קבוצת הייאט קטנה פי כמה מקבוצות הילטון ומאריוט, מתחרותיה העיקריות, ובהתאם מספר החברים במועדון הלקוחות שלה קטן יותר, אך בעיניי רבים היא מובילה עליהן מבחינות רבות. יש לה פורטפוליו מלונות מרשים, שירות מעולה, מועדון לקוחות אטרקטיבי ומספר הטבות יוצאות דופן.


בפוסט זה לא אסביר בפירוט על קבוצת הייאט או על מועדון World of Hyatt (שבעבר נקרא Gold Passport). אולי אפרסם פוסט מפורט על המועדון, על תקן מדריך למתחילים, כי בעיניי המועדון של הייאט הוא בחירה מצוינת לנוסעים תכופים (אם כי לא לכולם). בפוסט זה אחלוק אתכם חמש סיבות טובות להעדיף את קבוצת הייאט ואת מועדון הלקוחות שלה על פני קבוצות מתחרות ומועדונים מתחרים.

אציין שבעיניי הכדאיות של מועדון WoH הולכת ומשתפרת ככל שחבר המועדון מתקרב לסטטוס הגבוה ביותר – גלובליסט – ולכן המועדון פחות מומלץ לנוסעים מזדמנים המבלים מעט לילות במלונות בכל שנה. כאמירה כללית: אם סטטוס גלובליסט הוא מטרה ריאלית עבורכם, בהתחשב בדפוס הנסיעות הרגיל, אז קבוצת הייאט היא כנראה הבחירה הטובה ביותר. התמורה שתקבלו כנראה תהיה גבוהה יותר מהתמורה שתקבלו מכל סטטוס מקביל במועדון מתחרה.

וכעת, חמש הסיבות:

(1) שדרוג מובטח מראש לסוויטה

בין ההטבות הפופולריות ביותר של מועדוני מלונות היא האפשרות של בעלי סטטוס לקבל שדרוג חינמי לסוויטה. זה נכון בעיקר משום שמרבית הנוסעים העסקיים, וגם הפרטיים, אינם יכולים להרשות לעצמם להזמין סוויטה שמחירה לפעמים כפול ממחירו של חדר מקטגוריית הבסיס. ובכלל, כל אחד אוהב לגלות בצ׳ק-אין שהוא קיבל שדרוג לחדר גדול יותר ויוקרתי יותר.

מועדוני הלקוחות מגבילים בצורה משמעותית את ההטבה הזאת. ככלל השדרוג ניתן רק במעמד הצ׳ק-אין ורק על בסיס מקום פנוי. בפועל מלונות רבים לא משדרגים אפילו כשיש זמינות, חרף בקשות ותלונות של בעלי סטטוס גבוה. מועדוני המלונות מנסים להילחם בתופעה הזאת אבל זה מאתגר לכפות על מלון לשתף פעולה עם הטבה שאינה מובטחת וע״פ התקנון נתונה לשיקול דעתו. כך לדוגמה, ע״פ ניסיוני לפחות, יש סיכוי נמוך מאוד לקבל שדרוג לסוויטה עם סטטוס גולד של הילטון (אבל שכיח לקבל שדרוג לחדר מקטגוריה גבוהה יותר מזו שהוזמנה).

Park Hyatt Chicago

המועדון של מאריוט, Bonvoy, מציע פתרון ייעודי בשם Suite Night Award (או בקיצור SNA). מדובר בשובר-שדרוג התקף ללילה אחד בלבד ויש בכוחו לשדרג חדר מכל קטגוריה לסוויטה. אבל השדרוג מתבצע רק 5 ימים לפני הצ׳ק-אין, ולא בעת ההזמנה, ותלוי בזמינות שמגדיר המלון (ואז למעשה זהו פתרון חלקי בלבד). המועדון מחלק עד עשרה שוברים כאלו בשנה כהטבה אופציונלית – חמישה בהגעה ל-50 לילות וחמישה נוספים בהגעה ל-75 לילות – ומכאן בפועל ניתן להבטיח מראש שדרוג לסוויטה לעשרה לילות בלבד במצטבר. זו הטבה טובה, אך לא מצוינת.

המועדון של הייאט, מנגד, מאפשר לחברי מועדון לקבל שמונה שוברי-שדרוג בשנה (Suite Upgrade Award) – שניים בהגעה ל-50 לילות, שניים בהגעה ל-60 לילות ואחד נוסף בכל 10 לילות נוספים עד 100 לילות סה״כ – אבל בניגוד לשוברים של מאריוט כל שובר של הייאט מאפשר לשדרג  עד 7 לילות רצופים במסגרת שהייה אחת. כלומר, פוטנציאלית ניתן להבטיח מראש שדרוג לסוויטה למקסימום של 56 לילות בשנה! זו הטבה מדהימה, ואפילו אם בפועל היא מנוצלת חלקית בלבד. זאת ועוד – בניגוד לשוברים של מאריוט, באמצעות השוברים של הייאט ניתן להבטיח את השדרוג לסוויטה מרגע ביצוע ההזמנה ואפילו אם השהייה היא שנה קדימה. כל עוד ישנה זמינות של סוויטה בנקודות (Standard Suite, ביגוד ל-Premium Suite) אז השדרוג אפשרי ומבוצע בקלות ע״י שירות הלקוחות.

אי לכך, מועדון World of Hyatt מציע את ההטבה הטובה ביותר בשוק להבטחת סוויטה מראש. בהפרש ניכר, ללא מתחרים. אבל, כאמור, ההטבה הזאת זמינה אך ורק למי שיכול להגיע ל-50 לילות בשנה קלנדרית.

(2) שירות לקוחות פנטסטי

בעשור האחרון התארחתי במלונות של כל הקבוצות הגדולות. החזקתי סטטוס גבוה במרבית מועדוני הלקוחות המובילים. ע״פ ניסיוני, שירות הלקוחות של הייאט הוא משמעותית טוב יותר לעומת כל השאר. המענה מהיר, המידע מדויק והפיצוי במקרה של תקלות הוא נדיב.

שירות הלקוחות ממותג תחת Hyatt Concierge. אני מעדיף לפנות לצוות המדיה החברתית. לצורך כך אני משתמש בטוויטר (ובכלל חשבון הטוויטר שלי משמש אך ורק לפנייה לשירותי לקוחות) אך ניתן לפנות לצוות זה גם דרך המסנג׳ר של פייסבוק. כמו כן, באפליקציה של הייאט ישנה אפשרות לצ׳אט ישיר עם שירות הלקוחות. כמובן ניתן לפנות גם במייל ובטלפון. אלו הערוצים:

שירות הלקוחות יעיל בצורה בלתי רגילה. הם מסוגלים לעזור עם כל פנייה – בקשה למידע, שינוי הזמנה, ביטולים, פנייה למלונות עם שאלות נקודתיות, מימוש נקודות, פיצוי על שהייה לא מוצלחת ועוד ועוד. במקרים מסוימים כדאי לפנות ישירות למלון, ורצוי במייל, אבל בגדול שירות הלקוחות של המועדון אפקטיבי מאוד ונדיר שהוא מפנה לגורם אחר כדי לפתור בעיה.

(3) החזר בסיס גבוה

כל מועדוני המלונות מציעים מבצעים תקופתיים. חלקם טובים יותר מאחרים. כרגע, למשל, המבצע של הייאט הוא הטוב ביותר ומציע צבירת טריפל נקודות מכל שהייה עד סוף פברואר. אך מהי צבירת הבסיס של המועדונים השונים?

  • מועדון IHG Rewards: צבירת הבסיס היא 10 נקודות ל-1$. כלומר, כ-5% החזר על ההוצאה בשקלול ערך הנקודות. בעלי סטטוס ספייר (60 לילות) מקבלים בונוס של 100% ואפקטיבית מגיעים להחזר של 10% על ההוצאה.
    – – –
  • מועדון Hilton Honors: צבירת הבסיס היא 10 נקודות ל-1$. כלומר, כ-5% החזר על ההוצאה בשקלול ערך הנקודות. בעלי סטטוס דיימונד (60 לילות) מקבלים בונוס של 100% ואפקטיבית מגיעים להחזר של 10% על ההוצאה.
    – – –
  • מועדון Marriott Bonvoy: צבירת הבסיס היא 10 נקודות ל-1$. כלומר, כ-7.5% החזר על ההוצאה בשקלול ערך הנקודות. בעלי סטטוס פלטינום (50 לילות) מקבלים בונוס של 50% ואפקטיבית מגיעים להחזר של 10.25% על ההוצאה.
    – – –
  • מועדון Radisson Rewards: צבירת הבסיס היא 20 נקודות ל-1$. כלומר, כ-7% החזר על ההוצאה בשקלול ערך הנקודות. בעלי סטטוס פלטינום (60 לילות) מקבלים בונוס של 75% ואפקטיבית מגיעים להחזר של 12.25% על ההוצאה.
    – – –
  • מועדון World of Hyatt: צבירת הבסיס היא 5 נקודות ל-1$. כלומר, כ-9% החזר על ההוצאה בשקלול ערך הנקודות. בעלי סטטוס גלובליסט (60 לילות) מקבלים בונוס של 30% ואפקטיבית מגיעים להחזר של 12% על ההוצאה.

כלומר, גם לנוסעים מזדמנים וגם לנוסעים תכופים המועדון של הייאט מציע את צבירת הנקודות הטובה ביותר ברמת הבסיס. בתקופה שהוא מציע גם את המבצע התקופתי הטוב ביותר – מדובר בניצחון בנוקאאוט.

(4) תוכנית Prive

כתבתי פוסט מקיף על התוכנית כשהיא הושקה לפני כשנתיים וחצי. בתמצית: בהזמנה דרך סוכנים מועדפים של קבוצת הייאט ניתן לקבל הטבות נוספות בכל שהייה (במלונות מרשתות מסוימות) וגם מבצעים מיוחדים שאינם זמינים לקהל הרחב. הזמנה דרך סוכנים אלו היא כמובן הזמנה ישירה לכל דבר ועניין ואינה דומה להזמנה של סוכנים רגילים. תוכנית Prive היא מעין ׳וירטואוזו פרטי׳ לקבוצת הייאט, אם תרצו.

> אני מכיר רק סוכן Prive ישראלי אחד, ואתם מוזמנים לפנות אליו במייל: israel@tripanda.co.il

תוכנית כאלו קיימות גם בקבוצות ורשתות מלונות אחרות. קבוצת מאריוט מפעילה את תוכניות Stars ו-Luminous, קבוצת IHG מפעילה את תוכניות Luxury Collection ו-Lifestyle Collection, וכמו כן רשתות יוקרה כמו פור-סיזנס, שנגרי-לה, פנינסולה ומנדרין אוריינטל מפעילות כל אחת תוכנית משלה לסוכנים המועדפים שלהן. הזמנה דרך אחת התוכניות האלו מבטיחה בדר״כ סל של הטבות כמו שדרוג לחדר, ארוחת בוקר זוגית בחינם, צ׳ק-אאוט מאוחר וקרדיט לשימוש במלון (נהוג לתת 100$ לשהייה).

את תוכנית Prive של הייאט מייחדת הטבה אחת: שדרוג מובטח מראש לחדר שאמור להתבצע ע״י המלון בתוך 24 שעות מרגע ההזמנה (ולא משנה כמה מוקדמת היא). כלומר, ההטבה הזאת מאפשרת ללקוח לדעת ברמת וודאות גבוהה בדיוק איזה חדר או סוויטה הוא ייקבל עוד לפני שביצע את ההזמנה בפועל באמצעות הסוכן המועדף. בעיניי מדובר בהטבה משמעותית מאוד ולא ידוע לי שהיא קיימת בתוכנית אחרת בשוק.

Park Hyatt Mendoza

(5) הטבה מיוחדת: Guest of Honor

ההטבה הזאת ייחודית מאוד ושמורה רק לבעלי סטטוס גלובליסט (וגם כאלו שלא הגיעו לסטטוס בצבירת 60 לילות). אבל היא מעצם קיומה מהווה יתרון גדול למועדון כולו.

מהי ההטבה?

בעלי סטטוס גלובליסט יכולים להזמין לילות-בונוס עבור אחרים והטבת GoH מבטיחה כי אותם אורחים ייהנו מכל ההטבות של הסטטוס כאילו הם עצמם מחזיקים בו. כלומר, האורחים יקבלו שדרוג לחדר (כולל סוויטה אם זמינה), ארוחת בוקר בחינם, כניסה לטרקלין של המלון, צ׳ק-אין מוקדם וצ׳ק-אאוט מאוחר, מתנת הגעה ועוד ועוד. זוהי הטבה ייחודית שאין לה אח ורע בשוק. כמובן שגם מועדוני מלונות אחרים מאפשרים לחברי מועדון להזמין לילות-בונוס עבור אחרים אבל הם לא מבטיחים כי האורחים שלהם יהנו מסל הטבות כזה או אחר (ולמעשה לרוב מוגדר בדיוק ההפך).

Hyatt Regency Kathmandu

הטבת GoH, בעצם, מאפשרת לבעלי סטטוס גלובליסט להשתמש בנקודות שלהם עבור חברים, קולגות ובני משפחה (כל אחד בעצם) ולהבטיח שהאורחים שלהם ייהנו משהייה משודרגת מאוד עם הטבות משמעותיות. בעייניי השימוש בנקודות כדי להיטיב עם אלו הקרובים לנו ביותר הוא אולי השימוש הטוב ביותר שקייים – ולכן ההטבה הזאת כ״כ משמעותית. חשוב להדגיש שהטבה זו בעצם מנטרלת את שיקול דעתו של כל מלון וכופה עליו להציע לאורחים סל הטבות כאילו הם עצמם בעלי סטטוס גלובליסט.

ההטבה שימושית במיוחד כשנוסעים לטיול משפחתי וזקוקים למספר חדרים במקביל או כאשר נוסעים עם קולגות ורוצים להבטיח את הטבות הסטטוס לכל החדרים באותה שהייה. בפועל רוב המלונות יציעו הטבות עודפות גם לחדרים נוספים מעבר לחדר בו שוהה בעל סטטוס גלובליסט, כי רמת השירות במלונות הייאט גבוהה מהממוצע בשוק, אבל הטבת GoH מאפשרת להבטיח את זה בלי צורך לקוות לטוב.

לסיכום

קבוצת הייאט קטנה יחסית למתחרותיה העיקריות (בסדר גודל) אבל במובנים רבים היא טובה מהן משמעותית ולכן ראויה לתשומת ליבם של נוסעים תכופים. אבל – וזה אבל גדול – לקבוצה יש חתימה נמוכה יחסית מחוץ לארה״ב וביעדים רבים ההיצע של הקבוצה פשוט לא קיים אבל שהוא בינוני בלבד. אבל נוסעים תכופים המגיעים לרוב ליעדים בהם יש לקבוצה נוכחות מספקת ומסוגלים להשיג סטטוס גלובליסט – מועדון WoH הוא אופציה מצוינת.

לסיום אציין שב-2021 מועדון WoH יוריד ב-50% את דרישות הסף להשגת סטטוס גבוה. כלומר חברי מועדון יצרכו לצבור רק 30 לילות או 50,000 נקודות בסיס על מנת להשיג סטטוס גלובליסט. מדובר בשינוי מדהים, ועל צעד דומה הודיע גם המועדון של הילטון לאחרונה. כמו כן – המבצע התקופתי, המבטיח בונוס של 200% על צבירת הבסיס, יימשך עד סוף פברואר במקום עד סוף דצמבר. לגבי אלו ארחיב בהזדמנות אחרת.

2 תגובות

השאר תגובה