ברשותכם אתחיל מהשורה התחתונה. בבסיס הפוסט הזה עומדות מספר טענות שהן בעצם אחת:

  • במקרים רבים, ואולי ברוב המקרים, ניתן למצוא אצל הסוכנים הנכונים ואתרי ההזמנות הנכונים תעריף נמוך יותר מהתעריף באתר המלון. זה נכון בעיקר למלונות מרשתות בינ״ל אבל לא רק. זה כמובן לא נכון בכל המקרים.
    – – –
  • בבחינת התעריפים השונים יש לקחת בחשבון את כל המשתנים שיש להם או יכול להיות להם ערך ממשי (כספי או אחר). הכוונה להטבות, נקודות, קרדיט לסטטוס, קאשבק ועוד. חשוב לזכור ש״לא כל הזמנה תאפשר צבירת נקודות וקרדיט לסטטוס במועדון הלקוחות של המלון״ (רוצה לומר: ברוב המקרים הזמנה דרך סוכן לא תאפשר צבירת נקודות וכיוצ״ב).
    – – –
  • בגלל שאותם משתנים לעיל יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה שונה בין לקוחות שונים (לדוגמה: לקוח בעל סטטוס גבוה שמקבל הטבות רבות יותר) הרי שבמקרים מסוימים ייתכן שלקוח אחד יעדיף הזמנה ישירה ולקוח אחר יעדיף הזמנה דרך סוכן אפילו כאשר שניהם רואים את אותם תעריפים בדיוק.

לחלק מהדברים האלו התייחסתי במאמר ״איך אני מחפש ומזמין חדרים במלונות״ (אוגוסט 2016).

סופ״ש בברקלי

לביקור הקרוב בניו-יורק בחרתי במלון InterContinental Barclay New-York.

דרוש לי חדר עם שתי מיטות. למלון יש מגוון קטגוריות חדרים (עם הבדלים די זניחים, או לפחות כך זה נראה) אבל רק בשתי קטגוריות מוצעים חדרים עם שתי מיטות. החדר שאני רוצה, בפועל, נקרא ״Deluxe Double״ והוא נחשב קטגוריה אחת מעל ״Deluxe King״. שניהם עם מפרט דומה אבל יש יתרון גודל מסוים לראשון ולכן הוא מעט יקר יותר (דולרים בודדים ללילה… אבל טכנית נחשב לשדרוג).

בדקתי את התעריפים באתר המלון, באתר וירטואוזו, באתר Club1Hotels, באתר LMT וגם פניתי לפחות לשני סוכנים שאני מכיר ויודע שיש להם גישה לתעריפים מוזלים בדר״כ.

(1) התעריף הזול ביותר

מוריס, קורא וותיק של הבלוג וסוכן נסיעות מוכשר, מצא תעריף אטרקטיבי של 610$ בלבד לשלושה לילות. אפילו עם ביטול-חינמי עד 72 שעות לפני הצ׳ק-אין. הוא אפילו הצליח לנצח את התעריף הזול ביותר של אתר Club1Hotels (ואפילו תחת הנחה של 10% נוספים). אתם יכולים ליצור קשר עם מוריס במייל: morris@bighorizonstravel.com

הזמנה כזאת, בהיותה לא-ישירה, תמנע ממני כמעט בוודאות להנות מהטבות רבות להן אני זכאי כחבר בתוכנית אמבסדור של רשת אינטרקונטיננטל (וכבעל סטטוס ספייר במועדון IHG Rewards, מה שלא מבטיח יותר מדי בשהייה במלון של הרשת אבל כן מבטיח כפל נקודות בצבירה). מאידך, הזמנה כזראת תפטור אותי מלשלם היטל-נופש שערורייתי שהברקלי גובה, כמו מלונות רבים אחרים בניו-יורק, למורת רוחם של רוב האורחים.

במילים אחרות: ההזמנה הזאת תעלה לי 610$ בלבד אבל לא תעניק לי שום דבר מעבר למה שמופיע בה.

ראוי לציין שלטובת השהייה הזאת אין לי באמת צורך ברוב המוחלט של ההטבות להן אני זכאי כדוגמת שדרוג לחדר, צ׳ק-אאוט מאוחר, מתנת הגעה ועוד. אני פשוט רוצה את החדר המסוים ואינטרנט אלחוטי.

(2) התעריף באתר המלון

כדי לוודא שאקבל את החדר הנכון פניתי למלון במייל וביקשתי לדעת מהי מדיניות השדרוגים עבור חברי תוכנית אמבסדור. נענתי, כצפוי, שאם אזמין חדר ״Deluxe King״ אשודרג לחדר ״Deluxe Double״ (או לחדר ״Premier King״ אם אעדיף מיטה אחת).

התעריף הזול ביותר באתר המלון נקרא ״Stay Longer and Save״. התעריף הזה תקף רק להזמנות של שלושה לילות ומעלה כשנדרש תשלום מראש וללא אפשרות ביטול ללילה הראשון בהזמנה. כלומר, מדובר בתעריף חצי-גמיש. זאת ועוד, משום שמדובר בהזמנה ישירה באתר המלון מתווסף גם היטל-נופש בעלות של 30$/יום לפני מס. לא ניתן לוותר על היטל-הנופש. המחיר הכולל להזמנה, תחת התעריף הנ״ל, הוא 770$ כולל כל המסים.

למי שלא מכיר: בעבר הלא-רחוק רק מלונות בלאס-וגאס ובמספר מצומצם של יעדים תיירותיים נהגו לגבות היטל-נופש (Resort Fee) שכביכול הבטיח סל של ׳שירותים עודפים׳ לאורחים כמו גישה לאינטרנט אלחוטי, שיחות טלפון מקומיות, חנייה ועוד. כמובן שלא מדובר בכלי שמיטיב עם האורחים אלא בכלי שמאפשר למלונות לשלוט טוב יותר על ההכנסות שלהם. בדומה להיטל-הדלק שגובות חברות התעופה. אלא שבשנים האחרונות החלו גם מלונות במספר ערים גדולות בארה״ב לאמץ את השיטה וכעת כמה עשרות מלונות בניו-יורק דורשים היטל-נופש מאורחיהם בצורה מציקה מאוד. אני לא מכיר דרך להימנע מתשלום ההיטל הזה במידה ומדובר בהזמנה ישירה. מה נותן הברקלי במסגרת סל השירותים לו? את זה:



Daily Destination Fee of $34.43 allows our guests to enjoy $25 Food & Beverage Credit per day, $15 Laundry/Dry Cleaning Credit per day, Premium High-Speed Internet Service, Free Local & International Calls, VIP Passes for discounts at Bloomingdales and The Shops at Columbus Circle at Time Warner Center

להצדיק את הפרמיה

כאמור, התעריף הזול ביותר הוא 610$ בעוד התעריף באתר המלון, שיבטיח לי את אותו החדר, הוא 770$. מדובר בפער לא מבוטל של כ-160$ לשלושה לילות המהווים פרמיה של בערך 25% במחיר.

מה אקבל בהזמנה ישירה? האם אקבל מספיק כדי להצדיק את הפרמיה?

  1. הזמנה ישירה מאפשרת שימוש באתרי קאשבק. לשמחתי אתר Ebates מציע נכון להיום החזר נדיב של 12% עבור הזמנות במלונות קבוצת IHG (מתעריף הבסיס בלבד, לא מסך ההזמנה!). זה איפשר לי להבטיח מההזמנה הנ״ל החזר של כמעט 70$ כנגזרת מתעריף בסיס של קרוב ל-580$. אם אין לכם עדיין חשבון באתר – תוכלו להירשם באמצעות הקישור של הבלוג ולהנות מבונוס של 10$. לחצו כאן.
    – – –
  2. הזמנה ישירה מבטיחה לי צבירת נקודות במועדון IHG Rewards. תעריף בסיס של קרוב ל-580$ פרושו צבירה של כ-5800 נקודות בסיס ו-5800 נקודות בונוס לאור הסטטוס שלי במועדון. סה״כ אצבור כ-11,600 נקודות בעלות ערך ריאלי של קרוב ל-60$.
    – – –
  3. לסל ההטבות של היטל-הנופש יש בכל זאת ערך כספי. בין השאר כוונתי לקרדיט יומי בסך 25$ לשימוש במלון (אפקטיבית שני משקאות בבר ביום) וקרדיט יומי נוסף בסך 15$ לכביסה (אפקטיבית פריט אחד ביום). ערך-המדף של שתי ההטבות האחרונות הוא 120$ אבל כמובן שזהו לא ערך ריאלי כי מעטים האורחים שבאמת ישתמשו בהטבות האלו במלואן. אז נניח שערכן הריאלי הוא כשליש מערך-המדף, אם נניח שלפחות הקרדיט היומי ינוצל בחלקו. לצורך העניין נגיד שמדובר בהטבה בשווי 40$ סה״כ.

אפשר למנות יתרונות נוספים להזמנה ישירה, כמו הקרדיט לסטטוס, אבל לצורך העניין נסכים שלשלושת היתרונות לעיל יש את הערך הכספי הישיר הגבוה ביותר. אם נסכם אותם, במקרה הנידון, הרי שיש להם ערך מצרפי ריאלי של כ-170$. כלומר, כ-10$ יותר מאשר הפרמיה בין המחיר המוזל של הסוכן למחיר באתר המלון. מעניין.

לסיכום

הפעם בחרתי בהזמנה ישירה. אומנם תג-המחיר שלה גבוה יותר – 770$ לשלושה לילות – אבל בפועל אני מבין את הערך הנוסף שאני מקבל רק בגלל שמדובר בהזמנה ישירה. ערך שהופך את ההזמנה הישירה לכדאית ביותר גם מבחינה כלכלית.

אגב, ראוי לציין שהברקלי הוא מלון של וירטואוזו ולכן מוטב לבדוק את המחיר גם בערוץ הזמנה זה (כאן). אחת ההטבות של הזמנה דרך וירטואוזו היא כניסה חופשית לטרקלין של המלון – ומדובר בהטבה יקרה מאוד לאור המחירים באתר המלון. אלא שע״פ התנאים של וירטואוזו לא ניתן להזמין בתעריף תקף חדר מקטגוריות החדרים הנמוכות ביותר וחובה להשתמש בתעריף הגמיש הרגיל – כך שברוב המקרים הזמנה דרך וירטואוזו, במלון המסוים הזה, אינה משתלמת. אלא אם כוונתכם במקור הייתה להזמין חדר בתעריף המקנה כניסה לטרקלין, ואז ההטבה של וירטואוזו יכולה לחסוך לא מעט.

8 תגובות

  1. שי

    ליאור, האם זה נכון שהחל מהיום קתאי תפעיל טיסה יומית?

    הגב
  2. אריה

    פוסט מעולה ומחכים!

    משום מה, מציקה לי עצם ההתיחסות ל'מתנת הגעה' בביקורות של מלונות בפלטפורמות שונות; יש סטטוסים שמזכים את האורח ב'מתנת הגעה'.
    במקרים רבים ה'מתנה' היא בקבוק מים. כלומר, בזבז אצלנו $770 ותקבל בקבוק מים ששווה 5 ש"ח כהבעת הוקרה לסטטוס הגבוה שלך. נשמע לי ממש מגוחך. או שזה רק אני?

    הגב
    • דן

      הכי הזוי שהיה לי זה לקבל שקית של קפסולות נספרסו למכונת הקפה בחדר כהטבה, שכן המלון גבה 2€ לקפסולה… בקבוק מים זה מעליב

      הגב
    • חן

      הטבת מתנה הכוונה היא, פירות או שוקולדים, דברים כאלה. אני למשל קיבלתי בנוסף ביפן תה מיוחד (מעבר לתה הרגיל שלהם).
      בסטטוס של ליאור, בקבוקי המים הינם פריטים רגילים שתמיד היו.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה היה אזכור אגבי. לא נתתי ערך כספי למתנת ההגעה, כפי ששמת לב. אני כמובן מסכים איתך. מתנת ההגעה היא סתם דרך נוספת של המלון לגרום לאורח להרגיש יותר ׳בבית׳ אבל הלקוח הממוצע לא יסכים לשלם אפילו 1$ יותר כדי להבטיח שייקבל אותה.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאוד התקשתי למצוא לאורך כל הכתבה באיזה מלון מדובר…

    הגב

השאר תגובה