בריטיש היא חברת התעופה המובילה בקבוצת IAG. לקבוצה נוכחות משמעותית בנתב״ג עם שתיים עד שלוש טיסות יומיות של בריטיש ללונדון (LHR), טיסה יומית של איבריה למדריד (MAD) וטיסות נוספות של חברת הלואוקוסט וולינג לברצלונה (BCN), רומא (FCO) ופירנצה (FLR, קו עונתי). חברות התעופה של הקבוצה מפעילות מועדוני תעופה נפרדים אך משתמשות במטבע אחד: אוויוס. ניתן, תחת תנאים מסוימים, להעביר אוויוס בחופשיות בין חשבונות במועדוני התעופה השוניםוזהו מקרה חריג בעולם מועדוני התעופה שבו, ככלל, לא ניתן להעביר נקודות בין מועדוני תעופה.

דאבל אוויוס עד סוף השנה

הרשמה נדרשת למבצע החדש של מועדון Executive Club. לעמוד המבצע לחצו כאן.

אלו תנאי המבצע בתמצית:

  • המבצע תקף להזמנות חדשות שיבוצעו לאחר ההרשמה.
    – – –
  • המבצע תקף לטיסות שיושלמו עד ה-31 לדצמבר 2018.
    – – –
  • הבונוס יינתן ל-10 הטיסות הראשונות בתקופת המבצע.
    – – –
  • המבצע תקף לכל הטיסות של בריטיש, בכל מחלקות הכרטוס ובכל מחלקות השירות, לרבות טיסות פנימיות בבריטניה ובדרוםאפריקה.
    – – –
  • המבצע תקף גם לטיסות של איבריה, פינאייר ואמריקן מעל האוקיינוס האטלנטי ובתנאי שהטיסות יהיו בקוד של בריטיש (BA). ארבעת חברות התעופה נמצאות בשת״פ לטיסות בין אירופה לארה״ב ולכן בדר״כ מבצעים מסוג זה חלים גם על טיסות המופעלות ע״י השותפות.
    – – –
  • הבונוס יינתן ביחס לצבירת הבסיס לפני שקלול כל בונוס אחר (לסטטוס, בפרט).

בשנה שעברה היה מבצע דומה.

כמה אטרקטיבי המבצע?

כנראה לא מספיק כדי לגרום למישהו לצאת לחופשה שהוא לא תיכנן לצאת אליה, קל וחומר בהתחשב בעונה, אבל כנראה מספיק כדי לעודד בחירה בבריטיש על פני חברות אחרות כשהפרש המחיר לא גדול. המבצע כמובן אטרקטיבי לנוסעים עסקיים שלא משלמים על הכרטיס מכיסם. כמו כן, כאמירה כללית, המבצע אטרקטיבי יותר לטסים במחלקות הפרימיום (לרבות תייריםפרימיום בטיסות בריטיש).

נמשיך בדוגמה.

בסקירה קצרה של מחירי כרטיסי הלוך/חזור בין ת״א ללונדון בחודש דצמבר (שווקי חג המולד), בטיסות הישירות של בריטיש כמובן, מצאתי את המחירים הבאים: החל מ-560$ במחלקת התיירים, החל מ-810$ במחלקת תייריםפרימיום והחל מ-1290$ במחלקת העסקים. סה״כ מחירים שיגרתיים לעונה.

BA TLV-LHR T

טיסות במחלקת תייריםפרימיום (T) יאפשרו צבירת אוויוס לפי יחס של 100% ממרחק הטיסה. כלומר, כ-2,200 אוויוס לכל טיסה וסה״כ כ-4,400 אוויוס לכרטיס הלוך/חזור. אם ניתן לאוויוס שווי ריאלי של כ-1.2 סנט/אוויוסאו, בתרגום, כ-12$ לכל 1,000 אוויוסהרי שמדובר על החזר בשווי ריאלי של 53$ שהם כ-6.5% מעלות הכרטיס (810$). במסגרת המבצע יינתן בונוס של כפל אוויוס שאפקטיבית יעלה את ההחזר לבערך 13% מעלות הכרטיס. לא רע.

תעריפים אטרקטיביים במיוחד

באופן שיגרתי צצים להם תעריפים אטרקטיביים מאוד של בריטיש לטיסות במחלקת העסקים. חלקם אף מחזיקים מעמד חודשים רבים ואף שנים. אחד מאותם תעריפים הוא בין אתונה (ATH) לקייפטאון (CPT) כשכרטיסי הלוך/חזור מתחילים ממחיר של 1400 אירו בלבד (תלוי בקונקשיינים, ולפעמים כדאי לשלם פרמיה מסוימת כדי להנות מטיסות נוחות יותר). מבחינת יחס של מחיר לזמן טיסה מדובר בכרטיס מצוין.

BA ATH-CPT I

טיסות במחלקת כרטוס I – מחלקת הכרטוס המוזלת של מחלקת העסקיםמאפשרות צבירת אוויוס לפי יחס של 150% ממרחק הטיסה. במקרה הזה מדובר במרחק טיסה מצטבר של כ-15,000 מייל ומכאן צבירה כוללת של כ-22,500 אוויוס. במסגרת המבצע הנוכחי הצבירה הזאת תוכפל ובעצם הנוסע ירוויח בונוס של 22,500 אוויוס בשווי ריאלי של 270$ (כ-16.5% מעלות הכרטיס, בנוסף לצבירה הרגילה וכל בונוס נוסף).

אגב, כרטיס הלוך/חזור מאתונה לקייפטאון במחלקת העסקים יצבור לא פחות מ-480 נקודות סטטוס (Tier Points) כך שכבר בטיסה חזרה ללונדון יושג סטטוס ברונזה במועדון ובתום הנסיעה המרחק לסטטוס סילבר יהיה די קצר (120 נקודות סטטוס נוספות בלבד, לסך כולל של 600 נקודות סטטוס הדרושות לסטטוס). כלומר, בפועל, כבר בטיסה הרביעית בכרטיס יהיה בונוס של 25% בזכות הסטטוס.

לסיכום

מבצע מצוין של מועדון תעופה מוביל והזדמנות לאסוף הרבה נקודות בונוס במהלך החודשים הקרובים. אני שמח שהמבצע הזה חל באופן גורף על כל הטיסות של בריטיש בלי תנאים מיוחדים והגבלות שונות.

אם הזמנתם כרטיס של בריטיש בשבועיים האחרונים מסוכן ישראלי, ואתם מעוניינים להנות מהמבצע, אז שווה לכם לשקול את האפשרות של ביטול ההזמנה (תמורת הקנס הקבוע בחוק הישראלי, במקסימום של 100 ש״ח) והזמנה מחודשת של הכרטיס בהינתן שהמחיר לא השתנה בינתיים.

7 תגובות

  1. עידו

    תודה על העדכון
    האם יש לך דרך למצוא טיסות כמו הדוגמא שנתת מאתונה לקייפ טאון
    שמח להיות גמיש מנמל הטיסה שאני יוצא כאשר נוסע אך טרם מצאתי דרך לאתר טיסות מסוג זה
    המלצות כלשהן ?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אני לא מכיר מנוע חיפוש שמסוגל לבצע חיפושים רחבים כ״כ בצורה אקראית כדי לזהות תעריפים מוזלים. אפשר לנסות עצמאית עם גוגל-פלייטס, לדוגמה, אבל זו קצת עבודת נמלים אם אתה לא יודע בדיוק מה אתה מחפש.

      התעריפים המוזלים האלו בדר״כ מופיעים בכל מיני בלוגים ופורומים. את משתדל לציין את המעניינים ביותר כאן בבלוג, כמו שציינתי את התעריף המדובר מאתונה לקייפטאון, אבל אני נמנע מלהתייחס לתעריפים שיוצאים מאזורים שונים בעולם שמרוחקים מאוד מישראל כי בעיניי זה לא יהיה רלוונטי ל-99% מהקוראים.

      הגב
      • עידו

        תודה רבה
        תוכל לחלוק באיזה פורומים ניתן למצוא מידע שכזה?
        ואם יש עוד קווים כמו אתונה קייפטאון בba שרלוונטיים לישראל אשמח לשמוע

      • Lior @ FlyingOut

        שני אתרי הפורומים הגדולים ביותר הם FlyerTalk ו-InsideFlyer. יש אינספור בלוגים מצוינים באנגלית בתחום הנסיעות ורבים מהם מזכירים תעריפים אטרקטיביים בצורה מסודרת יותר או פחות. אתה יכול לעקוב, למשל, אחר הבלוג Onemileatatime.

        לבריטיש יש גם תעריף מצוין בין אמסטרדם לבנגקוק.

    • Lior @ FlyingOut

      רשימה ארוכה למדי: אטלנטה (ATL), אוסטין (AUS), בולטימור (BWI), בוסטון (BOS), שיקגו (ORD), דאלאס (DFW), דנבר (DEN), פורט לודרדייל (FLL), יוסטון (IAH), לאס וגאס (LAS), לוס אנג׳לס (LAX), מיאמי (MIA), נשוויל (BNA), ניו אורלינס (MSY), ניו יורק (JFK), ניוארק (EWR), אוקלנד (OAK), אורלנדו (MCO), פילדלפיה (PHL), פניקס (PHX), פיטסבורג (PIT), סן דייגו (SAN), סן פרנסיסקו (SFO), סן חוזה (SJC), סיאטל (SEA), טמפה (TPA), וושינגטון (IAD).

      הגב

השאר תגובה