אוויוס (Avios) ידוע בתור ׳המטבע׳ של מועדון התעופה של בריטיש. אבל הוא קצת יותר מזה ויש הרבה דרכים לצבור אוויוס גם בלי לעלות על מטוס. קבלו כמה עובדות קצרות ומעניינות.


חמישה מועדוני לקוחות שונים

אוויוס הוא למעשה המטבע של ארבעה מועדוני תעופה שונים ומועדון צרכנות אחד. לא ניתן להעביר את המטבע הזה בין חשבונות בכל המועדונים בחופשיות, למעט כמה מקרים מיוחדים כפי שאסביר בהמשך. כל מועדון מגדיר כיצד לצבור ולהשתמש באוויוס דרכו. אלו המועדונים:

  • מועדון התעופה Executive Club (בריטיש).
  • מועדון התעופה IberiaPlus (איבריה).
  • מועדון התעופה AerClub (אייר לינגוס).
  • מועדון התעופה Maridiana Club (מרידיאנה).
  • מועדון הצרכנות Avios.

האחרון, שנמצא באתר avios.com, הוא מעין שילוב של אתר להזמנת מוצרי נסיעות ופורטל קניות. הוא משתמש באוויוס כמטבע ומקושר לכל ארבעת מועדוני התעופה. המועדון של אייר לינגוס משתמש באתר עצמו לטובת מימוש אוויוס בעוד בריטיש, איבריה ומרידיאנה מפעילות תוכניות מימוש עצמאיות. שימו לב שמועדון הצרכנות אוויוס מיועד לבריטניה (ודרום-אפריקה) וכנראה תתבקשו למסור כתובת מתאימה בעת ההרשמה – אז תחשבו כמה נוח לכם להשתמש באחת פיקטיבית או שבאמת יש לכם כתובת תקפה שבה תוכלו להשתמש.

כל החברות הרשומות למעלה, יחד עם וולינג, שייכות לחברה-אם אחת בשם IAG. זאת הסיבה העיקרית שיש ביניהן שיתוף פעולה ייחודי כזה והן חולקות את אותו מטבע.

העברת אוויוס בין מועדונים שונים

באופן חריג בעולם מועדוני התעופה קיימת אפשרות להעביר אוויוס בין מועדונים שונים.

Transfer Avios from IberisPlus to Executive Club

ניתן להעביר אוויוס ישירות בין חשבונות במועדונים של בריטיש ואיבריה. הכוונה כאן לשני חשבונות של אותו אדם שכל פרטיהם זהים, שהם בני 90 ימים לפחות ויש בהם פעילות. ניתן להעביר כל סכום של אוויוס ולא בהכרח את כל היתרה הקיימת בחשבון. ההעברה מתבצעת מיידית עם הבקשה וניתן למצוא את האפשרוות באתרים של שני המועדונים האלו.

ניתן להעביר אוויוס מחשבונות במועדונים של בריטיש, איבריה ואייר לינגוס לחשבון במועדון הצרכנות אוויוס. האפשרות קיימת באתר מועדון הצרכנות.

לצבור אוויוס מטיסות יונייטד

כלל אצבע ידוע אומר שלא ניתן לצבור קרדיט במועדון תעופה שנמצא בברית אחת מטיסות של חברה מברית אחרת.

אייר לינגוס, שעד כה אינה שותפה בברית תעופה כלשהי, מקיימת שיתוף פעולה עם יונייטד כבר שנים. במסגרת השת״פ הזה חברי מועדון התעופה של אייר לינגוס יכולים לצבור קרדיט (אוויוס, כרגע) מטיסות עם יונייטד. מכיוון שניתן להעביר אוויוס בין חשבונות שונים, בין השאר מחשבון במועדון AerClub לחשבון במועדון avios.com, הרי שניתן בפועל לצבור אוויוס – מטבע שמזוהה עם ברית OneWorld – מטיסות עם יונייטד שהיא אחת החברות המובילות בברית סטאר.

AerClub Earn Flying United

לצבור אוויוס מטיסות וולינג

וולינג היא חברת לואו-קוסט ספרדית שבין השאר מפעילה קוים גם לת״א. וולינג מפעילה סוג-של מועדון לקוחות, ברמה השולית, אבל העובדה המעניינת יותר היא שניתן לצבור אוויוס במועדון IberiaPlus (איבריה) מטיסות של וולינג בקוד של וולינג או בקוד של איבריה.

מדובר במקרה יחסית ייחודי שבו ניתן לצבור מטבע שימושי של ברית תעופה מטיסות חברת לואוקוסט.

למידע נוסף לחצו כאן.

לצבור אוויוס עם כרטיסי אשראי ישראלים

ישנן שתי אפשרויות. אפשרות ישירה ואפשרות עקיפה.

האפשרות הישירה היא באמצעות כרטיס אשראי של קבוצת ישראכרט. עבור כל 250 ש״ח בחיוב החודשי תקבלו 7, 17 או 25 אוויוס כתלות בסוג הכרטיס. לעיתים מתקיימים מבצעי המרה במסגרתם ניתן להנות מבונוס שנע בין 10% ל-30%. עבור מי שיכול להשיג כרטיס מדרגת פלטינום זו סה״כ אפשרות לא רעה בכלל. ההמרה היא למועדון של בריטיש.

Earn BA Avios with Isracard

האפשרות העקיפה היא באמצעות כרטיס אשראי של אמריקן אקספרס. אומנם לא ניתן להמיר נקודות של אמקס ישירות לאוויוס אבל כן ניתן להמיר אותן לנקודות של מועדון המלונות SPG שאותן, אח״כ, ניתן להמיר לאוויוס של בריטיש (או של איבריה, אבל זה לא משנה כי ניתן להעביר אוויוס בחופשיות בין המועדונים האלו). יחס ההמרה של נקודות SPG לאוויוס הוא 1:1 אבל בהמרה של 20,000 נקודות יינתן בונוס של 5,000 נקודות נוספות ובעצם יתקבלו 25,000 אוויוס.

כרטיסי אמקס פלטינום צוברים נקודה לכל 60 ש״ח בחיוב (מהשקל הראשון) וממירים כל נקודה ל-1.3 נקודות של SPG. נקודה של SPG יכולה בתיאוריה להיות שווה 1.625 אוויוס ולכן ניתן לומר, תיאורתית, שמחזיקי כרטיס פלטינום יכולים לצבור עד 27 אוויוס לכל 1,000 ש״ח בחיוב בממוצע ללא מבצעי המרה. יחס לחלוטין לא אטרקטיבי, אבל האפשרות קיימת.

לצבור אוויוס בשדה התעופה הית׳רו

אפשר לצבור אוויוס על מגוון שירותים ורכישות בשדה הבית של בריטיש: נסיעות ברכבת הית׳רו אקספרס,  העברות פרטיות (מוניות), חנייה בשדה וכמובן שימוש בחברות בתוכנית Heathrow Rewards לטובת קניות בחנויות של השדה (דיוטיפרי).

13 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד דבר שרציתי לדעת על אוויוס…
    טסתי בשבוע שעבר ביזנס מאמסטרדם ללונדון (בריטיש) ומלונדון לניו יורק (אמריקן). קרדטתי את הטיסות לבריטיש (סילבר) שלי ואף נרשמתי למבצע של טריפל אוויוס.
    קיבלתי 875 אוויוסים על הטיסה הקצרה ועוד 6041 על הטיסה הארוכה.
    האם הם שכחו משהו?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      יש פה טעות כמובן.

      על הטיסה הראשונה היית אמור לקבל 1000 אוויוס, לפני הבונוס מהמבצע. על הטיסה השניה קיבלת את הקרדיט הנכון אבל גם כן לפני הבונוס של המבצע. יכול להיות שהייתה בעיה בהרשמה שלך למבצע ולכן הבונוס לא נכנס לשתי הטיסות, אבל לא ברור לי איך ולמה קיבלת רק 875 אוויוס על הטיסה הראשונה.

      פנה לשירות הלקוחות של בריטיש. מצ״ב קישור למחשבון צבירת נקודות סטטוס ואוויוס במועדון.

      https://www.britishairways.com/travel/flight-calculator/public/en_il

      הגב
  2. מה אפשר לעשות עם אוויוס? - FlyingOut

    […] אוויוס הוא מטבע המשותף לחמישה מועדוני לקוחות. ארבעה מהם מועדוני תעופה ואחד מהם מועדון צרכנות. ניתן להעביר אוויוס בין המועדונים האלו די בחופשיות, עם מספר מגבלות סבירות, כששני המועדונים העיקריים בחמישיה הם המועדון של בריטיש (Executive Club) והמועדון של איבריה (IberiaPlus). שני האחרונים דומים מאוד אך יש ביניהם מספר הבדלים. […]

    הגב

השאר תגובה