את השאלה שבכותרת הפוסט אני נשאל לעיתים תכופות אז החלטתי לענות עליה בצורה מסודרת. האם חבר במועדון AAdvantage יכול להשתמש במיילים שבחשבונו על מנת לשדרג את מחלקת השירות של טיסות המופעלות ע״י בריטיש? ומה לגבי שוברים? ובנוסףהאם ניתן להשתמש בנקודות או שוברים כדי לשדרג חבר או קרוב משפחה?

שדרוג באמצעות מיילים

התשובה הפשוטה היא שכן ניתן לשדרג טיסות של בריטיש עם מיילים של אמריקןאבל בהחלט לא בכל המקרים. או, אם לדייק: ברובם המוחלט של המקרים לא ניתן.

כדי לשדרג טיסות של בריטיש אתם חייבים להחזיק בכרטיס עם מחלקות כרטוס גבוהות מאוד (גמישות ויקרות). ובפרט:

  • כרטיס במחלקת התיירים במחלקות כרטוס B או Y.
  • כרטיס במחלקת תייריםפרימיום במחלקת כרטוס W.
  • כרטיס במחלקת העסקים במחלקות כרטוס C, J, D או R.

כוכבית נוספת היא שהתעריף של הכרטיס חייב להיות ׳תעריף מפורסם׳ (כלומר, לדוגמה, לא תוצאה של הסכם מסחרי) ובמקרה של מחלקת תייריםפרימיום לא יכול להיות ׳תעריף פרומו׳ (תעריף מוזל שנועד להימכר בשווקים חדשים).

רק בשביל הפרופורציה: כרטיס הלוך/חזור מת״א לניויורק, במחלקת התיירים עם מחלקת כרטוס B (מוזלת לעומת מחלקת כרטוס Y), עולה קצת יותר מ-2500$. זה לא רחוק ממחירו של כרטיס במחלקת העסקים באותן טיסות בדיוק.

BA Ticket TLV-JFK BC=B

אם במקרה יהיו לכן טיסות במחלקות הכרטוס לעיל ותרצו לשדרג אותן אז תוכלו לעשות זאת באמצעות מיילים של אמריקן. כמובן שצריך להיות מושב פנוי לשדרוג במחלקת השירות הגבוהה יותר, אליה אתם מעוניינים לשדרג, וזה כבר עניין אחר. כדי ללמוד על זמינות מושבים לשדרוג עדיף שתפנו ישירות לשירות הלקוחות של אמריקןולא לבריטישוממילא הדרך להנפיק שדרוג היא באמצעות שירות הלקוחות בלבד (ולא עצמאית באתר המועדון).

כמה יעלה השדרוג?

הנה הטבלה המלאה באתר אמריקן:

Upgrade BA Flight with AA Miles - Table

מספר הערות חשובות לגבי הטבלה לעיל:

  1. השדרוג תקף לעד שלושה קטעי טיסה ברציפות באותו כיוון. כמובן שכל קטעי הטיסה חייבים להיות במחלקות הכרטוס המתאימות כי אחרת לא ניתן יהיה לשדרג אותם.
    – – –
  2. השדרוג תקף גם לטיסות קודשייר בין שלושת החברות אמריקן, בריטיש ואיבריה.
    – – –
  3. במקרים מסוימים השדרוג יוביל לתשלום גבוה יותר של מסים והיטלים נוספים כך שהעלות במיילים לא תהיה ההוצאה היחידה. מסיבה זו ייתכן ותתבקשו למסור פרטי כרטיס אשראי במועד בקשת השדרוג כי אמריקן צריכה להיות מסוגלת לגבות הפרשי תשלומים במידת הצורך. אדגיש שהאמור נכון במיוחד להמראות מלונדון הית׳רושדה עם מסים גבוהים בצורה מטרידהוההפרש בין מחלקת התיירים למחלקת העסקים, במסים, יכול להגיע למאות דולרים.
    – – –
  4. בחלק מטיסות בריטיש לא ניתן לשדרג ישירות ממחלקת התיירים למחלקת העסקים למרות ששדרוג כאמור קיים בטבלה.
    – – –
  5. אזור ׳צפון אמריקה׳ כולל את המדינות: ארה״ב (לרבות הוואי ואלסקה), קנדה, מקסיקו, ברמודה, בהאמס והקריביים.

למידע נוסף על האפשרויות השונות והתנאים השונים לחצו כאן.

british-boeing-787-wtp

איך לבקש, לשנות ולבטל שדרוגים

לא ניתן לעשות את הפעולות האלו באתר המועדון באופן עצמאי ולכן יש לפנות לשירות הלקוחות של אמריקן. דרך המלך היא להתקשר למוקד האמריקני אבל באופן עקרוני אין מניעה לפנות למוקד גם במייל או להתקשר למוקד במדינה אחרת (אוסטרליה זו אפשרות טובה).

אין עמלה לבקשת השדרוג. במידה והשדרוג לא זמין במועד הבקשה ניתן לבקש להישאר ברשימת ההמתנה (Waitlist). לא תקבלו אישור במייל על הרשימה הזאת ו/או עדכון על מיקומכם בה. למעשה, הנציגים של אמריקן לא יידעו אפילו להגיד לכם כמה נוסעים נמצאים ברשימה אז אין טעם לשאול. ברשימת ההמתנה קיימת קדימות על בסיס מאפיינים שונים (סטטוס, מחלקת כרטוס ועוד) כך שעצם העובדה שנכנסתם לרשימת ההמתנה חודשים רבים לפני הטיסה לא מבטיחה שתהיו בראש הרשימה. המיילים לא יצאו מחשבונכם עד שהשדרוג יאושרואם לא יהיו מספיק מיילים בחשבון במועד זה הרי שבקשת השדרוג תמחק ותצאו מרשימת ההמתנה.

ניתן לשנות את השדרוג לאחר שאושר. במידה ומדובר בשינוי במועדי הטיסות בלבד, וללא שינוי במסלול הטיסות או בתעריף, הרי שלא תהיה עלות לשינוי. במידה ומדובר בשינוי אחרובפרט אם נדרש שדרוג בתעריף מיילים אחריש צורך לבטל את השדרוג הראשון ולבקש במקומו שדרוג חדש.

ניתן לבטל שדרוג במיילים. במידה, כמובן, ולא הושלמה טיסה כלשהי ששודרגה. עמלת הביטול היא 150$ לשדרוג הראשון ו-25$ לכל שדרוג נוסף שיצא מאותו חשבון ומבוטל באותה הזדמנות. לאחר תשלום העמלה כל יתרת המיילים שמומשה תחזור מיידית לחשבון. מהעמלות האלו פטורים בעלי סטטוס אקזקיוטיב פלטינום וכל מי שייבחר לבטל שדרוג כאמור במסגרת 24 שעות מרגע שביקש אותו (ולא במסגרת יומיים מהטיסה הראשונה).

AAdvantage Executive Platinum Tags

שדרוג באמצעות שובר ושדרוג לנוסע אחר

בעלי סטטוס אקזקיוטיב פלטינום מקבלים ארבעה שוברי שדרוג בכל שנה עם השגת או שימור הסטטוס. לא ניתן להשתמש בשוברי השדרוג האלו על מנת לשדרג טיסות של בריטישלא משנה באיזו מחלקת שירות, באיזו מחלקת כרטוס או באיזה קוד טיסה.

מה שכן, אם שדרוג התקבל באמצעות שוברבטיסה של אמריקן, בקוד של אמריקןניתן יהיה אח״כ לעבור לטיסה של בריטיש במקרה של פעילות בלתירגילה (IRROP). כלומר, מרגע שהשדרוג התקבל והנוסע מכורטס כבר במחלקת שירות גבוהה יותר הרי שמחלקת השירות הזו ׳נשמרת׳ במקרה וצריך להעביר את הנוסע לטיסות חלופיות עם חברות אחרות. כך, לדוגמה, זכיתי לטוס במחלקה הראשונה של בריטיש בשנה שעברה.

British Airways 747 First Class Cabin 1

ניתן בהחלט להשתמש במיילים (או בשוברים, לצורך העניין) על מנת לשדרג גם נוסעים אחרים. אפילו נוסעים שלא נמצאים תחת אותו כרטיס עם בעל החשבון. בדיוק באותה מידה שניתן להשתמש במיילים על מנת לרכוש כרטיס בונוס לאדם אחר.

לסיכום

שדרוג טיסות של בריטיש באמצעות מיילים של אמריקן הוא דבר אפשרי אבל נדיר. זהו כלי שנועד לשרת בעיקר נוסעים תכופים שמחזיקים, באופן שיגרתי, כרטיסים יקרים מאוד במחלקות כרטוס גבוהות מאוד. הנוסעים האלו גם לרוב נהנים מיתרות מיילים גבוהות מאוד בחשבונםכפועל יוצא של טיסות מרובות במחלקות כרטוס גבוהותועבורם זו הזדמנות נהדרת להשתמש בקצת מיילים (הכל יחסי) כדי לשדרג טיסה שהמעסיק שילם עליה.

עבור הנוסע הממוצע, שמשלם על הכרטיסים שלו בעצמו, שדרוג כאמור אינו דבר אטרקטיבי. אין פה הזדמנות לקבל תמורה גבוהה למיילים.

תגובה אחת

השאר תגובה