קליגו (Kaligo) הוא אתר הזמנת חדרים במלונות – סוכן מקוון, בעצםשמציע ללקוחותיו את האפשרות לצבור נקודות או מיילים במגוון רחב של מועדוני תעופה ותוכניות נאמנות אחרות עבור הזמנת חדרים במלונות. מתחריו הגדולים הם רוקטמיילס ופוינטסהאונד. הזכרתי את שלושת האתרים האלו בפוסט שפרסמתי ביום שנת האחרון.

החלק המעניין הוא שקליגו יודע גם לשתף פעולה עם מועדוני תעופה בצורה כזאת שתאפשר לחברי המועדון להשתמש בנקודות שלהם כאילו היו כסף בהזמנת חדרים במלונות. כלומר, בשיתוף מועדון התעופה הוא ממיר את הנקודות חזרה לכסףוהרי זהו עיסוקו העיקרי של כל מועדון תעופה מודרני.

אתר ההזמנות החדש של אלעל

בימים האחרונים עלה לאוויר אתר ההזמנות החדש ואלעל כבר מפרסמת אותו בעמוד הראשי שלה. לכאורה מוצעים דרך קליגו מעל 150,000 מלונות ברחבי העולםשזה הרבה, אבל רק בערך רבע מהמלונות הרשומים בבוקינג.קום לצורך העניין.

Kaligo LY 1

הנה הסרטון השיווקי של האתר:

האתר החדש כולל תצוגה בשלוש שפות (עברית, אנגלית וצרפתית) ובארבע מטבעות (ש״ח, דולר אמריקני, אידו ופאונד).

בלחיצה על הכניסה לאתר מגיעים לדף בית עם עיצוב נוח למדי. בראש הדף, ליד הלוגו של אלעל, תוכלו לראות את שמכם ואת סך הנקודות בחשבונכםבמידה וכבר התחברתם לחשבון דרך אתר ההזמנות. בניגוד לאתר אלעל אתר ההזמנות הזה שומר קוקיז ולכן תראו את הפרטים האלו גם בכל התחברות עתידיתואני מוצא את זה קצת מוזר, שלא לומר בעייתי.

אהבתי את הפרסומת הראשית. שימו לב לטקסט:

Kaligo LY 5

ואני שואל:

  1. יחס המרה משתלם? למי? למועדון הנוסע המתמיד שמקבל אפשרות מצוינת לרכוש חזרה נקודות שהוא חילק במחיר נמוך? כן, משתלם.
  2. הצעות מיוחדות לחברי מועדון הנוסע המתמיד? אבלכדי להשתמש באתר חייבים להתחבר לחשבון של המועדוןכלומר, חייבים להיות חברי מועדוןאז זה אומר שכל ההצעות באתר הן מיוחדות?

Kaligo LY Outsourcing

שימו לב שאת אתר ההזמנות מפעיל קליגו באופן עצמאי. מועדון הנוסע המתמיד רק מספק את הגישה לחשבונות (ולפרטים האישיים, אם כן). אגב, משפטית, משכנו של קליגו הוא בסינגפור אז אם תרצו בעתיד לתבוע בגין הזמנה שביצעתםאל תפנו למשרדי אלעל בנתב״ג.

ואם תרצו סיוע כלשהו משירות הלקוחותגם הוא לא של אלעל.

Kaligo LY Customer Service

צבירת נקודות

הלכתי לקרוא את דף ׳שאלות ותשובות׳ באתר. יצאתי מבולבל.

שאלה מספר 3 תחת ׳שאלות כלליות׳:

Kaligo LY Q&A 1

אוקיי, זה כמעט מובן לגמרי. מחזיקי כרטיס פלייקארד (אפשר להניח שגם מחזיקי כרטיס פלייקארד פרימיום, אבל למה לציין את זה…) צוברים נקודה עבור כל 50 ש״ח בעלות ההזמנה (כנראה שלא כולל מסים, אבל למה לציין את זה…) בעוד חברי מועדון שאינם מחזיקים בכרטיסים אלו צוברים נקודה עבור כל 100 ש״ח בעלות ההזמנה. אלו נקודות אקסטרה שתוקפן לשלוש שנים.

לקוח שמחזיק בכרטיס אשראי ממותג של אלעל, פלייקארד או פלייקארד פרימיום, כמובן שלא חייב להשתמש בכרטיס הזה כדי לשלם עבור ההזמנה. מכאן, על אף שלא טרחו לציין את זה, הנקודות שנצברות בגין ההזמנה לפי היחס האמור לעיל הן בנוסף לנקודות שנצברות עבור שימוש רגיל בכרטיס.

ואז מגיעה שאלה מספר 5 תחת ׳שאלות כלליות׳:

Kaligo LY Q&A 2

נקודה עבור כל 80 ש״ח? לא היינו ב-100 ש״ח לפני שתי שאלות?

עוד מישהו מרגיש שהדף הזה נכתב ונערך בחובבניות פושעת?

(בדף באנגלית, אגב, ׳הבעיה׳ לא קיימת. שם מצוין יחס צבירה של נקודה אחת לכל 80 ש״ח בעלות ההזמנה עבור חברי מועדון שאינם מחזיקים באחד מכרטיסי פלייקארד).

Kaligo LY Q&A 3

אתר ההזמנות אמור להיות פרסונלי. כלומר, לאחר שחבר המועדון מתחבר לחשבונו האתר אמור להציג לכל הזמנה את מספר הנקודות שאותו חבר עתיד לצבורוזאת מתוך הנחה שאתר קליגו מקבל גישה לחשבון החבר ויודע האם הוא מחזיק בכרטיס אשראי ממותג או לא.

בפועלזה לא עובד.

התחברתי לאתר במקביל משני חשבונותאחד שלי (סטטוס פלטינום, מחזיק בכרטיס אשראי פלייקארד) ואחד אחר (ללא סטטוס, ללא כרטיס). משני החשבונות יכלתי לראות, בזמן אמת, את אותם תעריפים ואת אותה צבירת נקודות בדיוק.

כמה נקודות ניתן לצבור?

הנה, לדוגמה, התוצאה שקיבלתי בדף התוצאות כשבדקתי כמה נקודות אוכל לצבור משהייה של שלושה לילות במלון סאבוי בפראג:

Kaligo LY Savoy 1

נלחץ על ״Book Deal״ ונבדוק אילו חדרים ואילו תעריפים מוצעים לנו במלון זה בתאריכים שבחרתי (15 עד ה-18 ליולי). הנה השלושה הראשונים:

Kaligo LY Savoy 2

בחרתי את האפשרות השלישיתחדר דלוקס בתעריף גמיש כולל ארוחת בוקר. נשמע מצוין. כפי שאפשר לראות בצילום המסך האחרון אני צפוי לצבור 201 נקודות עבור ההזמנה ומחירה 504$ כולל מסים.

אבל רגעזה המחיר ללילה או להזמנה כולה?

ואם המחיר בדולרים הוא ללילהאז גם הסכום בנקודות הוא הסכום ללילה?

אז זהו, שלא

Kaligo LY Savoy 3

זהו המחיר הממוצע לכל לילה. המחיר שהוצג קודם אכן כולל את המסים. סך הנקודות הנצברות הן לשהייה כולה.

כאמור, מספר הנקודות המוצג אינו משקלל בתוכו צבירה מואצת למחזיקי כרטיס אשראי ממותג על אף שהאתר אמור להיות מסוגל לזה. אפשר רק להניח, וזה לא נכתב בשום מקום, שהנקודות הנוספות ייכנסו לחשבון המועדון בהמשך. אבל בשביל מה להבהיר את זה ללקוחות.

מימוש נקודות

החדשות הטובות הן שניתן לעבור בקלות ממצב של ׳צבירת נקודות׳ברירת המחדללמצב של ׳מימוש נקודות׳ וזאת באמצעות כפתור פשוט בראש הדף. החדשות הרעות הן שלפעמים לוקח לאתר יותר מדקה שלמה לעדכן את התוצאות עם ערכיי התשלום בנקודות אז תכינו קפה וסבלנות.

במימוש נקודות אין יתרון למחזיקי כרטיסי פלייקארד ופלייקארד פרימיום

מה שכן, ראוי לציין שהאתר מאפשר להשתמש בנקודות באופן חלקי בלבד. כלומר, לשלם עבור הלילות בשילוב כסף ונקודותוזה יתרון אמיתי עבור מי שמנסה להיפטר מיתרה קיימת במועדון או שיש לו יתרה נמוכה והוא בכל זאת מעוניין להשתמש בה. זה עדיין מימוש גרוע לנקודות, אבל, לפחות זו אפשרות נוספת.

זוכרים איך מלון סאבוי ביקש לפחות 475$ עבור לילה? ובכן, עבור אותה שהייה בדיוק הוא מבקש החל מ-1080 נקודות. כשהנקודות מוצגות למימוש, ולא לצבירה, אז המספר כמובן מתייחס לסך הדרוש לכל לילה ולא לכל השהייה.

Kaligo LY Savoy 4

החדר שבחרתי קודם, שעלה 504$ ללילה כולל מסים, מוצע תמורת 1145 נקודות ללילה. המסים כלולים במימוש הנקודות כך שאין תוספת כספית כלשהי.

אתר ההזמנות, אם כן, מציע לי לממש 1145 נקודות כדי לחסוך 504$. או, במילים אחרות, מציע לרכוש ממני נקודות במחיר של 44 סנט לנקודה (1.55 ש״ח לפי שער ההמרה של היום).

האם זה כדאי?

בהערכת השווי האחרונה שפרסמתי נתתי לנקודות של אלעל ערך ריאלי של 40 סנט לנקודה. על פניו, בהתחשב בהערכה הזאת, המימוש דרך קליגו הוא כדאי. אם כי זה לא מדויק משום שבמימוש נקודות אנחנו מוותרים על צבירת נקודות אלטרקטיבית ולכן, בפועל, כל לילה בהזמנה עולה יותר מ-1145 נקודות ללילה.

זיכרו גם שמחזיקי כרטיס פלייקארד או פלייקארד פרימיום יכולים לקבל לפחות 40 סנט לנקודה במימוש נוח וסולידי לטובת שוברים לרכישות בתחנות דלק וחנויות נוחות. בעיניי זה מימוש אטרקטיבי למדי כי השוברים האלו, עבור רוב הלקוחות לפחות, הם שוויכסף.

באופן כללי אני צופה שאתר ההזמנות החדש יציע לממש נקודות לפי שווי שבין שליש לחצי הדולר לנקודה. בעיניי זה לא מימוש טוב לנקודות של אלעל אלא אם מדובר בנקודות שעומדות לפוג תוקף בקרוב ואז כל מימוש הופך כדאי יותר (בשקלות הסיכוי לאובדן הנקודות).

לסיכום

אני שמח שמועדון הנוסע המתמיד ממשיך להשתפר ולהציע לחבריו אפשרויות נוספות למימוש הנקודות שלהם. זאת ועוד, אני שמח שמעתה יכולים חברי המועדון לצבור נקודות בקלות עבור הזמנת חדרים במלונותואפילו שמדובר בהזמנה דרך סוכן מקוון שלא בהכרח מציע את המחירים האטרקטיביים ביותר (תמיד כדאי לבצע השוואת מחירם!). כמובן שהזמנות דרך קליגו, בהיותו אתר הזמנות, לא יאפשרו לצבור קרדיט כלשהו במועדון המלונות של המלון במידה וקיים אחד.

Kaligo LY 7

משזה נאמר, חבל שאתר ההזמנות החדש נראה קצת חובבני וקצת פחות מסודר ממה שיכל להיות. ראוי שמועדון הנוסע המתמיד יידאג שהמידע באתר יהיה ברור יותר. ולמה המועדון לא דאג לפתוח תיבת מייל ייעודית לשירות לקוחות מהאתר? למה חבר מועדון צריך לפנות לחברה בסינגפור כדי לקבל מענה? למה אלעל והמועדון שלה מרגישים צורך להרחיק את עצמם כ״כ ממערכת חדשה שהם כ״כ גאים בה?

נחיה ונראה איך האתר החדש מתקדם. אשמח, כרגיל, לשמוע את דעתכם ואת ניסיונכם (עם קליגו בכלל ועם האתר החדש בפרט).

12 תגובות

  1. חנצי

    בעיה מרכזית שאני מצאתי באתר הינה במידה ומדובר בהזמנה משפחתית.
    החיפוש מאפשר רק הרכב מבוגרים (עד ארבעה).
    רוב אתרי ההזמנות מאפשרים לפלח את הרכב ההזמנה לפי מבוגרים / ילדים / תינוקות ואז החדרים הרלוונטיים (והתעריפים) הרלוונטיים מוצגים בהתאמה. אבל לא כך באתר הזה, כלומר אין לי שום אפשרות להזמין מלון לחופשה משפחתית בתצורה הזו:
    חדר לארבה מבוגרים לא יעלה כמו חדר לשני מבוגרים + שני ילדים שלא לדבר על מצב שיש כמות ילדים גדולה יותר או תינוקות.
    פניתי לשירות הלקוחות וקיבלתי מענה (בעברית..) תוך כחצי שעה אז אל על כן עומדים בהבטחה שהוקם שירות לקוחות יעודי לטובת האתר והוא אכן עונה מהר אבל התשובה לא ממש עוזרת –
    (ציטוט)
    ——————–
    **חנצי** היקר,

    תודה על האימייל שלך.

    כרגע אין ברשותנו פונקציונליות המאפשרת לפרט את מספר הילדים הנוסעים. אנו בוחנים אפשרות להוסיף תכונה זו לאתר בעתיד. למלונות שונים יש מדיניות שונה בנוגע לאירוח ילדים. מה שבאפשרותנו לעשות הוא להתקשר למלון לפי בחירתך ולברר את המדיניות בנוגע לאירוח ילדים. אם הם יתירו לינת ילדים באותו חדר (לרוב זה חינם אם חולקים מיטה, או בתוספת תשלום בגין מיטה נוספת), תוכל לבחור את מספר האורחים הבוגרים מבין הנוסעים ולצרף בקשה מיוחדת בנוגע לאירוח הילדים.

    אם תצטרך סיוע נוסף, הרגש חופשי לפנות אלינו.

    בברכה,
    ——————

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      מעניין מאוד, לא שמתי לב לזה. תודה רבה על המידע!

      שמח שהפניות עוברות לשירות לקוחות בעברית עם מענה מהיר. הפתרון שהוצע לך הוא יותר מהוגן – רק חבל שבכלל הפתרון הזה נדרש כי האתר מלכתחילה היה אמור לכלול את הפונקציה הכ״כ-בסיסית הזאת.

      הגב
      • ערן

        אכן פונקציה בסיסית, אך זה לא חסר רק בקליגו. גם באתר ובאפליקציה של מריוט אין אפשרות לפרט מספר ילדים אלא רק לבחור את מספר האורחים.

      • חנצי

        הפתרון שהציע שירות הלקוחות אולי הוגן אבל לא פרקטי. כל הרעיון באתר הזמנות הינו שאתה מחפש לבד את התאריך, המלון והמחיר שמתאים לך. אם כל שינוי בפרמטר חיפוש דורש פנייה לשירות הלקוחות זה לא ישים

      • Lior @ FlyingOut

        אני מסכים, כמובן. כוונתי הייתה שבהתחשב בנסיבות (שהן בפני עצמן הבעיה) שירות הלקוחות הציע את הפתרון הכי טוב שהוא יכול להציע.

  2. מוריס

    גם אני כבר בחנתי את האתר. ממה שראיתי, הצבירה דווקא יותר טוב מ-1:50 (תקני אותי אם אני טועה?)

    ניסיתי לערוך השוואה פשוטה בין התמורה בנקודות אל על לתמורה באוויוס, מבחינת מה הנקודות/אוויוס מאפשרים לי להזמין. היו כמה הברקות לכאן ולכאן… הקטע הוא שבאל על, יש מימושים בתיירות ממש זולים כך שלפעמים כמות הנקודות הנצברות לאל על דווקא יכולה להגיע לטיסה בקלות (לא כולל דלק/מסים כמובן).

    הגב
  3. נירית לוטן

    שלום,
    אנחנו יגעים מהניסיונות לקבל חשבונית על מלון ששולם לאל על עבור הסוכן החיצוני, קליגו, בחודש יולי 2018!!!
    איך אפשר לקבל חשבונית על פי החוק?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני מאמין שהמלון לא יסכים להנפיק חשבונית כי החדר הוזמן ע״י סוכן.

      את צריכה לדרוש את החשבונית מהסוכן (קליגו) ובמקביל לפנות גם לאלעל שיעזרו עם זה. בפנייה לאלעל אפשר לאיים בפנייה למועצה הישראלית לצרכנות ו/או לבית משפט.

      הגב
  4. אינה לאון

    הזמנו מלון בנקודות – מלון היה על הפנים, לא מתאים בכלל למתאור באתר. עלה המון נקודות ולא היה שווה את זה כלל. מלון קומפורט באילת. מלון שהוגדר באתר אל על כ4 כוכבים.
    חדר קטנטן שדחפו בו 4 מיטות. לא היה מקום אפילו להחליף בגדים כראוי.
    רשום שיש חניה של מלון. אין. יש חניה ציבורית בחול מאחורי המלון והיא היתה תפוסה.
    מזגן בקושי עבד. חדר בהחלט לא מתאים ל4 אנשים.

    הגב

השאר תגובה