לפני שאגיע לאוויוס, ורק בשביל הסדר הטוב, אני רוצה להזכיר/לעדכן שבימים הקרובים מספר מועדוני לקוחות מובילים מוכרים מיילים ונקודות:

  • עד ה-30 ליוני מציע מועדון SPG (קבוצת סטארווד) הנחה של 35% על רכישה של 5,000 נקודות ומעלה. לפרטים נוספים לחצו כאן. המחיר, בשקלול ההנחה, הוא 22.8$ לכל 1,000 נקודות.
    – – –
  • עד ה-1 ליולי מציע מועדון MileagePlan (אלסקה) בונוס של עד 50% ברכישת מיילים. חלק מחברי המועדון זכאים לבונוס של עד 40% בלבד. המחיר, בשקלול הבונוס, מתחיל מ-19.7$ לכל 1,000 מיילים.
    – – –
  • עד ה-3 ליולי מציע מועדון MileagePlus (יונייטד) בונוס של עד 75% ברכישת מיילים. הבונוס מדורג וכל חבר מועדון מקבל הצעה מעט שונה. המחיר, בשקלול הבונוס, מתחיל מ-21.5$ לכל 1,000 מיילים.

Buy Alaska Miles - June 2017

בונוס ברכישת אוויוס

באופן כללי יש לא מעט הזדמנויות יצירתיות יותר או פחות לרכוש אוויוס בזול. על הזדמנות אחת כזאת כתבתי לפני שלושה חודשים. אבל המועדון של בריטיש, Executive Club, אומנם מוכר אוויוס באופן שיגרתי אבל בדר״כ לא מציע בונוס כלשהו או הנחה כלשהי. בכל מקרה לא יותר מ-50%. באופן דומה גם המועדון של איבריה, IberiaPlus, לא מוכר אוויוס במחירים נמוכים יותר. כלומר, אם אתם מעוניינים לרכוש יתרה בריאה של אוויוס ומעדיפים רכישה ישירה מקום דרך יצירתית כלשהיזו ההזדמנות שלכם.

פרטי המבצע העיקריים:

  • המבצע בתוקף עד שעה 2:00 בלילה שבין יום שישי ושבת השבוע (ב-1 ליולי, שעון ישראל).
    – – –
  • במסגרת המבצע ניתן בונוס של 50% ברכישת כל כמות של אוויוס. החל מ-1,000 אוויוס ועד למקסימום השנתי המותר של 100,000 אוויוס (הבונוס לא נספר כחלק מהקסימום המותר).
    – – –
  • המחיר, בשקלול הבונוס, מתחיל מ-12 אירו (13.4$) לכל 1,000 אוויוס.

שימו לב שהמחיר תלוי בכמות האוויוס הנרכשת. הבונוס אומנם קבוע אבל המחיר הבסיסי מדורג. כך, לדוגמה, ברכישת 10,000 אוויוס (15,000 אוויוס בשקלול הבונוס) תשלמו בעצם 13.4 אירו לכל 1,000 אוויוס. לעומת זאת ברכישת 50,000 אוויוס (75,000 אוויוס בשקלול הבונוס) תשלמו 12.47 אירו לכל 1,000 אוויוס.

לרכישת אוויוס לחצו כאן.

האם כדאי לרכוש אוויוס במחיר המבצע?

זו אולי לא ׳עסקת השנה׳ אבל מחיר של 12 אירו ל-1,000 אוויוס הוא לכל הפחות הוגן. בעיניי קל מאוד לחלץ מאוויוס ערך גבוה יותר במימוש חכם (ואפילו לא יצירתי במיוחד). כדי ללמוד עוד על המטבע השימושי הזה אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט ׳שישה דברים שאולי תרצו לדעת על אוויוס׳.

אז איך למשל אפשר לממש אוויוס בצורה כדאית?

כרטיסי בונוס בטיסות בריטיש ושותפותיה

אל תחשבו רק על בריטיש עצמה. למעשה, עדיף שתחשבו בעיקר על השותפות שלה בברית כמו אמריקן, ג׳אל, קתאי פסיפיק, קוונטס, רויאל ג׳ורדניאן, אייר ברלין ועוד. חלק מהחברות האלו לא גובות היטלדלק על כרטיסי הבונוס שלהן בעוד בריטיש כן.

את הערך הגבוה ביותר אפשר להשיג במימוש אוויוס לכרטיסי בונוס במחלקת התיירים בקוים שבהם המחירים גבוהים בדר״כ. בפרט לטיסות בכיווןאחד שכן כרטיסי בונוס במועדון של בריטיש מתומחרים ע״פ מרחק הטיסה ולכן כרטיס בונוס בכיווןאחד עולה בעצם מחצית המחיר מכרטיס בונוס הלוך/חזור, מה שלא נכון להגיד על רוב התעריפים בכסף. אוויוס, אם כן, הוא כלי מצוין ל׳גישור׳ במהלך נסיעה עם מספר יעדים. כך, לדוגמה, תוכלו לרכוש בכסף כרטיס הלוך/חזור להונגקונג או בנגקוק ומשם להתחיל ל׳קפוץ׳ ברחבי אסיה עם טיסות של חברות כמו קתאי פסיפיק, קתאי דרגון, סרילנקה איירליינס, רויאל ג׳ורדניאן (מפעילה טיסת חופש חמישי בין בנגקוק להונגקונג), מלזיה איירליינס ואחרות.

cathay-pacific-a350-economy

Cathay Pacific Airbus A350-900 Economy Class

לא אחת רכשתי ב-4,000 אוויוס וכמה דולרים טיסה שמחירה הרגיל היה מעל 200$. לפעמים טיסות קצרות, בכיווןאחד בפרט, יכולות להיות יקרות מאוד. במיוחד בסמוך למועד הטיסה.

כמובן שניתן לממש אוויוס גם לטובת כרטיסי בונוס במחלקות הפרימיום. גם בדרך זו ניתן להשיג ערך גבוה לנקודות אבל כדאי לזכור שבריטיש מתמחרת כרטיסי בונוס במחלקת העסקים במחיר כפול מהמחיר של מחלקת התייריםיחס שרוב מועדוני התעופה לא מגיעים אליוכך שהכל תלוי בכמה אתם מתמחרים את הנוחות שלכם. באופן אישי דווקא בטיסות קצרות, שם היתרון האמיתי של האוויוס כאמור, אני מוכן לטוס במחלקת התיירים.

שדרוגים בטיסות של בריטיש

פוטנציאלית מימוש נהדר לאוויוס בהנחה שאתם אוהבים את מחלקת העסקים של בריטיש (וזו בהחלט לא הנחה טריוויאלית).

ניתן להשתמש באוויוס כדי לשדרג למחלקת שירות אחת גבוהה יותר. מחיר השדרוג יהיה ההפרש בין מחירי כרטיסי בונוס במחלקות השונות. המימוש הטוב ביותר מושג בשדרוג ממחלקת תייריםפרימיום (WTP) למחלקת העסקים ובמיוחד לאור העובדה שמוצעים כ״כ הרבה תעריפים אטרקטיביים במחלקת תייריםפרימיוםהחל מ-650$ בלבד בין אירופה לארה״ב. לפרטים נוספים על שדרוגים אלו לחצו כאן לקריאת פוסט שכתבתי בנושא.

British Airways Business Class 3

מספר דוגמאות לכרטיסי בונוס

מימוש אוויוס לכרטיסי בונוס בטיסות בריטיש הוא בדר״כ רעיון רע. החריג לכלל הוא כרטיס בונוס מסוג ׳Reward Flight Saver׳, לטיסות קצרות, שבו התשלום הנוסף (מסים והיטלדלק) מוגבל ל-27.5$ בלבד תחת תנאים מסוימים. כך, לדוגמה, כרטיס בונוס בכיווןאחד במחלקת התיירים מת״א ללונדון, בטיסת בריטיש ישירה, עולה 10,000 אוויוס ו-168$. זה אולי זול יותר מלרכוש מושב באותה טיסה בכסףכי לבריטיש אין תעריפים אטרקטיביים לטיסות בכיווןאחד בין ת״א ללונדוןאבל זה עדיין כרטיס יקר, במיוחד לאור העובדה שבקו פועלות גם חברות לואוקוסט.

הנה כמה כרטיסי בונוס אטרקטיביים יותר:

כיווןאחד במחלקת העסקים ב-A330 של איבריה מת״א למדריד: 21,250 אוויוס ו-25$. כלומר, בערך 310$ אם רכשתם את האוויוס במסגרת המבצע הנוכחי.

BA Award - TLV to MAD with IB

כיווןאחד במחלקת התיירים של קתאי דרגון מהונגקונג לסיאםריפ: 7,500 אוויוס ו-33$. כלומר, בערך 133$ אם רכשתם את האוויוס במסגרת המבצע הנוכחי. אותה טיסה, בכסף, עולה קרוב ל-650$.

HKG-REP Ticket

כיווןאחד במחלקת התיירים של ג׳אל מטוקיו לאוסקהאיטאמי: 4,500 אוויוס ו-3$. כלומר, בערך 64$ אם רכשתם את האוויוס במסגרת המבצע הנוכחי. אוסקהאיטאמי (ITM), אגב, הוא השדה המקומי המשרת את אוסקה, ומכאן שגם את קיוטו, והוא עדיף משמעותית מהשדה הבינ״ל של אוסקה (KIX). רוב התיירים נוסעים ברכבת מהירה בין הערים אבל במחיר הזה של כרטיס בונוס אפשר גם לקחת טיסה.

BA Award - HND to ITM with JL

הלוך/חזור במחלקת התיירים של אמריקן מלוסאנג׳לס להונולולו: 25,000 אוויוס ו-11$. כלומר, בערך 347$ אם רכשתם את האוויוס במסגרת המבצע הנוכחי. מי שמכיר את המחירים בשוק הזה, בין החוף המערבי להוואי, יודע שכרטיסי הלוך/חזור בדר״כ לא יורדים מ-550$ ורק במבצעים מיוחדים מגיעים לאזור 400$. כמובן שעם אוויוס ניתן גם לחזור ליבשת מאי אחר בהוואי מבלי לשנות את העלות בהכרח. הנה לדוגמה חיסכון של מעל 50%:

BA Award - LAX to HNL with AA

LAX-HNL Ticket

לסיכום

אוויוס הוא מטבע שימושי מאוד ולכן גם אני מטפח יתרה (נמוכה יחסית) במועדון של בריטיש. כרגיל אני לא ממליץ לרכוש נקודות בצורה ספקולטיבית לגמרי אבל אם צפויה לכם נסיעה בקרוב, קל וחומר נסיעה משפחתית, אז שווה לכם לבדוק אם ואיך אוויוס יכולים לעזור לכם להוזיל את העלותואז לרכוש את היתרה הדרושה.

כאמור, אוויוס פחות שימושי כשזה נוגע לכרטיסי בונוס בטיסות ארוכות במחלקות הפרימיום אבל מאוד שימושי כשזה נוגע לטיסות קצרות במחלקת התיירים.

7 תגובות

  1. מוריס

    היי! שאלה בנוגע לשדרוג דרך אוויוס: האם יש צורך לשלם גם רכיב כלשהו של מזומן/מסים?

    הגב
    • אופיר

      צריך לשלם הפרש במיסים במידה שיש אבל מפרימיום אקונומי לביזנס או מביזנס למחלקה ראשונה ההבדל הוא ממש זניח (כמה עשרות דולרים על פי רוב). מזומן לא צריך לשלם.

      הגב
      • מוריס

        תודה! ואני מניח שהאפשרות כפופה לזמינות מושבי בונוס (כלומר, אם יש זמינות להזמין עסקים עם אוויוס, אז אפשר גם לשדרג מתיירות פרימיום לעסקים ואם אין, אז אין אפשרות)?

      • Lior @ FlyingOut

        כן. בריטיש משתמשת באותה מחלקת כרטוס גם למושבי בונוס וגם לשדרוגים.

        כדאי לדעת שבריטיש משחקת לא מעט עם המלאי הזה כך שגם אם אין מושב זמין בנקודת זמן אחת זה בהחלט לא אומר שלא יהיה מושב זמין באותה טיסה בהמשך הדרך. ברוב המקרים השדרוג יתקבל. ובמקרה הגרוע שלא – מחלקת התיירים-פרימיום של בריטיש בכלל לא רעה, בפרט במטוסים החדשים יותר.

        מעבר לזה – מה שאופיר כתב קודם הוא מדויק. בהמראה מלונדון ההפרש גדול משמעותית מאשר בכיוון ההפוך.

      • אופיר

        ליאור, אולי תכתוב בהזדמנות על האתר Expert Flyer שאמנם גובה כסף בעבור מנוי אבל לציידי כרטיסי בונוס / שדרוגים הוא שווה זהב.

      • Lior @ FlyingOut

        אולי, למרות שאני לא משתמש בו בעצמי ולכן לא מכיר אותו לעומק. אם אמצא מקום מתאים באחד הפוסטים אזכיר אותו.

        כדאי, אגב, גם לציין את המתחרה העיקרי שלו: KVS Tool.

  2. אופיר

    אה, אני משתמש בו בלי סוף אז לטובת המתעניינים על רגל אחת – זה שירות שמאפשר לקבל מידע מפורט מאוד על מצאי מחלקות הכרטוס השונות בכל טיסה על פני הגלובוס, לראות מפות מושבים מפורטות של הטיסות וליצור התראות על מושבים מועדפים פנויים, ולעניינו – ליצור התראות על שחרור של כרטיסי בונוס בעשרות חברות תעופה.

    הגב

השאר תגובה