אתיהאד איירוויס היא אחת מחברות התעופה הטובות בעולם. בפרט במחלקות הפרימיום. כתבתי ביקורת על המחקה הראשונה של החברה במטוס הדגל שלה – A380 של איירבאס – שכיום משרת רק חמישה קוים ליציאה מאבו-דאבי: ניו-יורק, לונדון, מומביי, סידני ומלבורן.

ה-789 של בואינג (שמו המקוצר של דגם 787-900 ׳דרימליינר׳) הוא המטוס המתקדם ביותר בצי של אתיהאד. לכן הוא גם כולל את מחלקת העסקים המתקדמת ביותר של החברה בתצורת 1x2x1 הפופולרית כיום במחלקות העסקים הטובות ביותר. בניגוד להרבה חברות אחרות אתיהאד בחרה כן לכלול מחלקה ראשונה בחלק ממטוסי ה-789 שלה (שמונה מושבים). אני בספק רב שהמחלקה הראשונה של אתיהאד רווחית, ברמת הצי בכלל, אבל מבחינת החברות מהמפרץ הערבי כסף הוא שיקול משני והמחלקה הראשונה היא חזות הכל. זו תצוגת תכלית שאסור לוותר עליה, והן אף מתחרות ביניהן מי מציעה את המחלקה הראשונה הגרנדיוזית ביותר.

שירותי הקרקע של אתיהאד

על החוויה השלילית במיוחד שהייתה לי בעמאן, לפני הטיסה הראשונה (עמאן לאבו-דאבי במחלקת העסקים), כתבתי בפוסט אחר. לאתיהאד אין טרקלין ייעודי משלה בשדה התעופה של עמאן ולכן היא משתמשת בטרקלין של רויאל ג׳ורדניאן שהוא הטרקלין הגדול ביותר והאיכותי ביותר בשדה.

rj-lounge-amman-airport

Royal Jordanian Crown Lounge Amman Airport

נוסעים ישראלים חייבים לשים לב לאורך הקונקשיין בעמאן בשני הכיוונים אשר נכפה בתוצאה מלו״ז הטיסות של אתיהאד ורויאל ג׳ורדניאן.

באבו-דאבי, לעומת זאת, חוויית הקונקשיין נוחה משמעותית לנוסעי מחלקות הפרימיום. השדה מעט גדול אז ייתכן שתהיה הליכה ארוכה מהשער עד לעמדות הבידוק הביטחוני ואז לטרקלין, אבל הכל משולט היטב ונוח למעבר. בבידוק הביטחוני קיים תור נפרד לנוסעי מחלקות הפרימיום אבל הוא לא בהכרח מהיר יותר מהתור הרגיל – אז שימו לב בהגיעכם למתחם הבידוק הביטחוני (שבמבט ראשון נראה מבולגן-משהו, אבל המעבר בו מניסיוני מהיר מאוד). בבידוק הביטחוני בשדה הזה אין צורך להוציא החוצה בקבוקי נוזלים קטנים אבל יש צורך להוריד נעליים (למעט נעלי ספורט וכו׳).

נוסעי מחלקת העסקים יכולים להשתמש באחד מטרקליני העסקים של אתיהאד בשדה (אחד בטרמינל 1 ואחד בטרמינל 3). הטרקלינים של אתיהאד טובים סה״כ ומציעים את כל הפינוקים הרגילים. נוסעי המחלקה הראשונה יכולים להשתמש בטרקלין המחלקה הראשונה החדש של אתיהאד שנמצא מיד לאחר הבידוק הביטחוני בטרמינל 3. הטרקלין החדש, שנפתח בתחילת הקיץ האחרון, מהווה שדרוג משמעותי לעומת טרקלין המחלקה הראשונה הקודם בשדה. האורחים יוכלו למצוא בטרקלין ספא (טיפול ראשון של 15 דקות בחינם), מסעדה איכותית, בר עם מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים, מספרה, חדרי מקלחת ועוד. טרקלין מעולה עם שירות מוקפד, אבל לא הפיל אותי מהרגליים כמו טרקלין המחלקה הראשונה של קטאר איירוויס בדוחא (DOH).

etihad-first-class-lounge-auh-dining-2

Etihad First Class Lounge AUH Airport – Dining Area

Qatar Airways First Class Lounge DOH

Qatar airways First Class Lounge DOH Airport

מחלקת עסקים ב-789 של אתיהאד

קודם כל, חשוב לציין שלאתיהאד יש מטוסי 789 בשתי קונפיגרציות: אחת של שתי מחלקות שירות בלבד (תיירים ועסקים) ואחת של שלוש מחלקות שירות (תיירים, עסקים וראשונה). בטיסה הראשונה, מעמאן לאבו-דאבי, טסתי במטוס שבו מחלקת העסקים הייתה המחלקה הקדמית ביותר.

אתיהאד משתמשת במושבים שעוצבו ע״פ בקשתה בחברת FactoryDesign. ישנם ארבעה מושבים בשורה כשחצי מהמושבים פונים קדימה וחצי מהמושבים פונים אחורה. בטיסה הראשונה, בה טסתי במחלקת העסקים, בחרתי מושב הפונה קדימה אך בפועל קיבלתי מושב הפונה אחורה. לא אסון גדול בהתחשב באורך הטיסה (בערך שלוש שעות).

Etihad Boeing 787-9 Business Class 2

Etihad Boeing 787-9 Business Class

המושבים של אתיהאד במחלקת העסקים מרווחים ומציעים המון מרחב אישי. המושב עצמו נוח מאוד לישיבה, אם כי לא ניסיתי אותו בתצורת מיטה. ישנם מספר תאים שבהם ניתן לאחסן בקלות פריטים ובכלל העיצוב של סביבת המושב נעים מאוד ויוקרתי. מידת הפרטיות טובה אם כי לא מושלמת.

המסך האישי רחב, איכותי וקבוע במקומו. כלומר, אין צורך לפתוח אותו או לסגור אותו לקראת המראה או נחיתה. זהו מסך מגע, כמובן, אבל בשל מרחקו מהמושב פעולות הבחירה נעשות באמצעות השלט. מערכת הבידור של אתיהאד מתקדמת מאוד, נוחה לתפעול וכוללת תכנים רבים וחדשים.

Etihad Boeing 787-9 Business Class

Etihad Boeing 787-9 Business Class

סה״כ, בעיניי, אתיהאד מציעה כיום מחלקת עסקים מהשורה הראשונה בעולם במטוסי ה-789 שלה (ואותם מושבים קיימים גם במטוסים אחרים).

המחלקה הראשונה ב-789 של אתיהאד

במה נבדלת המחלקה הראשונה ממחלקת העסקים, מלבד שירותי הקרקע? הרי בשתי המחלקות יש ארבעה מושבים בשורה, מושבים נוחים שהופכים למיטה-שטוחה ומערכת בידור מעולה (זהה).

ובכן,

השירות. עם העלייה למטוס איש צוות מיד מלווה את נוסעי המחלקה הראשונה למושב שלהם, מיידע אותם על השירות בטיסה ועוזר עם הכבודה. לאורך כל הטיסה השירות במחלקה הראשונה מוקפד יותר, אישי יותר ומהיר הרבה יותר. לא שהשירות במחלקת העסקים גרוע, אבל במחלקה הראשונה תקבלו יחס אישי וזה מורגש.

מידת הפרטיות. במחלקה הראשונה ישנן למעשה סוויטות. כל סוויטה מרווחת וניתן לסגור אותה בדלתות – כך שמידת הפרטיות אולטימטיבית. טוב במיוחד לשינה.

etihad-789-first-class-seat-2a

Etihad Boeing 787-9 First Class Seat 2A

המרחב האישי. כל מושב במחלקה הראשונה מרווח הרבה יותר מהמושבים במחלקת העסקים וכולל מספר תאי אחסון (כולל אחד גדול מספיק לטרולי ממוצע), מיניבר ולא פחות משלושה חלונות. המסך גדול יותר אם כי אותה מערכת בידור.

אוכל ושתייה. אתיהאד מציעה שף במחלקה הראשונה שלה. כן, שף, ויש לו מטבח מאובזר למדי כך שיש לו אפשרות להכין מנות לבקשת הנוסעים. בפועל יש תפריט ומוצעות מספר מנות לבחירה – אבל אם יש לכם העדפה מיוחדת, שינוי מסוים שאתם רוצים וכו׳ – השף ישמח להכין עבורכם מה שתרצו, בהנחה שיש לו את המצרכים. כמובן שהכל מוגש בצורה המכובדת ביותר בשמיים לצד מבחר יפה של משקאות אלכוהוליים לרבות שמפניית בולינג׳ר 2005.

Etihad Airwats First Class Apartment Manu #2

הערות נוספות

מטוסי ה-789 שקטים מאוד ביחס למטוסים רחבי-גוף אחרים. זה יתרון כשמדובר בטיסת לילה ואתם מעוניינים לישון כמו שצריך. יחד עם זאת, הקומה העליונה של ה-A380 שקטה יותר מניסיוני… ובכלל ה-A380 מטוס נעים מאוד לטיסה.

אתיהאד מציעה אינטרנט אלחוטי ברוב מטוסיה בטיסות ארוכות. יחד עם זאת, מחיר השירות גבוה מאוד, האיכות בינונית בלבד וכמובן שהחיבור אינו פעיל לאורך כל חלקי הטיסה. בניגוד לקטאר איירוויס אתיהאד לא מציעה אינטרנט בחינם לנוסעי המחלקה הראשונה שלה.

הפיג׳מות של אתיהאד הן המועדפות עלי ביותר מבין אלו שניסיתי עד כה. למעשה, אני משתמש בהן גם בבית ולא רק בנסיעות לחו״ל. גם ערכת הנוחות של אתיהאד טובה מאוד (הוחלפה החודשה בחדשה) על אף שיש לי העדפה ברורה לחברות שמציעות ערכות של Tumi במחלקות הפרימיום שלהן (ותודה לך ג׳אל).

לסיכום

מחלקות הפרימיום של אתיהאד, ושירותי הקרקע של החברה באבו-דאבי, הם באמת ממדרגה ראשונה. אני עדיין מחזיק בדעתי שהמחלקה הראשונה של אתיהאד ב-A380 היא המוצר הטוב ביותר בשמיים כיום, אבל גם המחלקה הראשונה ב-789 מצויינת. מחלקת העסקים של אתיהאד היא לא המועדפת עלי ביותר אבל היא מתחרה אמיתית על מקום בפודיום.

חבל שחברת תעופה שמוכנה להציע כאלו מוצרים איכותיים לנוסעים שלה לא יכולה להציע להם גם שירות לקוחות טוב יותר שימנע מצבים לא נעימים.

5 תגובות

  1. דו״ח: הנסיעה הטובה ביותר של השנה – FlyingOut

    […] כתבתי רשמים מהטיסות שלי בדרימליינרים החדשים של אתיהאד ועל החוויה השלילית שהייתה לי בשדה של עמאן שבגינה קיבלתי פיצוי סימלי-משהו. סה״כ הדרך להונג-קונג הייתה מהנה מאוד עם ביקור בטרקלין המחלקה הראשונה החדש של אתיהאד באבו-דאבי, טיסה נפלאה במחלקה הראשונה לסינגפור והמשך במחלקת העסקים המצויינת של קתאי פסיפיק להונג-קונג. […]

    הגב

השאר תגובה