבר תלוי באופי מימוש המיילים הצפוי. טבלת המימוש של המועדון טובה מאוד ליעדים מסוימים וטובה פחות ליעדים אחרים.

18 תגובות

  1. אלעד

    תודה על ההשקעה.

    מניסיון, ניתן לנצל את שוברי השדרוג עבור כל נוסע גם בהזמנה לא שלך.
    "Seat upgrade can be booked by the member, both for personal use or for any third person chosen"

    לשימור סטטוס זהב לא נדרשים 48,000 אלא 24,000 בברית סטאר.

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום ותודה על הפוסט. גם תדירות הפוסטים עלתה לאחרונה ואני נהנה מכך מאד.

    אני נוסע לעיתים רחוקות יחסית ואני מתלבט האם להעביר את המיילים ליונייטד שם אין להם תאריך תפוגה או לאיג'יאן שם הסטטוס קל יותר להשגה. מה דעתך?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בעיניי ל-MileagePlus יש מספר יתרונות, כמו: (1) האפשרות לצבור מיילים מכרטיס אשראי ישראלי ובפרט לאומיקארד מולטי-פלטינום. (2) יותר שותפים עסקיים ויותר מבצעים. (3) שימוש נוח יותר במיילים כשהמועדון מאפשר הזמנת כרטיסי בונוס באתר בקלות, מציע שירות לקוחות מקצועי יותר וכיוצ״ב. (4) המועדון לא גובה היטל-דלק על כרטיסי בונוס, ככלל, בעוד Miles&Bonus כן גובה.

      משזה נאמר,

      אם אתה חושב שדפוס הנסיעות הצפוי שלך יאפשר לך להגיע לסטטוס גולד של M&B, ואח״כ לשמור עליו, הרי שיש כאן טיעון משכנע מאוד לטובת M&B. זאת בהנחה ריאלית ששווי המיילים בשני המועדונים פחות או יותר זהה בעיניי הנוסע הישראלי הממוצע. אבל, אם אתה חושב שצבירת מספיק קרדיט לסטטוס גולד זו משימה פחות סבירה עבורך ותאלץ אותך לשלם יותר רק כדי לטוס עם ברית סטאר וכו׳ – אז אולי עדיף לך לוותר.

      אגב, המיילים למימוש במועדון M&B הם חסרי תוקף. אפילו לא נדרשת פעילות בחשבון. זה משהו שלא ציינתי בפוסט אומנם אבל הוא מהווה יתרון אמיתי לנוסעים מזדמנים.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יתרון נוסף הוא שבגם סטטוס כסף ב – M&B מקבלים שני שוברי שדרוג לעסקים.

  3. ארבעה תעריפים מעניינים לאספני מיילים ונקודות – FlyingOut

    […] מחלקת כרטוס A מאפשרת צבירת קרדיט נדיב למדי ברוב מועדוני התעופה. הבחירה הטובה ביותר לצבירה תהיה המועדון של איג׳יאן, Miles&Bonus, שבו תוכלו לצבור מיילים לפי 200% ממרחק הטיסה. כלומר, כרטיס הלוך/חזור עם סאס, בפחות מ-950$, יצבור לכם יותר מ-23,400 מיילים לסטטוס ולמימוש. אם תוכלו לטוס לאיטליה עם איג׳יאן הרי שיהיה לכם סטטוס סילבר במועדון עד שתחזרו הבייתה לישראל ואפילו תעברו את רוב הדרך לסטטוס גולד. לפרטים נוספים בעניין האחרון לחצו כאן. […]

    הגב
  4. Avidor

    אהלן ליאור,
    כתבת על ההטבות של גולד בברית סטאר בבלוג בעבר?
    אני מבקש להבין מה זה אומר ובעיקר מה זה נותן,ואיך,מתי וממי לבקש זאת…

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הרעיון בבסיסו של ׳סטאר גולד׳ הוא שכל החברות השותפות בברית סטאר יכירו את הנוסע כבעל סטטוס גבוה של אחת מהן. כך, לדוגמה, נוסעים תכופים של לופטהנזה (בעלי סטטוס גבוה במועדון M&M) יזכו להטבות גם כשיטוסו עם חברות אחרות בברית כמו יונייטד, אול ניפון איירוויס, אייר ניו-זילנד, סאס איירליינס ואחרות.

      סל ההטבות של סטטוס גולד בברית סטאר, שכאמור כל חברה השותפה בברית חייבת לספק לנוסע כשהוא טס איתה, כולל הטבות כמו צ׳ק-אין בדלפקי מחלקת העסקים, כניסה לטרקלין, מסלול מהיר לבידוק הביטחוני (היכן שקיים), היתר כבודה גדול יותר, בחירת מושבים מועדפים בטיסות (כל חברה ותנאיה), תיוג כבודה כפריוריטי ועוד.

      איך מקבלים את כל ההטבות האלו אם אתה בעל סטטוס גולד? דרך המלך היא לכלול בכל הזמנה עתידית את מספר חבר המועדון שלך. באופן מיידי יעודכן בהזמנה הסטטוס שלך בברית וזה, למשל, יאפשר לך גישה לבחירת מושבים מועדפים מראש באתר החברה המפעילה. דרך אחרת היא להחזיק את כרטיס המועדון, פיסית, ולהציג אותו ע״פ הצורך. אם מספר חבר המועדון מעודכן בהזמנה אז האזכור לסטטוס יופיע גם על כרטיס העלייה למטוס, כך שלא תדרש להציג כל פעם את כרטיס החבר אבל במידה ותרצה שבהזמנה יופיע מספר חבר מועדון אחר (למשל אם אתה מעוניין לצבור מיילים הפעם למועדון תעופה אחר, שבו אין לך סטטוס גבוה) הרי שתאלץ לשאת איתך את כרטיס החבר בעל הסטטוס כדי לקבל הטבות כמו צ׳ק-אין בדלפקי מחלקת העסקים, כניסה לטרקלין וכו׳.

      מידע נוסף ראה כאן:

      http://www.staralliance.com/en/gold-status

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        מועטות מאוד. בין השאר:

        > 10% בונוס לצבירת מיילים מטיסות איג׳יאן ואולימפיק-אייר.
        > 2 קופונים לשדרוג טיסה לביזנס.
        > 4 קופונים לכניסה לטרקלינים של איג׳יאן.
        > אפשר להפעיל חשבון Together לצבירת מיילים משפחתית.
        > תגיות מזוודה.
        > סטטוס סילבר בברית סטאר שאפקטיבית נותן שום דבר.

  5. לצבור מיילים ונקודות בדרך לשנגחאי - FlyingOut

    […] מחלקת כרטוס A מאפשרת צבירת קרדיט נדיב למדי ברוב מועדוני התעופה. הבחירה הטובה ביותר לצבירה תהיה המועדון של איג׳יאן, Miles&Bonus, שבו תוכלו לצבור מיילים לפי 200% ממרחק הטיסה. כלומר, כרטיס הלוך/חזור עם סאס, בפחות מ-950$, יצבור לכם יותר מ-23,400 מיילים לסטטוס ולמימוש. אם תוכלו לטוס לאיטליה עם איג׳יאן הרי שיהיה לכם סטטוס סילבר במועדון עד שתחזרו הבייתה לישראל ואפילו תעברו את רוב הדרך לסטטוס גולד. לפרטים נוספים בעניין האחרון לחצו כאן. […]

    הגב

השאר תגובה