הפוסט הזה הוא גירסה חדשה (ומשודרגת) לפוסט שפרסמתי באוקטובר 2015. אבל מכיוון שלאחרונה הצטרפו לקהל הבלוג הרבה קוראים חדשים חשבתי שזו הזדמנות טובה להעלות תזכורת על הכדאיות של התעריפים המוזלים של הילטון. כל אחד יכול לחסוך, ובקלות.

קבוצת הילטון

הקבוצה, שהתחילה את דרכה לפני כמעט מאה שנים, מנהלת כיום קרוב ל-5,000 מלונות ברחבי העולם תחת שלוש-עשרה רשתות שונות וביניהן דאבל-טרי, גארדן אין, המפטון, אמבסי סוויטס, הילטון, וולדורף אסטוריה וקונראד.

כלומר, לקבוצת הילטון יש חתימה בינ״ל גבוהה מאוד והיא מציעה מלונות הפונים לקהלי נוסעים שונים עם רמות שירות שונות, מאפיינים שונים ודרגות מחיר שונות. חלק מהרשתות בקבוצה נוחות מאוד, למשל, לנוסעים עסקיים בעוד אחרות נוחות יותר, למשל, למשפחות. כל אחד יכול למצוא את מקומו.

הקבוצה מפעילה מועדון לקוחות בשם HHonors בו רשומים כיום מעל 50 מליון חברים. הוא מועדון נוח מאוד לנוסעים מזדמנים ומציע שלל מבצעים באופן קבוע (כמה מעולים בזמן האחרון, בידקו את הפרסומים במדור חדשות ומבצעים). התעריפים המוזלים שיוצגו בהמשך אינם מונעים צבירת נקודות מועדון כך שאפשר להרוויח פעמיים.

נוסעים תכופים אולי ירצו לכוון לסטטוס גולד במועדון. פרטים נוספים כאן.

אפשרויות קאשבק

מרבית אתרי הקאשבק ופורטלי הקניות של מועדוני התעופה מאפשרים לקבל החזר על הזמנות באתרים של קבוצת הילטון. כדאי לדעת שעל תעריפים מוזלים לא תמיד ניתן לקבל החזר נוסף – אבל החסיכון של התעריפים המוזלים עדיף.

משזה נאמר, כדאי תמיד לעבור לאתרי הקבוצה דרך אתרי קאשבק או פורטלי הקניות של מועדוני תעופה מתוך הנחה שבחלק מהמקרים יינתן החזר ובחלק לא. להפסיד מזה אי אפשר.

אתר הקאשבק המועדף עלי, TopCashBack, מציע כיום 4% או 8% החזר על הזמנות בקבוצת הילטון. ואפילו כרגע אין תנאים מגבילים על ההזמנות האלו אז לכאורה כל התעריפים המזכים בנקודות מועדון (של הילטון) אמורים להיות תקפים גם לטובת הקאשבק.

tcb-hilton

תעריפים מוזלים

להלן סקירה קצרה של חמישה תעריפים מוזלים שבהם יכול כל אחד להשתמש. אפשר וכדאי תמיד לבדוק את הזמינות של כולם, אבל, כפי שתבינו מההערות שלי לכל אחד מהתעריפים האלו סביר להניח שלא כולם יהיו זמינים לכל מלון בכל עת.

תעריף הספורט – Team USA

לכאורה תעריף מוזל שפונה לעוסקים בספורט ברמה המקצועית או החובבנית. בפועל, התעריף הזה לא דורש מהמשתמשים בו להוכיח שהם אמריקאים או שהם עוסקים בספורט והוא בעצם פתוח לכל אחד.

ככלל התעריף מציע 15% הנחה על התעריף הגמיש הרגיל במלון. התעריף המוזל גמיש גם הוא, תחת אותם תנאים בדיוק.

team-usa-rate-example

תעריף הספורט הוא בינ״ל ועל כן תמיד כדאי לבדוק את זמינותו למלון הרצוי לכם. ע״פ הניסיון שלי התעריף הזה כמעט תמיד זמין וכאמור כמעט תמיד מציע הנחה של בדיוק 15% מהתעריף הגמיש הרגיל. אני משתמש בתעריף זה לעיתים תכופות.

איך למצוא את התעריף?

  1. לחצו על הקישור הזה.
    – – –
  2. ביחרו אחד מענפי הספורט מתוך הרשימה (לא משנה איזה).
    – – –
  3. בצעו חיפוש כרגיל והתעריף יופיע כאחד התעריפים במלון.

תעריף ה-MVP

עוד תעריף מוזל שפונה כביכול לעוסקים בספורט. התעריף הזה זמין רק ביבשת אמריקה (כולל צפון, מרכז ודרום-אמריקה) אבל לא זמין בכל המלונות בכל הלילות. לרוב מקנה התעריף כ-20% הנחה על התעריף הגמיש הרגיל של המלון.

mvp-rate-example

לחיפוש התעריף היכנסו לאתר הזה.

בעבר לא היו תנאים מיוחדים לתעריף הזה אבל כיום, לכאורה, נדרשים המשתמשים בו להוכיח את חברותם במועדון ספורט כלשהו. כך מופיע בתנאי התעריף:

MVP PROGRAM HHONORS NUMBER AND SPORTS AFFILIATION ID REQUIRED FOR BOOKING AND CHECK IN.

בפועל התנאי הזה לא נאכף. אני משתמש בתעריף הזה באופן קבוע ומעולם לא נתבקשתי להציג תעודה כלשהי או אפילו נשאלתי שאלה על התעריף. אבל, אם אתם חוששים להישאל, דעו שניתן להירשם בקלות ובזריזות למועדוני ספורט אמריקניים שונים בעלות סימלית של דולרים בודדים לשנה – והחברות הזאת תקפה לטובת שימוש בתעריף המוזל של הילטון.

אתם יכולים, לדוגמה, להצטרף לארגון הגולף האמריקני תמורת 10$ לשנה. ולא, אתם לא צריכים לדעת לשחק גולף.

מי שמעדיף להשתמש באפליקציה (אולי כדי להנות מטריפל-נקודות תחת המבצע הנוכחי) לרוב ניתן למצוא את תעריף ה-MVP תוך שימוש בקוד קורפורייט 0561135262.

תעריף לבעלי כרטיסי AAA ו-AARP

אלו שני תעריפים מוזלים מוכרים יחסית ונוחים לשימוש כי אינם דורשים שימוש בקוד מיוחד או מעבר באתר ייעודי. התעריפים האלו מופיעים בתוצאות החיפוש הרגילות באתר הקבוצה ובאתרי המלונות אם רק תסמנו אותם ברשימה מצד שמאל.

התעריפים האלו לרוב זהים ולרוב מציעים הנחה של 10% בלבד על התעריף הגמיש הרגיל. אבל, במקרים מסוימים התעריפים האלו זולים משמעותית ומציעים הנחה של עשרות אחוזים על התעריף גמיש הרגיל. כדאי תמיד לבדוק.

aaa-and-aarp-rates-example

שכיח למצוא מספר תעריפים לבעלי כרטיס AAA באותו מלון. לפעמים אחד מהם יהיה גמיש, אחד יהיה לא-גמיש ואחד יכלול מרכיבים נוספים כמו חניה, ארוחת בוקר וכיוצ״ב. לכן כדאי תמיד לשים לב לתנאי התעריף ולא להניח אוטומטית שמדובר בתעריף גמיש רגיל.

מי יכול להשתמש בתעריפים המוזלים האלו?

ע״פ ניסיוני מלונות לא מבקשים כרטיסי חברות בפועל כדי להוכיח זכאות, כי בדר״כ מדובר בהנחה לא גדולה במיוחד, אבל פורמלית התעריפים האלו זמינים רק לחברי AAA ו-AARP.

ישראלים המצטרפים למועדון הלקוחות של ממסי מקבלים את כרטיס ההטבות של AAA בחינם (כרטיס שנקרא ״Show Your Card and Save״, או בקיצור בשם הקליט SYC&S). ניתן להצטרף לשנה ראשונה בחינם באמצעות כרטיס של לאומיקארד. פרטים נוספים בפוסט הזה.

כל אחד יכול להצטרף כחבר לארגון AARP האמריקני. זה ארגון שנועד לשרת פנסיונרים, אומנם, אבל הוא פתוח לכולם ואפילו לא רק לאמריקאים. עלות החברות השנתית היא 16$ בלבד. כדאי לדעת שמלבד הנחות במלונות חברי AARP נהנים גם מהטבות רבות נוספות בעולם הנסיעות ובין השאר מהנחה גדולה מאוד על כרטיסי טיסה של בריטיש איירוויס אבל רק ליציאה מארה״ב (ולא בכיוון ההפוך). להצטרפות לחצו כאן.

שימוש בתוכנית ה-BRG

אוקיי, זה לא בדיוק ״תעריף מוזל״ אבל זו דרך נוספת להנות ממחיר מוזל במלונות הקבוצה תוך הזמנה ישירה באתר הקבוצה או באתרי המלונות.

(למקרה שלא ידעתם: תוכניות ה-BRG, ר״ת של Best Rate Guarantee, הן כלי שיווקי שנועד להבטיח, לכאורה, שהתעריף הנמוך ביותר לעולם יימצא בערוצים ישירים. במקרה בו אתר הזמנות מציע תעריף נמוך יותר מאתר המלון ניתן להגיש בקשה באמצעות תוכנית ה-BRG. במידה והבקשה מאושרת, אם נציגי השירות של התוכנית מצאו כי אכן יש פער לטובת אתר ההזמנות בהשוואה של תפוחים לתפוחים, תקבלו השוואת מחיר ותגמול כלשהו כשבדר״כ מדובר בהנחה נוספת מעבר להשוואת המחיר).

תוכנית ה-BRG של קבוצת הילטון מציעה השוואת מחיר והנחה נוספת של 25%. סה״כ בהתאם למה שמציעות קבוצות מתחרות

תעריפים עסקיים

בעבר היה זמין ׳תעריף עסקי כללי׳ שכל אחד יכל להשתמש בו ללא בעיה (באמצעות הקוד ״PR13CB״). התעריף הזה, ככל הנראה, הפסיק לפעול.

הקבוצה עדיין מציעה תעריפים עסקיים מוזלים למאות חברות בינ״ל גדולות שהגיעו עימה להסכם. חשוב לי להדגיש שהתעריפים המוזלים האלו נועדו לשרת את עובדי אותן חברות (לכאורה לא רק בעת נסיעותיהם העסקיות אלא בכלל) ונהוג שהם חלים גם על כל מי שבא במגע עסקי עם החברות האלו כמו ספקים, לקוחות מוסדיים, יועצים, שותפים עסקיים וכיוצ״ב. אם אתם במקרה עובדים בחברה בינ״ל גדולה או נמצאים עם אחת בקשר עסקי כאמור כדאי לכם לבדוק את זכאותכם לשימוש בתעריפים מוזלים אלו.

כהערת אגב, ולא כהמלצה, אציין שבפועל מלונות אינם מבקשים הוכחת זכאות לתעריף העסקי ברוב המקרים. לכל היותר פקיד הצ׳ק-אין ישאל האם אתם עובדי החברה או לא. אם אתם כן עוביד החברה פשוט הראו לו כרטיס ביקור, תג וכדומה. אם אתם לא עובדי החברה פשוט הסבירו שאתם בחוזה עסקי עם החברה כיועצים, ספקים וכדומה (במשמעות שטיב מערכת היחסים שלכם חסוי). עדויות של נוסעים עסקיים מלמדות שהתשובות האלו לרוב מספקות ולא צריכות להתעורר בעיות נוספות. אבל, כאמור, אם אינכם זכאים לתעריפים האלו מוטב שלא תשתמשו בהם.

כל חברה בינ״ל שמגיעה להסכם עם קבוצת הילטון מקבלת קוד עסקי (Corporate Code) שבו יכולים להשתמש עובדיה כדי לבצע בעצמם הזמנות כנהוג במדינות המערב. כדי לגלות מהו הקוד של החברה שלהם אנא פנו למחלקת הנסיעות.

שימו לב: ההסכם של חברות רבות לא מציע הנחה קבוצה על המחיר הגמיש הרגיל אלא מחיר מוסכם מראש, קבוע כל השנה, במלונות הקבוצה ע״פ מיקומם ודרגתם. כלומר, בלילות מסוימים זה יכול להיות תעריף משתלם במיוחד ובלילות אחרים תעריף לא משתלם במיוחד. כך, לדוגמה, תחת התעריף העסקי של מקדולנד׳ס עובדי החברה יכולים להנות ממחיר קבוע של 200$/לילה בלבד במלון הילטון טיימס סקוור הפופולרי (בו השתמשתי לדוגמאות הקודמות), אלא שלא תמיד זה משתלם…

corporate-rate-example-mcdonalds

לסיכום

לקבוצת הילטון יש פריסה בינ״ל רחבה, מועדון לקוחות נוח לשימוש ומבצעים אטרקטיביים תכופים. כל אלו יתרונות משמעותיים לנוסעים מזדמנים וגם לנוסעים עסקיים תכופים. אבל כדי לא לשלם על הלילות שלכם מעבר למה שאתם חייבים – השכילו להשתמש באתרי הקאשבק ובתעריפים המוזלים לעיל. פשוט שימו את הפוסט במועדפים וחיזרו אליו לפני כל הזמנה.

תגובה אחת

השאר תגובה