במסגרת סדרת הפוסטים הזאת אני סוקר ׳סטטוס מטרה׳ אחד בכל מועדון לקוחות ומפרט את ההטבות שלו, איך להשיג אותו בקלות ולמה. והפעם: הסטטוס הטוב ביותר מבין מועדוני המלונות לאלו שאוהבים חופשות סופ״ש מפנקות באירופה.


מועדון קלאב קרלסון (Club Carlson) הוא מועדון הלקוחות של קבוצת קרלסון-רזידור. לקבוצה זו פעילות ענפה במדינות סקנדינביה אבל כיום יש לה נוכחות אמיתית גם באזורים אחרים בעולם ובפרט בארה״ב, אירופה ודרום-מזרח אסיה.

לקבוצה קרוב ל-1,400 מלונות ברחבי העולם. בין הרשתות בקבוצה: רדיסון בלו, רדיסון רד, רדיסון, פארק פלאזה, פארק אין וקנטרי אין. עיקר מלונות הקבוצה הם מדרגות אירוח בינוניות-גבוהות המתאימות בדיוק לנוסעים מזדמנים שמחפשים תמורה טובה למחיר.

carlson-rezidor-hotel-chains

המועדון מציע שלושה סטטוסים גבוהים עם דרישות הסף הבאות:

  1. סילבר – – – 15 לילות או 10 שהיות
    – – –
  2. גולד – – – 35 לילות או 20 שהיות
    – – –
  3. קונסיירג׳ – – – 75 לילות או 30 שהיות

club-carlson-elite-tiers

סטטוס המטרה במועדון: גולד

נתחיל מהפיל שבחדר. איך נוסע מזדמן או אפילו תכוף אמור לקרדט 20 שהיות או 35 לילות בשנה קלנדרית כדי להשיג או לשמור על הסטטוס? זה בהחלט לא מעט.

אפשרות ראשונה היא השוואת סטטוס ממועדון מתחרה. קלאב קרלסון לא נוהג להשוות לסטטוס הגבוה ביותר שלו, קונסיירג׳, אבל מי שמחזיק בסטטוס גבוה מספיק עם מועדון מתחרה יוכל די בקלות לקבל גולד. אפשר אפילו לבצע מספר השוואות סטטוס במהלך חייו של החשבון בניגוד להגבלה שקיימת אצל הרבה מועדונים אחרים.

אפשרות שנייה היא להמר מראש על מבצע שמתקיים בדר״כ אחת לשנה ומציע כפל לילות לסטטוס לתקופה קצרה. מבצע כזה מתקיים ממש בימים אלו, עד סוף 2016, וכתבתי עליו במדור חדשות ומבצעים. כמובן שאם ממתינים למבצע כזה אז חשוב לעשות מאמץ מיוחד לנצל אותו כשהוא מגיע (אם הוא מגיע, זה לא וודאי בכלל). כך, למשל, ניתן לתכנן מראש חופשה של שבוע במהלך תקופת המבצע ובעזרתה לקרדט 14 לילות לסטטוס במכה אחת. זה עדיין אומר שבשאר השנה, עשרה חודשים נגיד, צריך לקרדט לפחות 21 לילות… וזה עדיין מאתגר אם כי סביר יותר. המבצע הזה התקיים בחודשיים האחרונים של כל שנה מאז 2013 (כלומר, ארבע פעמים ברצף).

אפשרות שלישית, והיא ייחודית ומעניינת במיוחד, היא לקבל את הסטטוס במתנה עם רכישת 200 מניות ומעלה של חברת רזידור. מניה אחת של החברה עולה כיום 36 קרונות שבדיות (כמעט 4$) כך שמדובר בהשקעה של בערך 800$ דרך הבורסה של שטוקהולם. סטטוס גולד יהיה בתוקף כל עוד חבר המועדון מחזיק את המניות בחברה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

club-carlson-gold-status-for-buying-shares

אפשרות רביעית, והיא מתאימה רק לנוסעים עסקיים תכופים, היא לקרדט 20 שהיות למועדון כשרובן הן שהיות של לילה אחד. כלומר, למצוא מלון של הקבוצה בכל הזדמנות שבה יש צורך בלילה קצר ליד איזה שדה תעופה למשל.

ראוי לציין שהמועדון סופר לילות בונוס ולילות בתעריף כסף ונקודות כלילות תקפים לסטטוס. יתרון גדול. לילות בונוס במועדון מתחילים מ-9,000 נקודות בלבד.

מהן ההטבות של סטטוס גולד?

ההטבה החשובה ביותר בעיניי היא הגישה לתעריפי B1G1 (שני לילות במחיר אחד) ו-B2G2 (ארבעה לילות במחיר שניים). אלו תעריפים שתקפים רק בסופ״ש, רק במלונות באזור אירופה והמזרח התיכון ורק לחברי מועדון בסטטוס גולד וקונסיירג׳. התעריפים האלו פוטנציאלית חותכים את המחיר ב-50% ולפעמים אפילו ביותר מ-50% (אם, לדוגמה, הלילה הראשון מבין השניים זול יותר). התעריפים האלו גם גמישים כך שאין צורך בתשלום מראש ואין בעיה לבטל בכל שלב.

התעריפים הסופר-אטרקטיביים האלו זמינים לפעמים גם במלונות מעניינים מאוד של הקבוצה בערים הגדולות והיקרות ביותר. הנה, לדוגמה, התעריף זמין במלון פארק פלאזה ווסטמיניסטר בלונדון:

park-plaza-westminister-b2g2-club-carlson

park-plaza-westminister-b2g2-club-carlson-2

זאת ועוד, ניתן להשתמש בתעריפים האלו כדי להזמין שני חדרים בכל הזמנה בתנאי, כמובן, שחבר המועדון מתארח באחד מהם.

אם אתם יוצאים למספר חופשות סופ״ש באירופה בשנה ממוצעת ורוצים לחסוך בגדול – אלו תעריפים בדיוק בשבילכם. בממוצע תוכלו להנות מ-50% הנחה על מלונות הקבוצה וזאת בנוסף לצבירת נקודות מהירה מאוד (מועדון נדיב), מבצעים תכופים ואוסף הטבות נוספות לסטטוס גולד.

בין ההטבות הנוספות של סטטוס גולד:

  • הנחה גורפת של 15% על אוכל ושתייה במלונות הקבוצה.
  • בונוס של 35% לצבירת נקודות הבסיס (27 נקודות ל-1$ בחיוב).
  • שדרוגים לחדר ע״פ שיקול דעת המלון.
  • מתנת הגעה בחדר (בדר״כ סלסלת פירות, בקבוקי שתייה וכו׳).
  • צ׳ק-אין מוקדם וצ׳ק-אאוט מאוחר בהתאם לזמינות.

בפועל, מניסיוני, בעלי סטטוס גולד מקבלים יחס טוב במלונות הקבוצה אבל נדיר שניתנות הטבות מעל הנדרש מהמלון. לדוגמה: כמעט ואין סיכוי שבעל סטטוס גולד יקבל ארוחת בוקר בחינם כהטבת מהמלון כי ההטבה הזאת שמורה רק לסטטוס קונסיירג׳ במועדון. שדרוגים כן ניתנים וגם שירות מועדף או הצעות מוזלות לארוחת בוקר / כניסה לטרקלין / שדרוגים נוספים.

לסיכום

קלאב קרלסון הוא מועדון קטן יחסית עם מספר יתרונות מעניינים לצד כמה חסרונות בולטים. הוא יכול להיראות אטרקטיבי לקהל מאוד מסוים שיכול ורוצה לנצל את היתרונות הגדולים שלו בהגעה לסטטוס גולד ובראשם צבירת נקודות מהירה מאוד, תעריפי הסופ״ש המעולים ולילות הבונוס הזולים במלונות מקטגוריות נמוכות.

אם אתם אוהבים לטוס לאירופה מספר פעמים בשנה ובפרט בחודשים נובמבר ודצמבר, אם אתם בדר״כ מעדיפים מלונות טובים אבל לא יקרים במיוחד, אם אתם רוצים מועדון פשוט למדי שיאפשר לכם לצבור נקודות מהר ועם מעט מאוד התחכמות – כנראה שקלאב קרלסון הוא המועדון שלכם וסטטוס גולד הוא סטטוס המטרה עבורכם.

13 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור – אז לפי מה שאני מבין אין שום מניעה לרכוש את המניות ולהגיש בקשה לקבלת הסטטוס ומייד אחרי האישור למכור את המניות.

    לא נראה גם שיש מניעה לעשות את זה כל שנה…

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      העמוד אליו קישרתי לא כולל תנאי ההצעה המלאים, לשם כך יש כתובת מייל ייעודית לפניות, אבל להבנתי הסטטוס נשאר בתוקף רק כל עוד חבר המועדון מחזיק במניות החברה. אני לא יודע אם ואיך המועדון יקבל הודעה על מכירת המניות ותוך כמה זמן הוא ישנמך חזרה את הסטטוס. אולי יש כאן פירצה מסוימת שאפשר לנצל אבל אני לא יכול להמליץ עליה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אני פשוט קורא מה שהם כותבים אצלהם:
        * Upgrade to Gold Elite status will be effective approximately 10 working days following enrolment. To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules.

        ממה שאני מבין הם כותבים שכל שנה צריך להגיש בקשה חדשה.
        חוץ מזה שפחות או יותר המניה שלהם די יציבה – בהחלט נשמע מעניין

      • Lior @ FlyingOut

        אני לא יודע. מי שזה רלוונטי עבורו יכול לשלוח מייל לכתובת המופיעה בעמוד.

        בכל מקרה זו בהחלט אפשרות מעניינת למי שיש 800$ חופשיים להשקעה במניות החברה. ואם נניח שמחיר המניה די יציב, כפי שציינת, הסיכון קטן. עם קצת מזל אפשר להרוויח כסף וגם סטטוס בחינם.

  2. idan

    היי ליאור

    אני מבין שאין יותר את התעריפים B1G1 ו-B2G2?
    יש איזשהו תעריף שווה בסגנון לסטטוס גולד ברדיסון?

    הגב

השאר תגובה