הפרקים הקודמים בסדרת הפוסטים:

חופשה במזרח הרחוק, פרק 1: מבוא
חופשה במזרח הרחוק, פרק 2: הטיסה לבודפשט
חופשה במזרח הרחוק, פרק 3: בלאקליין

חופשה המזרח הרחוק, פרק 4: ריץ קרלטון
חופשה במזרח הרחוק, פרק 5: פינאייר


באופן כללי אני מעדיף שלא להזמין אובר לאיסוף משדות תעופה. זאת משום שברוב השדות אין נקודת איסוף מוגדרת והנהגים נוטים להתקשר מיד לנוסעים על מנת לתאם נקודת איסוף. אני מעוניין להימנע מהצורך הזה בתיאום שיכול להיות יקר בזמן. מה גם שאני בדר״כ רוכש חבילת גלישה בלבד בנסיעה לחו״ל כך שכל שיחה נכנסת עולה כמה ש״ח לדקה.

בחלק מהשדות דווקא יש נקודת איסוף מוגדרת. למעשה, יש שדות שהלכו צעד אחד קדימה ודאגו לשלט את הדרך לנקודת האיסוף שהם הגדירו מה שהופך את התהליך לנוח מאוד.

Uber Boston Airport 2

Uber Pick-Up Point – Boston Airport

מהשדה של בנגקוק למרכז העיר

אם נחתתם בשדה הבינ״ל של בנגקוק, סוברנבומי, וברצונכם להגיע למרכז העיר אז תשמחו לגלות שיש לכם מספר אפשרויות נוחות למדי ולא יקרות.

האפשרות הראשונה היא לנסוע ברכבת. הנסיעה עולה סה״כ 45 באט אבל כמעט בטוח שתצטרכו לפחות החלפה אחת עד ליעד שלכם. הרכבת מהשדה מגיעה גם לתחנות של ה-MRT וגם לתחנות של ה-BTS (שתי מערכות הרכבות הפועלות בבנגקוק). הרכבת פועלת בין 6:00 בבוקר ל-23:59 בערב. הנסיעה אורכת בסביבות חצי שעה מהשדה למרכז העיר אבל אז, כאמור, יש צורך לנסוע ברכבת נוספת עד היעד.

Bangkok Train to the City

האפשרות השניה היא לקחת מונית מקומית. זו אפשרות טובה סה״כ כי בשדה פועלת תחנת מוניות מסודרת להפליא והסיכוי לרמאות הוא נמוך. נסיעה מהשדה למרכז העיר אינה במחיר קבוע מראש והיא אמורה לעלות בין 350 ל-500 באט כתלות במסלול הנסיעה ובפקקים בדרך. זו האפשרות שבה בוחרים רוב התיירים בבנגקוק וזו ברירת מחדל מצוינת בהתחשב במחיר ובנוחות.

Taxi Stand at BKK Airport

האפשרות השלישית היא להזמין איסוף מראש. המחיר המקובל לאיסוף כזה הוא 1,000 באט ורוב החברות מציעות רכבי סדאן שהם נוחים לפחות כמו מונית מקומית (ובמקרים רבים נוחים הרבה יותר). את השירות הזה ניתן גם לרכוש ישירות בשדה לאחר הנחיתהובעצם זו הצעה לשלם פי שתיים ממחיר של מונית מקומית, או אפילו פי שלוש, אבל לקבל רכב יוקרתי יותר ושירות טוב יותר. לשיקולכם.

האפשרות הרביעית היאכן, ניחשתם נכון, אובר.

הזמנו אובר לשדה

מכיוון שלנטע היה סים מקומיואני הרי תמיד מצפה לקבל טלפון מהנהג באיסוף משדה תעופההחלטנו להשתמש בחשבון שלה כדי להזמין את הנסיעה.

הזמנו רכב משירות UberX. בתהליך ההזמנה התבקשו לבחור מול איזה שער של הטרמינל הנהג יאסוף אותנו. כמה נוח. בחרנו את השער שלידו עמדנו באותו רגע ולאחר ההזמנה האפליקציה הנחתה אותנו בדיוק לאן ללכת. הנהג היה במרחק דקות בודדות. אובר מציעה תעריף נסיעה קבוע מהשדה למרכז העיר (גבוה יותר בכיוון ההפוך) ולנסיעות מוגדרות אחרות.

Uber Bangkok Flat Fares

באופן לא מפתיע בכלל הנהג בכל זאת התקשר. אני לא מבין למה זה קורהמה, הנהגים חושבים שהנוסעים בוחרים בטעות נקודת איסוף אחת ומחכים באחרת? ההגיון אומר שהנהג צריך לנסוע ישר לנקודת האיסוף שמוצגת לו ולהתקשר לנוסע רק במידה והוא לא מצא אותו שם. בכל מקרה, נטע ענתה לשיחה והנהג עדכן שהוא בדרך (כאילו שאנחנו לא יכולים לראות את זה באפליקציה שבה השתמשנו רק לפני דקה כדי להזמין את הנסיעה…).

החדשות הטובות הן שהגיע רכב מצוין והנהג היה אדיב. הנסיעה למרכז העיר, אם כן, עברה בכיף.

החדשות הטובות יותר הן שמחיר הנסיעה היה בסופו של דבר נמוך יותר ממחיר הנסיעה במונית מקומית.

להתכתב עם הנהג

תכונה חדשה באפליקציה של אובר מהקיץ האחרון: האפשרות להתכתב עם הנהג ישירות באפליקציה במסך צ׳אט. זה כמובן מבוסס רשת כך שאין חיוב על שליחת הודעת טקסט.

אוי כמה חיכיתי לאפשרות הזאת. חוסר היכולת לתקשר בקלות עם הנהג תמיד היה החיסרון הגדול של אובר מבחינתי כאחד שנוסע לחו״ל, כאמור, עם חבילת גלישה בלבד.

באופן טבעי הצ׳אט בין הנהג לנוסע עובד היטב כששני הצדדים דוברים שפה אחת, לפחות ברמה בסיסית, אבל אני מניח שהאפשרות הזאת לא שווה הרבה כשאין שפה משותפת (אלא אם אובר הטמיעו תרגום אוטומטי לטקסט בין שפות שונותואם לא עשו זאת עד כה אז יש באפשרותם לעשות זאת בהמשך).

לסיכום

בנסיעה מהשדה של בנגקוק למרכז העיר אני כמעט תמיד לוקח מונית (פעם אחת זה כמעט עלה לי במכשיר סלולרי) אבל אני שמח שהפעם בחרנו לנסות את אובר. מעכשיו זו הופכת להיות ברירת המחדל שלי בנסיעות מהשדה. בנסיעות אל השדה, אגב, השירות של אובר מעט יקר יותר משל מוניות מקומיות.

מצד שני, עם אובר אי אפשר תמיד לדעת איזה רכב תקבלו.

7 תגובות

  1. hemedr

    אני חזרתי היום מבנגקוק ושכחתי לסגור הסעה כלשהי לשדה אז בדקתי אובר בסביבות שמונה בערב ועלה 350 באוברX ובאובר השני שברח לי שמו. לאחר חצי שעה בסביבות 21:05 המחיר היה כבר 425 באט ושילמתי את האגרה בניגוד למונית.
    ובתאילנד מעולם לא חייג אלי הנהג והשתמשתי באובר מעל 10 פעמים.

    הגב

השאר תגובה