אתר הקאשבק Rakuten (לשעבר Ebates) הוא אחד מאתרי הקאשבק עליהם אני ממליץ באופן שיגרתי. בפרט להזמנת מלונות של קבוצת IHG, כשההחזר יכול להגיע עד 15% במסגרת מבצעים. אין לכם עדיין חשבון באתר? לחצו כאן לפתיחת חשבון, וקבלו 10$ במתנה לאחר צבירת החזר ראשון. ההרשמה לאתר באמצעות הקישור הנ״ל מספקת תגמול לבלוג – אז תודה מראש על התמיכה.


בדצמבר נסעתי לוורשה והתארחתי במלון אינטרקון המקומי במשך ארבעה לילות. השהייה הזאת הייתה דרושה לי לשימור סטטוס ספייר במועדון IHG Rewards. בגלל שינוי תעריפים במלון ובגלל שינוי בהצעת הקאשבק באתר Rakuten יצא שביטלתי-והזמנתי את אותה הזמנה שלוש פעמים. כי חשוב לגנן הזמנות. בסופו של תהליך הייתה לי הזמנה בסך 815$ כולל מסים שהוזמנה כשהייתה בתוקף מבצע שהציע 12% החזר (בפועל כ-90$, כי הסכום לפני המסים היה כ-750$).

המעבר לאתר IHG בפעם הרביעית לא נרשם כהלכה בחשבוני. זו בעיה שיגרתית למדי ואפשר לומר שזה כאב הראש הגדול ביותר בהתנהלות עם אתרי קאשבק. הרי למי יש את הכוח ואת הזמן לעקוב אחרי כל מעבר ולוודא שההחזר המובטח יגיע? ומי זוכר בדיוק מה היה גובה ההחזר שהוצע בעת ביצוע ההזמנה? לכן אני ממליץ להשתמש באתרי קאשבק מובילים שלרוב המעקב בהם מתבצע כהלכה. אציין גם ששלוש הפעמים הראשונות שעברתי לאתר IHG וביצעתי הזמנה כן נרשמו כהלכה. אני חושש שריבוי המעברים לאתר IHG בתוך ימים ספורים, וביצוע הזמנה לאותם לילות באותו מלון, אולי הם גרמו למעקב-שגוי אחר העסקה האחרונה שבוצעה.

בשורה התחתונה, אם כן, היה חסר לי החזר של כ-90$. לא סכום מבוטל.

שירות הלקוחות

שלחתי מייל לשירות הלקוחות ב-28 לדצמבר, כשלושה ימים לאחר הצ׳ק-אאוט, בטענה שחסר הרישום בחשבוני. לא ציפיתי לראות את ההחזר בפועל בחשבון תוך זמן כ״כ קצר, אך רציתי שיבדקו מצידם שאכן יש רישום מתאים ושאקבל את ההחזר בהמשך.

למחרת קיבלתי מענה: נתבקשתי להמתין עד ה-5 לפברואר, כי לפעמים עסקאות לא נרשמות מיד ובכל מקרה ההחזר יכול להגיע עד שישה שבועות לאחר הצ׳ק-אאוט. החזרים אכן לא תמיד מידיים ופרק זמן של כחודש וחצי הוא בגדר הסביר, אז התשובה הייתה הגיונית בעיניי.

ב-5 לפברואר ביקשתי עדכון. באותו יום ענו לי שנשלחה שאילתא למלון, כדי לוודא שהעסקה הושלמה וכו׳, ואקבל עדכון בתוך מספר ימים. כבר למחרת, ב-6 לפברואר, קיבלתי מענה: המעבר לאתר IHG נרשם, גם אם לא הופיע בחשבוני, אבל לא הגיע החזר כי המלון זיכה את ההזמנה לטובת מפנה/סוכן אחר. מדובר בטעות במקרה הטוב או רמאות במקרה הרע, כי בוודאות לא עברתי באותם ימים לאתר IHG מאתר קאשבק אחר ולא השתמשתי בקוד סוכן כלשהו או כל הנחה אחרת שיכלה לטרפד את ההחזר. להערכתי הטעות/הרמאות היא בצד של המלון, והרי זה אותו המלון שנתן לי משמעותית פחות נקודות ממה שהיה צריך לתת לאחר השהייה.

אבל היה חלק נוסף למייל האחרון: על אף שהעסקה לא נרשמה לזכותי כהלכה, בהתאם לטענת המלון שהיא נרשמה לזכות מפנה/סוכן אחר, שירות הלקוחות של רקיוטן נתן לי לפנים משורת הדין החזר בסך 100$. פורמלית ההטבה הזאת כפופה לצבירת החזר נוסף כלשהו באתר במהלך שנה קדימה, אבל זה מבחינתי תנאי שאינו תנאי כי אני משתמש פעיל באתר.

לסיכום

הפלוס הקטן הוא שקיבלתי החזר בסך 100$ במקום החזר בסך כ-90$, אבל הפלוס הגדול הוא ששירות הלקוחות של רקיוטן בחר לפצות אותי אפילו שנראה שרקיוטן אינה אשמה בבעיה.

חשוב לחדד שהמענה היה מהיר וידידותי, שלא דרשתי פיצוי כלשהו ושבפועל קיבלתי פתרון יותר מהוגן בלי שהייתי צריך להתווכח. ככה פועל שירות לקוחות שבאמת מעוניין לתת שירות ללקוח, ולצערנו זה לא דבר טריוויאלי.

האם נדרשתם גם אתם לשירות הלקוחות של רקיוטן בעבר? האם קיבלתם מענה חיובי?

4 תגובות

  1. hemedr

    טוב לדעת, אני לרוב עם טופקאשבאק אבל צריך לבדוק גם את רקוטן מדי פעם

    הגב
  2. שמחה

    היה לי איתם חוויה גרועה בהיותם ebaets. הגיע לי החזר! והם כתבו לי שיש לי חשבון מזוייף ולכן לא אוכל לקבל את ההחזר. מאז כמובן עזבתי אותם… כמובן, שזה היה האשמות כוזבות

    הגב
  3. עומר

    הזמנתי דרך אקספדיה 2 חדרים לקרוז. החזר צפוי של 200 דולר לחדר. הם טענו שבהזמנת החדר השני לא עברתי דרך האתר, מה שלא היה נכון. אחרי כמה חודשים קיבלתי תשובה שלילית. מאכזב מאוד מה גם שרואים את ההזמנות הצמודות מבחינת זמן (כמה דקות אחרי…). מעדיף את טופ באופן עקרוני…

    הגב
  4. alon700

    אני מניח שהם יודעים על הבלוג שלך ולכן שווה להם לפצות אותך. לאדם מן הישוב לא יתיחסו באותה מידה. לי הייתה בעיה דומה עם befrugal לסכום לא קטן והם לא פיצו ולא בדקו ולא שום דבר.

    הגב

השאר תגובה