פוסטים קודמים בסדרה:

מבוא: מסביב לעולם בכיוון מערב
מסביב לעולם בכיוון מערב: בדרך לניויורק
מסביב לעולם בכיוון מערב: שבוע במנהטן


הגעתי אל שדה התעופה להגווארדיה (LGA) בשעות הבוקר של יום שני. מבין שלושת שדות התעופה המשרתים את ניויורק (יחס עם JFK ו-EWR) אין ספק ש-LGA הוא הנוח ביותר. למרות שבימים אלו השדה עובר תהליך שדרוג מקיף ובפועל חלקו הגדול נראה ומרגיש כמו אתר בנייה.

דלתא היא חברת התעופה עם הנוכחות הגבוהה ביותר ב-LGA (קרוב ל-40% מתעבורת הנוסעים בשדה) ואחריה אמריקן (קרוב ל-30%). גם יונייטד פעילה בשדה אבל עם חמישה קוים בלבד. היעד הפופולרי ביותר להמראה מ-LGA הוא שיקגו אוה׳רה (ORD) כשיותר מ-1.6 מיליון נוסעים טסו בין השדות האלו בין הקיץ של 2017 לקיץ של 2018 ע״פ נתוני לשכת הסטטיסטיקה של משרד התחבורה האמריקני.

LGA Departures

הזמנת כרטיס הטיסה

התלבטתי עם איזו חברת תעופה לטוס לשיקגו, האם לטוס במחלקת התיירים או במחלקה הראשונה (עסקים) והאם לשלם על הכרטיס בכסף או בנקודות. בכל זאת מדובר בטיסה של כשעתיים וחצי סה״כ.

כרטיסים במחלקת התיירים התחילו ממחיר של כ-100$ וכרטיסים במחלקה הראשונה התחיל ממחיר של כ-210$. כרטיס בונוס דרך המועדון של בריטיש (בטיסות אמריקן) עולה 7,500 אוויוס ו-15,000 אוויוס בהתאמה, בתוספת בערך 5$ במסים בלבד, כך שמדובר במימוש לא אטרקטיבי במיוחד של אוויוס לאור המחירים בכסף (פחות מ-1.5 סנט/אוויוס במימוש).

אחרי התלבטות קלה בחרתי בכרטיס של דלתא במחלקה הראשונה. החלטתי שהנוחות הנוספות שווה את הפרמיה במחיר וכמו כן שטיסה במחלקת התיירים תהיה ׳פארטי פופר׳ רצינית בתוך מסלול מרשים מסביב לעולם שכולו טיסות במחלקות הפרימיום. הטיסה של דלתא גם התאימה מבחינת השעות (בוקר מאוחר).

DL377 Route Map

את הכרטיס, שעלה 212$, הזמנתי באתר FlightHub. המלצתי בעבר על האתר הזה ואני ממשיך להשתמש בו להזמנת כרטיסי טיסה זולים יחסית (כמובן לאחר השוואת מחירים מול אתרים מתחרים). אפשר וכדאי לעבור לאתר דרך אתר הקאשבק האמריקני TCB על מנת להנות מהחזר גבוה יחסית של 15$ לכל כרטיס. כלומר, בפועל, הכרטיס עלה לי רק 197$ לאחר ההחזר. לא זול אבל הוגן מספיק בעיניי.

הכרטיס נרכש כשלושה שבועות לפני מועד הטיסה – וזה, ככלל, הזמן המתאים לרכישת טיסות פנימיות בארה״ב. טיסות בינ״ל מוטב לרכוש מספר חודשים מראש.

DL Flight Booked through FlightHub

הטיסה לשיקגו

בחלק מהטיסות בין ניויורק לשיקגו דלתא מפעילה מטוסי בואינג 717. זהו דגם ׳נדיר׳ יחסית ומטוסים מדגם זה משרתים בצי של חמש חברות תעופה בלבד בעולםכשרובם בצי של דלתא. מבחינתי זו הייתה הזדמנות נהדרת לטוס במטוס הקטן הזה על אף שכבר הזדמן לי פעם אחת בעבר לטוס בו (בטיסה של הוואיאן איירליינס בין האיים בהוואי). במטוס של דלתא יש 110 מושבים שמתוכם 98 מושבים במחלקת התיירים בקונפיגרציה ייחודית של חמישה מושבים בשורה. 20 מבין המושבים האלו מוגדרים ׳קומפורט׳ ומציעים מרווח רגליים מוגדל. שימו לב במפת המושבים למושב 20B.

מתוך אתר דלתא:

Delta Boeing 717 Specs

Delta Boeing 717 Seatmap

הטיסה עברה בנעימים והשירות של הצוות היה מעל המצופה. אני סה״כ מחזיק בדעה שמבין שלושת חברות התעופה הגדולות בארה״ב, דלתא היא הטובה ביותר במובנים של צי המטוסים, עמידה בלו״ז ושירות בטיסה. דלתא אפילו מפעילה את מחלקת העסקים הטובה ביותר בצפוןאמריקה אבל לבינתיים רק במטוסים נבחרים ובקוים נבחרים.

בטיסה הזאת ישב לידי בחור מבוגר שלא הפסיק לדבר בטלפון עד שניות לפני שהמטוס התנתק מהקרקע ואח״כ עבד במשך כל הטיסה כשהוא מחובר לאינטרנט האלחוטי (ולשמחתי לא ניסה לנהל שיחות VOIP) בזמן הטיסה). מקרה קלאסי של נוסע תכוף בעוד יום עבודה שיגרתי, אני מניח.

נחיתה באוה׳רה (ORD)

אין לי חיבה כלשהי לשדה התעופה הזה למרות שבמובנים מסוימים הוא שדה תעופה מרשים מאוד כך שכל חובב תעופה צריך להכיר אותו. אבל הוא לא מודרני, לא כ״כ נוח להתמצאות, אין בו טרקלינים איכותיים והוא מקושר לעיר רק באמצעות רכבת איטית למדי ולא נעימה במיוחד.

את שיקגו משרת שדה תעופה נוסף, מידוואי (MDW), שהוא קרוב יותר לעיר אך קטן משמעותית. מידוואי הוא כעקרון שדה תעופה בינ״ל אבל לא מקבל טיסות מחוץ לצפון-אמריקה.

MDW Airport from Above

?! Midway International Airport – How Cool is That

תוך כדי היציאה מהשדה הזמנתי רכב של אובר. בשיקגו, ובפרט בין השדה לעיר, שירותי ההסעות יכולים להיות מעט יקרים ולכן אובר זו אפשרות מובילה. נסיעה של בלאקליין, לדוגמה, הייתה עולה לי בסביבות 100$ בעוד נסיעה של אובר (UberX) עולה בין 35$ ל-45$ בדר״כ. על הנסיעה באותו יום שילמתי 39$ כי היו מעט פקקים בדרך לעיר.

ORD to Swissotel Chicago UberX Ride

המלון: Swissotel Chicago

לאתר המלון לחצו כאן.

כבר שנים שאני רוצה לנסות את המלון הזה כי הוא נהנה ממוניטין טוב ומיקום נוח. באופן כללי רשת סוויסוטל נחשבת לרשת יוקרתית למדי ובפרט לאור אחיותיה הרשתות רפאלס ופיירמונט (שגם לה יש מלון בשיקגו ואותו כבר הספקתי לנסות). כיום שלושת הרשתות האלו שייכות לקבוצת אקור הצרפתית שרכשה אותן לאחרונה כדי לחזק משמעותית את פורפוליו מלונות היוקרה שלה.

המלון של רשת סוויסוטל נחשב לאחד המובילים בשיקגו ובימים כתיקונם דורש מעל 250$/לילה עבור חדר מקטגוריית הבסיס. בעיניי זה מעט מוגזם, כי לא מדובר במלון יוקרה ברמה של הלנגהאם או הפארק הייאט, ואולי זאת הסיבה שלא יצא לי להתארח בו עד הקיץ האחרון.

Swissotel Chicago

(א) ההזמנה

כתבתי פוסט על סיפור הזמנת שני הלילות במלון.

המחיר באתר המלון היה 597$ אך אני ביצעתי את ההזמנה באתר Club1Hotels שבו מצאתי מחיר נמוך משמעותית של 265$ בלבד (כ-55% חיסכון!). אם לא די בכך, כדי להוסיף כיף על כיף שילמתי על ההזמנה באמצעות תוויקנייה שהיו לי בחשבון שאותם רכשתי באוקטובר הקודם ב-20% הנחה. כלומר, בפועל, שילמתי כ-212$ בלבד על שני לילות בשיקגו.

(ב) הצ׳קאין

מכיוון שההזמנה לא הייתה בערוץ ישיר ידעתי שלא לצפות להטבות כלשהן ובטח שלא לשדרוג החדר. זה כמעט מוזר בשבילי להיכנס למלון של רשת שאין לי סטטוס גבוה במועדון הלקוחות שלה. בארה״ב זה די שיגרתי שמלונות מציעים אפשרויות שדרוג בכסף בצ׳קאין ולכן שאלתי על ההצעות הקיימות אבל לצערי הן לא היו אטרקטיביות מספיק אז ויתרתי.

קיבלתי חדר פינתי נחמד עם נוף לנהר. בהחלט מספק. החדר היה מרווח, נקי ונוח. אם זו דוגמה לכלל החדרים במלון הזה אז המצב טוב מאוד.

Swissotel Chicago - Room View

Swissotel Chicago – View from the Room

(ג) השהייה

לא היו לי תלונות אבל גם לא התרשמתי בצורה מיוחדת מהמלון ו/או מהשירות. זו בגדול אמירה חיובית על המלון כך שלא הייתי מהסס לחזור אליו לביקור נוסף.

המיקום של המלון נוח מאוד לתיירים והוא במרחק הליכה קצרה מהפארק ומאתרים מעניינים אחרים שכדאי לבקר בהם בשיקגו. אני ניצלתי את הזמן בעיקר לשוטטות באזור ריבר נורת׳ בחיפוש אחר מקומות בילוי חדשים אבל גם הסתובבתי קצת באזור הלופ שאני מכיר ואוהב.

המלון גדול למדי ומשמש גם לכנסים ואירועים. לכן אלו שמגיעים במהלך השבוע ירצו אולי לבדוק מראש עם המלון האם הם צריכים לצפות לעומס חריג כלשהו. לשמחתי זה לא היה המצב והעומס בלובי היה סביר לאורך שעות היום והלילה.

Swissotel Chicago - Lobby

Swissotel Chicago – Lobby

לעזוב את שיקגו

הטיסה הבאה שלי, משיקגו להונגקונג במחלקה הראשונה של קתאי, המריאה בצהריי יום שלישי משדה התעופה אוה׳רה (ORD).

בדרך לשדה החלטתי להתפנק והזמנתי רכב של בלאקליין. המחיר של הנסיעה היה 85$ (זול יותר לנסוע עם בלאקליין מהעיר לשדה מאשר מהשדה לעיר) אבל בזכות קופון של 25$ שהיה לי יכלתי להוריד את המחיר ל-60$ בלבד מה שנראה כמו מחיר הוגן ביחס לחלופה שהיא נסיעת אובר (כ-40$, פחות או יותר).

לשמחתי אסף אותי נהג נחמד מאוד עם רכב מדגם מתקדם של מרצדס שככל הנראה נכלל בצי הרכבים של השירות הבכיר יותר, פירסט, אבל באותו היום לקח גם נסיעות של השירות הבסיסי. לא רק שהרכב עצמו היה נוח בצורה בלתי רגילה אלא גם הנהג התגלה כבחור נחמד במיוחד שעובד עם בלאקליין כבר מספר שנים ובעצם היה אחד מהנהגים הראשונים של בלאקליין בשיקגו. שוחחנו במשך כל הנסיעה על היתרונות של בלאקליין וקיבלתי ממנו רשמים מצוינים על החברה ׳מהצד של הנהג׳.

אני לקוח מרוצה של בלאקליין וממשיך להשתמש בשירותי החברה בכל הזדמנות שבה המחירים הם תחרותיים מספיק לחלופות בשוק. אם טרם פתחתם חשבון של בלאקליין ואתם מעוניינים לנסות את השירות בפעם הראשונה אז השתמשו בקוד ״V93T48FL״ בעת ביצוע ההזמנה (במסך התשלום) ותהנו מ-20% הנחה על הנסיעה הראשונה!

לסיכום

עוד ביקור מצוין בעיר שאני כ״כ אוהב.

סה״כ שילמתי כ-500$ עבור טיסה של שעתיים וחצי במחלקה ראשונה, נסיעות הלוך/חזור משדה לעיר ושני לילות במלון יוקרתי למדי במרכז העיר. עסקה טובה? לדעתי כן, ואפילו צברתי קצת נקודות מכל זה.

אני ממשיך להמליץ על אתר ההזמנות FlightHub, על אתר הקאשבק TopCashBack, על דלתא כחברת תעופה, על אתר ההזמנות Club1Hotels שממשיך להציע שירות נהדר לקוראיי הבלוג ומחירים נמוכים למלונות איכותיים ברחבי העולם וכמובן גם על בלאקליין.

בפרק הבא בסדרת הפוסטים: על הטיסות שהביאו אותי לטוקיו וביניהן הטיסה במחלקה הראשונה של קתאי משיקגו להונגקונג.

9 תגובות

    • Lior @ FlyingOut

      זו עיר נעימה מאוד בעיניי. גדולה, אבל לא עמוסה באנשים כמו ניו-יורק נגיד. אבל יש סיבות נוספות:

      (1) הארכיטקטורה יוצאת מן הכלל. ממש לונה פארק לאדריכלים (ואני לא אדריכל). זה יוצר יופי עירוני שקשה להתחרות איתו.

      (2) מרכז העיר, נגיד בין מגדל המים לקצה הלופ, הוא יחסית קטן. נגיד הליכה רצופה של שעה מקצה לקצה. זה כלום ביחס למנהטן, סן-פרן, טוקיו או אפילו פריס. עבור התייר הממוצע זה נוח במיוחד כי זה מרכז את כל האטרקציות ואם המלון נמצא במיקום מספיק טוב אז הכל במרחק הליכה (בהינתן מז״א טוב מספיק).

      (3) יש אינספור אטרקציות בעיר למבקרים בכל הגילאים. אפשר בקלות להעביר שבוע בשיקגו עם משפחה, נגיד.

      (4) זו עיר עם המון חיים תרבותיים. מסעדות טרנדיות, הופעות חיות, מועדוני גאז׳, מופעי סטנדאפ, הצגות תאטרון, מוזיאונים… הכל. היא כמו האחות הקטנה של ניו-יורק במובן הזה, ויש שיגידו שלפעמים עולה על אחותה הגדולה (אבל, ריאלית, ניו-יורק היא עדיין בליגה משלה).

      (5) שוק מלונות מרשים מאוד עם מחירים נוחים מאוד ביחס לערים גדולות אחרות. זו לא סיבה בפני עצמה לבקר בעיר אבל זה גם יתרון.

      – – –

      אני יכול להמשיך עם היתרונות של שיקגו אבל בשורה התחתונה מדובר בעיר עם יופי עירוני עוצר נשימה שפשוט נעים לי וכיף לי להסתובב בה.

      הגב
      • דודי

        נורא מעניין.לא חשבתי עליה כך.
        היא מזכירה איזו עיר אירופאית?

      • Lior @ FlyingOut

        הממ… לא ממש. יש לה אופי די ייחודי ובאופן כללי ערים אירופיות לא מאופיינות בגורדי שחקים כמו ערים בארה״ב.

  1. סמדר

    היי,
    גם בעני שיקגו עיר יפיפיה. ואמריקאית מאוד בניגוד לניו יורק. בשיקגו רואים בבוקר את נחיל האנשים בדרך לעבודה בלופ מה שתמיד אהבתי לראות גרתי שם לפני שנים וחזרתי לבקר כמה פעמים.
    לדעתי התייר הישראלי לא מכיר אותה בכלל, ונוטה לדלג עליה בטיולים מחוף אל חוף.
    אני נוסעת עוד שבוע וחצי לשם.ודי מתרגשת לחזור.גם אני בחרתי לגור בלופ הדאונטאון של שיקגו
    בהילטון פלאמר האוס ממש דקות הליכה מרוב האטרקציות השגתי מחיר לא רע באתר המלון עצמו.
    עדיין לא הספקתי ליישם את העצות שלך גיליתי אותך ממש בשבוע האחרון.
    התכוונתי לחפש טרקלין אירוח בריקיווק איסלנד שם יש לי עצירה של 19 שעות בחזור כי נראה שהתוכניות שלי לטייל בעיר ישתנו בעקבות מזג האויר הצפוי 0-3 מעלות.
    אם יש לך המלצות כלשהן אשמח לשמוע.
    הגעתי לבלוג ואליך דרך העצות על הפסקות ארוכות בערים.
    תודה סמדר

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      ברוכה הבאה לבלוג!

      שמח שאת אוהבת את שיקגו ומקנא בך שזכית לגור בה לתקופה מסוימת. עיר יפה מאוד. לשאלותיך,

      (א) למיטב ידיעתי בשדה התעופה של רייקיאוויק (KEF) אין טרקלינים מלבד זה של איסלנדאייר (שפתוח רק לנוסעי הפרימיום של החברה). בעצירה של 19 שעות הייתי מחפש מלון ולא טרקלין.

      (ב) אם ההזמנה שלך במלון היא גמישה – כלומר, ניתנת לביטול ללא קנס – אז בדקי את המחירים שוב באתר הזה: http://stay.hilton.com/mvp/

      הגב
      • סמדר

        היי,
        נראה לי שכתבנו יחד אני במייל ואתה כאן.
        הזמנתי מלון באיסלנד בקפלוויק .מקווה שמזג האויר יאפשר גיחה לעיר.
        וגם בשיקגו קרוב לשדה את היום לילה הראשון
        הטיסה דרך WOW והכרטיס משודרג אבדוק אם פרמיום.
        תודה ולילה טוב

  2. אורי ביבי

    הי
    לקחתי את ההמלצה לבלאקליין ומתחרט על כל רגע.

    האשראי שלי נגנב בחול. הזמנה מלפני חודשיים.
    ואז הם מבטלים את ההזמנה יומיים לפני כשאני בחול. במקום לבקש אשראי אחר.

    הקופון שהשתמשתי הלך אז המחיר קפץ

    ואז שוב מייל שצריך להתקשר לאשר הזמנה באותו יום של הטיסה. מתברר שזה טעות במייל

    בקיצור ככ מאכזב ולא אשתמש בשירותיהם לעולם

    אורי

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אוי, אני ממש מצטער לשמוע.

      כנראה שהמערכת שלהם מבצעת בדיקה כלשהי לתקינות/אישור כרטיס האשראי וכאשר התוצאה שלילית מתבצע ביטול אוטומטי של ההזמנה. בהחלט חבל שהם לא יודעים קודם כל לפנות ללקוח במטרה להסדיר את העניין. הייתי מצפה שלפחות יסכימו להקים עבורך מחדש את ההזמנה, לפי המחיר המקורי וכולל הקופון, כדי לפצות את הנוהל הזה. אני ממליץ שתכתוב מייל לשירות הלקוחות עם תיאור המקרה ובתקווה יידע לתת לך פיצוי כלשהו.

      הניסיון שלי עם בלאקליין הוא חיובי מאוד אז אני מקווה שכן תמצא הזדמנות לנסות את השירות פעם נוספת. אשמח לעזור לך עם קופון נוסף כדי שתקבל גם עסקה טובה. פנה אלי במייל אם תרצה.

      הגב

השאר תגובה